Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ-Οδυσσέας Ελύτης

"ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ..."


 Από την ποιητική συλλογή του Οδυσσέα Ελύτη « Τα ετεροθαλή »

Ι
Έτσι καθώς εστέκονταν ορθός μπροστά στην Πύλη κι άπαρτος μέσ’ στη λύπη του
Μακριά του κόσμου που η ψυχή του γύρευε να λογαριάσει στο φάρδος Παραδείσου
Και σκληρός πιο κι απ’ την πέτρα που δεν τον είχανε κοιτάξει τρυφερά ποτέ – κάποτε τα στραβά δόντια του άσπριζαν παράξενα
Κι όπως περνούσε με το βλέμμα του λίγο πιο πάνω απ’ τους ανθρώπους κι έβγανε απ’ όλους
Έναν που του χαμογελούσε τον Αληθινόν που ο χάρος δεν τον έπιανε
Πρόσεχε να προφέρει καθαρά τη λέξη θ ά λ α σ σ α έτσι που να γυαλίσουν μέσα της όλα τα δελφίνια
Κι η ερημιά πολλή που να χωρά ο Θεός κι η κάθε μια σταγόνα σταθερή στον ήλιο ν’ ανεβαίνει
Νέος ακόμα είχε δει στους ώμους των μεγάλων τα χρυσά να λάμπουν και να φεύγουν
Και μια νύχτα θυμάται σ’ ώρα μεγάλης τρικυμίας βόγκηξε ο λαιμός του πόντου τόσο που θολώθη μα δεν έστερξε να του σταθεί
Βαρύς ο κόσμος να τον ζήσεις όμως για λίγη περηφάνια το άξιζε 

ΙΙ
Θε μου και τώρα τι Που ‘ χε με χίλιους να παλέψει
χώρια με τη μοναξιά του ποιος αυτός πού ’ξερε μ’ ένα λόγο του να δώσει ολάκερης της γης να ξεδιψάσει τι
Που όλα του τά ‘χαν πάρει Και τα πέδιλά του τα σταυροδετά και το τρικράνι του το μυτερό και το τειχιό που καβαλούσε κάθε απομεσήμερο να κρατάει τα γκέμια ενάντια στον καιρό σα ζόρικο και πηδηχτό βαρκάκι
Και μια φούχτα λουίζα που την είχε τρίψει στα μάγουλα ενός κοριτσιού μεσάνυχτα να το φιλήσει ( πώς κουρναλίζαν τα νερά του φεγγαριού στα πέτρινα τα σκαλοπάτια τρεις γκρεμούς πάνω απ’ τη θάλασσα…)
Μεσημέρι από νύχτα Και μήτ’ ένας πλάι του Μονάχα οι λέξεις του οι πιστές πού’ σμιγαν όλα τους τα χρώματα ν’ αφήσουν μέσ’ στο χέρι του μια λόγχη από άσπρο φως
Και αντίκρυ σ’ όλο των τειχών το μάκρος μυρμηκιά οι χυμένες μέσ’ στον γύψο κεφαλές όσο έπαιρνε το μάτι του
«Μεσημέρι από νύχτα – όλ’ η ζωή μια λάμψη ! » φώναξε κι όρμησε μέσ’ στο σωρό σύρνοντας πίσω του χρυσή γραμμή ατελεύτητη
Κι αμέσως ένιωσε ξεκινημένη από μακριά η στερνή χλομάδα να τον κυριεύει 

ΙΙΙ
Τώρα καθώς του ήλιου η φτερωτή ολοένα γυρνούσε και πιο γρήγορα οι αυλές βουτούσαν μέσα στον χειμώνα κι έβγαιναν πάλι κατακόκκινες απ’ τα γεράνια
Κι οι μικροί δροσεροί τρούλοι όμοια μέδουσες γαλάζιες έφταναν κάθε φορά και πιο ψηλά στ’ ασήμια που τα ψιλοδούλευε ο αγέρας γι’ άλλων καιρών πιο μακρινών το εικόνισμα
Κόρες παρθένες φέγγοντας η αγκαλιά τους ένα θερινό ξημέρωμα φρέσκα βαγιόφυλλα και της μυρσίνης της ξεριζωμένης των βυθών σταλάζοντας ιώδιο , τα κλωνάρια
Του’ φερναν Ενώ κάτω απ’ τα πόδια του άκουγε στη μεγάλη καταβόθρα να καταποντίζονται πλώρες μαύρων καραβιών τ’ αρχαία και καπνισμένα πλοία όθε με στυλωμένο μάτι ορθές ακόμη Θεομήτορες επιτιμούσανε
Αναποδογυρισμένα στις χωματερές αλόγατα σωρός τα χτίσματα μικρά μεγάλα θρουβαλιασμός και σκόνης άναμμα μεσ’ στον αέρα
Πάντοτε με μια λέξη μεσ’ στα δόντια του άσπαστη κειτάμενος
Αυτός
ο τελευταίος Έλληνας !




