Μητροπολίτου Ν.Ιωνίας Κωνσταντίνου : Η θέσις της Παναγίας εις την Ορθόδοξον Πίστιν . Από τον βιβλίο " Αλήθειες της πίστεώς μας" Ν.Ιωνία 2013
Δεν υπάρχουν χριστιανικά χείλη πού να μήν επικαλούνται το άγιον όνομα της Παναγίας Μητέρας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Εις τας ώρας της χαράς και της λύπης μας, εις την ευτυχίαν και την δυστυχίαν μας οι Χριστιανοί όλοι δοξάζομεν και υμνούμεν το άγιον όνομά της καθώς η ίδια η Παναγία μας το είχε προφητεύσει κατά την επίσκεψίν της εις την συγγενή της Ελισάβετ, την μητέρα του Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου, εις την Ορεινήν της Ιουδαίας. " Ιδού γαρ από του νυν μακαριούσί με πάσαι αι γεννεαί, ότι εποίησέ με μεγαλεία ο δυνατός" ( Λουκ. Α΄48 ). Ποία όμως είναι η Παναγία Παρθένος; Είναι παιδί της προσευχής των αγίων Θεοπατέρων, του Ιωακείμ και της Άννης, οι οποίοι κατήγοντο από την βασιλικήν γενεάν του Δαβίδ και απέκτησαν αυτήν εις βαθύτατον γήρας εις αμοιβήν της αρετής και των προσευχών των από τον Παντοδύναμον Θεόν. Η Παναγία Παρθένος είναι το πρόσωπον που εξέλεξε ο Θεός μέσα εις το άπειρον πλήθος των γυναικών, δια να υπουργήσει εις το μέγα μυστήριον της θείας οικονομίας δια την σωτηρίαν του γένους των ανθρώπων από την αμαρτίαν. Διά τούτο ο Κύριος εχάρισε αυτήν εις τους γονείς της ως αμοιβήν της αρετής και της προσευχής των. Η Παναγία ήτο " η μόνη άμωμος εν γυναιξί και καλή" ( Κανών Ακαθίστου ). δια το μέγα αυτό μυστήριον. Εις ηλικίαν τριών μόλις ετών οι γέροντες γονείς της την αφιέρωσαν εις τον ναόν του Θεού, και εκεί, κατά την παράδοσιν της Εκκλησίας μας, η νεαρά εκείνη κόρη ετρέφετο από τους αγίους Αγγέλους και εδιδάσκετο τον Νόμο του Θεού. Εις νεαράν ηλικίαν, πιθανόν κατά το δωδέκατον έτος της, οι αρχιερείς του ναού των Ιεροσολύμων παρέδωσαν την αγίαν Παρθένον εις τον Δίκαιον Ιωσήφ, άνδρα χήρον, μεγάλης ηλικίας, ο οποίος ανέλαβε να προστατεύσει την Μαρίαν, όταν πλέον έπρεπε να φύγει από τον ναόν του Θεού. Ο Δίκαιος Ιωσήφ είχε από προηγηθέντα γάμον του έξι παιδιά, τέσσερα αγόρια και δύο κορίτσια. Τα παιδιά αυτά αργότερον ονομάσθηκαν " αδελφόθεοι ", χρησιμοποιούν δε την περίπτωσιν αυτή οι διάφοροι αιρετικοί δια να υποστηρίξουν πως η Παναγία Παρθένος απέκτησε εκτός από τον Κύριον μας με γάμον της με τον Ιωσήφ αυτά τα παιδιά και επομένως αφού εκτός από τον Κύριο απέκτησε και αυτά τα παιδιά δεν ήτο Παρθένος, όπως διδάσκει και πιστεύει η Ορθόδοξος Εκκλησίας μας. Η Παναγία όμως ήτο πάντοτε και παρέμεινε Παρθένος και το γεγονός αυτό είχε προτυπωθεί με πολλάς εικόνας από την προχριστιανικήν εποχήν. Το πρόσωπον της Παναγίας Παρθένου εσυμβόλιζε π.χ. η άφλεκτος βάτος, την οποίαν είδε ο Μωυσής επάνω εις το θεοβάδιστον όρος Σινά. Επίσης η Ερυθρά θάλασσα, την οποίαν διέβει ο Ισραηλιτικός Λαός ως επί ξηράν κατά την άξοδον αυτού από την Αίγυπτον. Λόγω της μεγάλης αρετής και των πολλών χαρισμάτων της η Παναγία Παρθένος αξιώθηκε να γεννήσει ως άνθρωπον, τον Υιόν και Λόγον του Θεού, και δι αυτό το θαυμάσιον γεγονός ονομάσθει και είναι Θεοτόκος. Δια τούτο η συγγενής της Ελισάβετ την προσεφώνησε, φωτιζομένη από το 'Αγιον Πνεύμα " Μητέρα του Κυρίου". Αλλά και οι άγιοι Απόστολοι εσέβοντο την Παναγίαν μας ως Μητέρα του Κυρίου, πράγμα που συνέβη και με τους Διαδόχους των Αγίων Αποστόλων, όπως είναι ο Θεοφόρος Ιγνάτιος, καθώς και η χορεία όλων των Αγίων Πατέρων και των Οικουμενικών Συνόδων, αί αποίαι μάλιστα αναθεματίζουν όσους τολμούν να αμφισβητήσουν την ιδιότητα αυτή της Παναγίας μας. Η Παναγία Παρθένος ανεχώρησε από τον κόσμον αυτόν, παραδώσασα την αγίαν ψυχήν της εις τα χέρια του Υιού της, του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ο οποίος τιμών και το σώμα αυτής μετέστησε αυτό άφθορον εις τους ουρανούς. Εκεί ευρισκομένη η Παναγία Παρθένος μεσιτεύει αδιαλείπτως πρός τον Υιόν της υπέρ της σωτηρίας ολοκλήρου του χριστιανικού κόσμου, ιδιαιτέρως δε προστατεύει το ευσεβές έθνος μας, το οποίον πολλές φορές έσωσε και διεφύλαξε από παντοίους κινδύνους. Η Εκκλησίας μας τιμά και ευλαβείται την Παναγίαν Θεοτόκον ως Μητέρα του Σωτ'ηρος μας, χωρίς να φθάνει εις τας ακρότητας ορισμένων χριστιανικών παρατάξεων πού λατρεύουν την Παναγίαν μας ως Θεόν. Δια τούτο και απονέμει προς αυτήν τιμητικήν και όχι λατρευτικήν προσκύνησιν. Λατρευτικήν προσκύνησιν η Ορθόδοξος Εκκλησία μας απονέμει μόνον εις τον Πανάγιον Τριαδικόν Θεόν μας, ενώ εις τους Αγίους, καθώς και εις την Παναγίαν Παρθένον, αποδίδει μόνο τιμητικήν προσκύνησιν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.