Odysseas Elytis
I
As he stood there erect before the Gate
and impregnable in his sorrow
Far from the world where his spirit sought
to bring Paradise to his measure
And harder even than stone
for no one had ever looked
on him tenderly–at times his crooked teeth
whitened strangely

And as he passed by with his gaze a little
beyond mankind and from them all
extracted One who smiled on him
The Real one
whom death could never seize
He took care to pronounce the word
sea clearly that all the dolphins
within might shine
And the desolation so great it might
contain all of God
and every water drop ascending steadfastly toward
the sun

As a young man he had gold glittering
and gleaming on the shoulders of the great
And one night
he remembers
during a great storm the neck of the sea
roared so it turned murky
but he would not submit to it
The world’s an oppressive place to live through
yet with a little pride it’s worth it.

II
Dear God what now
Who had to battle with thousands
and not only his loneliness
Who?
He who knew with a single word
how to slake the thirst of entire worlds
What?
From whom they taken everything
And his sandals with their crisscrossed
straps and his pointed trident
and the wall he mounted every afternoon
like an unruly and pitching boat
to hold the reigns against the water

And a handful of vervain
which he had rubbed against a girl’s cheek
at midnight
to kiss her
(how the waters of the moon gurled
on the stone steps three cliff-lengths
above the sea …)
Noon out if night
And not one person by his side
Only his faithful words that mingled
all their colors to leave in his mind
a lance of white light
And opposite
along the whole wall’s length
a host of heads poured in plaster
as far as his eye could see
“Noon out of night — all life a radiance!”
he shouted and rushed into the horde
dragging behind him an endless golden line
And at once he felt
the final pallor
overmastering him
as it hastened from afar.

III
Now
as the sun’s wheel turned more and more swiftly
the courtyards plunged into winter and once
again emerged red from the geranium
And the small cool domes
like blue medusae
reached each time into the silverwork
the wind so delicately worked as a painting
for other times more distant
Virgin maidens
their breasts glowing a summer dawn
brought him branches of fresh palm leaves
and those of the myrtle uprooted
from the depths of the sea
Dripping iodine
while under his feet he heard
the prows of black ships
sucked into the great whirlpool
the ancient and smoked sea-craft
from which still erect with riveted gaze
the Mothers of God stood rebuking
Horses overturned on dump-heads
a rabble of buildings large and small
debris and dust flaming in the air
And there lying prone
always with an unbroken word
between his teeth
Himself
the last of the Hellenes! 







"

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Ιερομόναχος Διονύσιος Μικραγιαννανίτης 4-12- 1930 - 26-5-1998





Ιερομόναχος Διονύσιος Μικραγιαννανίτης 1930-1998
Ο κατά κόσμον Θεοδόσιος Ξέστερνος του Δημητρίου και της Μαρούσας, εγεννήθη εν Λαυρίω τη 04.12.1930.
Απορφανισθείς εκ πατρός και ανατραφείς υπό της ευσεβούς μητρός του ως και των συγγενών του, οίτινες υπεραγάπων αυτόν και συνδεθείς μετά του Αγιορείτου Ιερομονάχου Κοσμά Καράμπελλα και τη μοναχικήν ζωήν ποθήσας, ήλθεν εν Αγίω Ορει κατά το έτος 1946 κατά μήνα Μάϊον κοινοβιάσας εις τον Οσιώτατον Μοναχόν Γέροντα Αβιμέλεχ, τον αυστηρόν ασκητήν και φίλον των Αγίων, Νεκταρίου και Νικολάου του Πλανά και άλλων επωνύμων ανδρών της εποχής του, ως Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη και Αλεξάνδρου Μωραϊτίδου.
Δοκιμασθείς εκάρη Μοναχός Ρασοφόρος μετονομασθείς Χρυσόστομος και ακολούθως Μεγαλόσχημος μετονομασθείς Διονύσιος.
Εν έτει 1953 εχειροτονήθη Διάκονος υπό του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Μιλητουπόλεως κ. Ιεροθέου, τη δε 2αν Φεβρουαρίου 1959 Πρεσβύτερος υπό του τότε Μιλητουπόλεως και ύστερον Κώου κυρού Ναθαναήλ, εκ του οποίου και έλαβεν και την πνευματικήν πατρότητα, ήτοι την ευχήν και την εντολήν του εξομολογείν.
Εν έτει 1966 έλαβεν εκ χειρός του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου το οφίκκιον του Αρχιμανδρίτου.
Η όλη βιοτή του και ως νέος Μοναχός και ως Διάκονος και Πρεσβύτερος, υπήρξεν ασκητική, αγωνιστική, Αγιορειτική.
Συναυλιζόμενος μετά του αειμνήστου Γέροντος Γερασίμου Μοναχού Υμνογράφου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας και υπ αυτού αγαπώμενος και στηριζόμενος, εγένετο αιτία πολλών καλών εν τη Μικρά Αγία Άννη γενόμενος ομού μετ αυτού κτήτωρ και ανακαινιστής του Ναού του Ιερού Σπηλαίου των Οσίων Πατέρων Διονυσίου του Ρήτορος και Μητροφάνους.
Διεκρίθη εις τον τομέα της εξομολογητικής καταστάς δια τούτο σεβαστός και αγαπητός και τοις εν Αγίω Ορει και τοις εν τω κόσμω.
Εδέχετο μετ αγάπης τους πάντας, συμμετείχε εις τα προβλήματά των, έκλαιε μετά κλαιόντων και έχαιρε μετά χαιρόντων. Αρχή του είχε το Παύλειον ρητόν "το επιεικές ημών γνωσθήτω πάσιν ανθρώποις", σε σημείον ώστε οι πάντες να εξέρχονται χαρούμενοι και αναπαυμένοι εκ της εξομολογήσεως των αμαρτιών των εις τον αείμνηστον.
Διαφόρων ηλικιών και τάξεων προσέτρεχαν κάτωθεν του επιτραχηλίου του διότι -χάριτι Θεού- αι κρίσεις του και αι συμβουλαί του απέβαινον θείον δώρον.
Μάρτυρες των λεγομένων τα πολυπληθή πνευματικά τέκνα του. Ανώτεροι και κατώτεροι κληρικοί, στρατιωτικοί, πολιτικοί άρχοντες, καθηγηταί ανωτάτων ιδρυμάτων και προ πάντων ο απλός λαός.
Ηξιώθη πολυμελούς συνοδείας, δώρον Θεού, δια την ανάπαυσιν ήτινα παρείχεν εις τους εξομολογημένους.
Αλλά δυστυχώς η υγεία του εσαλεύθη εκ καρδιακού νοσήματος, "δοκιμασθείς ως χρυσός εν χωνευτηρίω", δις εγχειρισθείς.
Η τραγική τελευτή του πρώτου τη τάξει υποτακτικού, αειμνήστου Ιερομονάχου Μητροφάνους, ως και η προηγηθείσα του αοιδίμου Γέροντος Γερασίμου Μοναχού Υμνογράφου, επιδείνωσαν την σαλευθείσαν υγείαν του και ούτω την 13/26 μηνός Μαΐου, κατόπιν εγκεφαλικού επεισοδίου και πνευμονικού οιδήματος παρέδωκεν την μακαρίαν του ψυχήν εις χείρας Θεού ζώντος, Ον παιδιόθεν ηγάπησεν ακολουθήσας την σκληράν και γλυκείαν οδόν της Μοναχικής ζωής.
Ητο φύσις δεξιά και εύστροφος. Χαρίεις, γλυκύς, δραστήριος, σοβαρός, αυστηρός όπου έπρεπε και άνετος εις τας συναναστροφάς του. Καθίστατο πολύ συντόμως αγαπητός και σεβαστός και ο εν γένει τρόπος του προσήλκυε τους ακροατάς του και ηύξανε τους θαυμαστάς του.
Αξιοθείς της συναναστροφής παλαιών Αγιορειτών Γερόντων και ως φίλεργος μέλισσα τρυγήσας εκ των λόγων των, οι λόγοι του ήσαν "άλατι ηρτυμένοι".
Ανεκμετάλλευτον πνευματικήν ευκαιρίαν δεν εγκατέλειπεν, άλλ' έσπευδεν ζητών τον μαργαρίτην.
Διηκόνησεν το Κυριακόν της Ιεράς Σκήτεως της Αγίας Αννης ως Σκευοφύλαξ - Βηματάρης, αναδείξας τούτο κατά την τριακονταετή διακονίαν του.
Ως διάκονος και πρεσβύτερος και ως αγαπητός των Μονών διηκόνησεν τας γειτόνους Μονάς διότι είχε χάριν Θεού εις το της πνευματικής πατρότητας λειτούργημα.
Απεύφευγεν επιμελώς την δόξαν και την προβολήν.
Ο, τι απέκτησε το απέκτησε εκ του "λάθρα βιώσας" και εσυζητείτο το όνομά του ευφήμως άνευ γνώσεως αυτού. Απόδειξις η αθρόα προσέλευσις κληρικών και λαϊκών, εις την εξόδιον Ακολουθίαν, τόσον εις την Ιεράν Μονήν Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χορτιάτη, όσον και εις την Καλύβην αυτού εις Μικράν Αγίαν Ανναν, εις την οποίαν και άνθρωποι, οίτινες μόνον ήκουον, ήλθον να προσφέρουν εις αυτόν "τον τελευταίον ασπασμόν".
Τοιούτος υπήρξεν ο αοίδιμος πατήρ και Γέρων Ιερομόναχος Διονύσιος ο Πνευματικός. Ο γλυκύς τη όψι και τη φωνή και τη καρδία. Ο πεισμόνως αγωνιζόμενος "πάντας σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν" δια της πραότητος και επιεικίας και αγάπης και ανοχής.


















Copyright © 2014 Skamnosvoice.com -

Σάββατο 17 Μαΐου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ " Οι ψυχές διψούν, κ' έμεις αδράνουμε;" + ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ

Κυριακή της Σαμαρείτιδος (Ἰωάν. 4,5-42) - Οι ψυχές διψούν, κ' έμεις αδράνουμε;

«…Ὃς δ᾿ ἂν πίῃ ἐκ τοῦ ὕδατος οὗ ἐγὼ δώσω αὐτῷ, οὐ μὴ διψήσῃ εἰς τὸν αἰῶνα» (Ἰωάν. 4,14)

Ο άνθρωπος, ἀγαπητοί μου, δὲν εἶνε αὐτάρκης. Ἀπ᾿ τὴ στιγμὴ ποὺ ἔρχεται στὸν κόσμο μέχρι τὴ στιγμὴ ποὺ ἀφήνει τὴν ὑστάτη του πνοή, χρειάζεται γιὰ νὰ ζήσῃ ὡρισμένα πράγματα. Πολλὰ ἀπ᾿ αὐτὰ εἶνε χρήσιμα καὶ κάνουν τὴ ζωή του εὐχάριστη, ὅπως εἶνε λ.χ. ἕνα καλὸ σπίτι, ἕνα ὑγιεινὸ ροῦχο, ἕνα μέσο μεταφορᾶς. Ὡρισμένα ὅμως δὲν εἶνε ἁπλῶς χρήσιμα, εἶνε κυριολεκτικῶς ἀπαραίτητα· χωρὶς αὐτὰ δὲν μπορεῖ νὰ ζήσῃ. Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ τὰ ἀπαραίτητα εἶνε καὶ τὸ νερό. Χωρὶς νερὸ ὁ ἄνθρωπος δὲν ζῇ. Ἡ δίψα εἶνε ἀνάγκη ἐπιτακτική. Καὶ αὐτὸς ὁ Θεάνθρωπος ἀκόμα, ὅπως ἀκούσαμε στὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο, αἰσθανόταν τὴν ἀνάγκη αὐτή.
Ἀλλὰ δὲν ἔχει ἀνάγκες μόνο τὸ σῶμα· ἀνάγκες ἔχει καὶ ἡ ψυχή. Ἔχει ἐφέσεις, ἐπιθυμίες, πόθους, λαχτάρες. Ἑλκύεται ἀπὸ ἀξίες, ὀνειρεύεται ὕψη, ἀναζητεῖ τὴν εἰρήνη καὶ τὴ γαλήνη, ποθεῖ τὴ χαρὰ καὶ τὴν ἀνάπαυσι… Καὶ ἂν αὐτὰ ἀναζητῇ ἡ ψυχὴ τῶν ἀνθρώπων, ἡ ψυχὴ τοῦ Θεανθρώπου τί ἐπιθυμεῖ ἆραγε;
Τὴν ἀπάντησι στὸ ἐρώτημα αὐτὸ δίδει ἡ εὐαγγελικὴ περικοπὴ τῆς Σαμαρείτιδος.
Ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, ὅπως μᾶς διηγεῖται στὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο ὁ «ἠγαπημένος» μαθητής του, ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης, ἀναχωρεῖ ἀπὸ τὴν πόλι τῶν Ἰεροσολύμων καὶ κατευθύνεται πρὸς βορρᾶν. Εἶνε Μάιος, καὶ ὁ ἥλιος ῥίχνει τὶς καυστικές του ἀκτῖνες· ἐπικρατεῖ μεγάλη ζέστη. Ἀλλὰ ὁ Κύριος μὲ τὴ συνοδεία τῶν μαθητῶν του βαδίζει· δὲν ὑπολογίζει τὴ ζέστη, τὸν κόπο καὶ τὸν ἱδρῶτα. Ἄρχοντες καὶ μεγιστᾶνες τῆς γῆς, πλούσιοι μὲ τὶς ἀστραφτερές σας λιμουζίνες, ἰδέστε καὶ θαυμάστε τὴν ἁπλότητα τῆς ζωῆς Ἐκείνου! Δὲν ἔχει ἅμαξα ποὺ τὴν σύρουν ὑπερήφανα ἄλογα. Αὐτὸς ποὺ εἶπε ὅτι «Αἱ ἀλώπεκες φωλεοὺς ἔχουσι καὶ τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ κατασκηνώσεις, ὁ δὲ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου οὐκ ἔχει ποῦ τὴν κεφαλὴν κλίνῃ» (Ματθ. 8,20· Λουκ. 9,58), πεζοπορεῖ σὰν τὸν πιὸ φτωχὸ ἄνθρωπο. Βαδίζει δεκάδες χιλιόμετρα, διασχίζει κατὰ μῆκος τὴν ἐπαρχία τῆς Ἰουδαίας, περνάει τὰ σύνορα καὶ μπαίνει στὴν ἄλλη ἐπαρχία, τῆς Σαμαρείας. Νά τώρα φαίνεται ἀπὸ μακριὰ ἡ πόλι τῆς Συχάρ. Ἐκεῖ, λίγο ἔξω ἀπὸ τὴν πόλι, σὲ μία πηγή, στὸ ἱστορικὸ φρέαρ (πηγάδι) τοῦ πατριάρχου Ἰακώβ, κάθεται ὁ Κύριος.
Γιατί κάθεται ἐδῶ ὁ Χριστός; Ἁπλῶς γιὰ ν᾿ ἀναπαυθῇ; Καὶ γιατί δὲν κάθησε σὲ κάποιο ἄλλο σημεῖο τῆς μακρᾶς καὶ κουραστικῆς ὁδοιπορίας του; Ἔχει τὸ λόγο του. Κάθεται στὸ πηγάδι τοῦ Ἰακώβ, γιὰ νὰ δροσίσῃ κάποια διψασμένη πνευματικῶς ψυχή, ποὺ θὰ ἐρχόταν νὰ πάρῃ νερὸ ὡδηγημένη ἐκεῖ ἀπὸ τὴ σωματική της δίψα. Κάθησε δηλαδὴ ἐκεῖ ὁ Κύριος, γιὰ νὰ τραβήξῃ μέσα ἀπὸ τὸ βόρβορο τῆς ἁμαρτίας μία ψυχὴ ποὺ χρόνια ὁλόκληρα ἐκυλίετο στὴ σαρκικὴ ἀκαθαρσία, νὰ τὴν καθαρίσῃ καὶ νὰ τὴν κάνῃ, ἀπὸ μαύρη - κατάμαυρη ποὺ ἦταν, λευκὴ σὰν τὸ χιόνι. Γιὰ μία ψυχὴ λοιπὸν σηκώθηκε ὁ Κύριος μαζὶ μὲ τοὺς μαθητάς του ἀπὸ τὰ Ἰεροσόλυμα καὶ ἦρθε στὴ Σαμάρεια. Ἀλλὰ τί λέω; Ἡ ἀπόστασι αὐτὴ εἶνε μικρὴ ἐμπρὸς στὴν ἄλλη ἐκείνη, τὴν ἰλιγγιώδη ἀπόστασι ποὺ διήνυσε ὅταν ἀπὸ τὸν οὐρανὸ ἦρθε στὴ γῆ νὰ γίνῃ ἄνθρωπος, ὅταν «ἔκλινεν οὐρανοὺς καὶ κατέβη» (Β΄ Βασ. 22,10· Ψαλμ. 17,10· πρβλ. 143,5). Ἐνανθρώπησε, καὶ ἔπαθε καὶ σταυρώθηκε, γιὰ νὰ σώσῃ ἔστω καὶ μία ψυχὴ ἁμαρτωλή. Δηλαδή, καὶ ἂν ἀκόμη κάτω ἐδῶ στὴ γῆ ὑπῆρχε μία μόνο ψυχὴ ἁμαρτωλή, γι᾿ αὐτὴν καὶ μόνο θὰ ὑπέφερε προθύμως τὰ πάντα (τοὺς ἐμπτυσμούς, τὴ μαστίγωσι, τὸ ἀγκάθινο στεφάνι, τὴν κόκκινη χλαμύδα καὶ πρὸ πάντων τὸ σταυρικὸ θάνατο), γιὰ νὰ τὴν πάρῃ ἀπὸ τὰ χέρια τοῦ σατανᾶ καὶ νὰ τῆς χαρίσῃ τὴ σωτηρία.
Καὶ ποιά εἶνε ἡ ψυχὴ αὐτή, τὴν ὁποία ἐκεῖ παρὰ τὸ φρέαρ τοῦ Ἰακὼβ ἦρθε νὰ σώσῃ ὁ Θεάνθρωπος; Εἶνε, ὅπως επαμε, μιὰ δυστυχισμένη ἁμαρτωλὴ ὕπαρξι, στὴν ὁποία κανείς ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους τῆς πρὸ Χριστοῦ ἐποχῆς δὲν ἔδινε σημασία. Εἶνε μία γυναίκα τῆς Σαμαρείας, ποὺ μέρα μεσημέρι, ὅταν κανείς δὲν ἐκινεῖτο ἀπὸ τὴν πολλὴ ζέστη, ἔρχεται στὸ φρέαρ τοῦ Ἰακὼβ μὲ τὰ δοχεῖα στὰ χέρια, γιὰ νὰ πάρῃ νερό.

Καθὼς πλησιάζει στὸ πηγάδι, ἀντικρύζει κάποιον ποὺ καθόταν δίπλα ἐκεῖ. Ἦταν ὁ Κύριος. Εἶχε μείνει μόνος, διότι οἱ μαθηταί του εἶχαν μεταβῆ στὴν κωμόπολι γιὰ ν᾿ ἀγοράσουν τρόφιμα. Ἀφήνει λοιπὸν τὴ στάμνα ἡ Σαμαρεῖτις, βγάζει νερὸ καὶ τὴ γεμίζει. Τῆς λέει ὁ Κύριος· -«Δός μοι πιεῖν» (Ἰωάν. 4,7), δός μου λίγο νερὸ νὰ πιῶ. Ἐκείνη, ἀντὶ νὰ δώσῃ νερὸ στὸ διψασμένο, ἐξέφρασε ἔκπληξι πῶς τῆς ζητάει νερό, καὶ τοῦ λέει· -Πῶς ζητᾷς νερὸ ἀπὸ μιὰ γυναῖκα Σαμαρείτιδα, ἐνῷ σὺ εἶσαι Ἰουδαῖος;… Τὸ εἶπε αὐτό, διότι οἱ Ἰουδαῖοι δὲν εἶχαν καμμία ἐπικοινωνία καὶ καμμία σχέσι μὲ τοὺς Σαμαρεῖτες. Οἱ Ἰουδαῖοι μισοῦσαν θανασίμως τοὺς Σαμαρεῖτες καὶ οἱ Σαμαρεῖτες τοὺς Ἰουδαίους· κι ἂν ἀκόμα καιγόταν κανεὶς ἀπὸ τὴ δίψα, ὁ ἄλλος δὲν τοῦ ἔδινε νερό. Ἔτσι ὅμως, μὲ τὸ νὰ ζητήσῃ ὁ Κύριος νερό, ἀρχίζει μία διαλογικὴ συζήτησι μεταξὺ αὐτοῦ καὶ τῆς ἁμαρτωλῆς γυναικός. Ὁ Κύριος τῆς λέει·-Ἂν γνώριζες ποιός εἶν᾿ αὐτὸς ποὺ σοῦ ζητάει νερό, ἐσύ θὰ τοῦ ζητοῦσες κ᾿ ἐκεῖνος θὰ σοῦ ἔδινε «ὕδωρ ζῶν» -Πῶς εἶνε δυνατόν, ρωτᾷ ἡ γυναίκα, ἐφ᾿ ὅσον οὔτε ἄντλημα ἔχεις καὶ τὸ πηγάδι εἶνε βαθύ, νὰ βγάλῃς νερὸ καὶ νὰ δώσῃς καὶ σ᾿ ἐμένα; -Ὅποιος πίνει ἀπ᾿ τὸ νερὸ αὐτό, τῆς ἀπαντᾷ ὁ Κύριος, θὰ διψάσῃ πάλι· ὅποιος ὅμως πιῇ ἀπ᾿ τὸ νερὸ ποὺ θὰ τοῦ δώσω ἐγώ, δὲν θὰ ξαναδιψᾴσῃ ποτέ πιά… Ἡ καημένη ἡ γυναίκα δὲν εἶχε ἐννοήσει γιὰ ποιό νερὸ τῆς μιλοῦσε ὁ Χριστός, καὶ λέει· -Κύριε, δός μου αὐτὸ τὸ νερό!… Γνωρίζοντας ὁ Κύριος τί κατὰ βάθος ζητοῦσε ἡ ψυχή της, μὲ ἄριστο παιδαγωγικὸ τρόπο τὴ διαφωτίζει. Τὴ μεταφέρει ἀπὸ τὴν ὕλη στὸ πνεῦμα, ὑψώνει τὸ νοῦ της στὶς ἰλιγγιώδεις κορυφὲς τῶν θείων ἀποκαλύψεων. Καὶ τέλος ἡ Σαμαρεῖτις ἀκούει ἀπὸ τὸν Κύριο τὴν ὑψίστη ἀποκάλυψι· ὅτι αὐτός, μὲ τὸν ὁποῖο συνομιλεῖ, εἶνε ὁ διος ὁ Μεσσίας Χριστός, ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ὁ Σωτὴρ τοῦ κόσμου.
Ἡ ἡμέρα αὐτή, ποὺ ἡ Σαμαρεῖτις ἀκούει καὶ πιστεύει στὸ Χριστό, εἶνε ἡ σπουδαιοτέρα ἡμέρα τῆς ζωῆς της, ἡμέρα ἀσυγκρίτως ἀνωτέρα ἀπὸ τὴν ἡμέρα τῆς γεννήσεώς της. Παίρνει τὸ ὄνομα Φωτεινή, καὶ ἕνας νέος κόσμος ἀνατέλλει τώρα μπροστά της. Ἡ μοιχαλίδα, ἡ ἁμαρτωλὴ ἐκείνη γυναίκα, γίνεται εὐαγγελίστρια - ὤ τῶν θαυμάτων σου, Χριστέ! Αὐτὴ τώρα θὰ καλέσῃ σὲ μετάνοια ὅλο τὸν κόσμο τῆς πόλεώς της καὶ ὅλη τὴν οἰκογένειά της. Θὰ τρέξῃ καὶ ἔξω ἀπὸ τὴν πατρίδα της, σὲ ἄλλες χῶρες, γιὰ νὰ κηρύξῃ παντοῦ τὰ μεγαλεῖα τοῦ Θεοῦ. Καὶ πράγματι περιώδευσε ἐν συνεχείᾳ ὅλη τὴ Μικρὰ Ἀσία μέχρι τὶς ἀκτὲς τοῦ Αἰγαίου πελάγους. Ἔφθασε μάλιστα καὶ στὴν ὡραία ἑλληνικὴ πόλι τῆς Σμύρνης, ἡ ὁποία πρὸς τιμὴν τῆς εὐαγγελιστρίας αὐτῆς τοῦ Χριστοῦ εἶχε ἀνεγείρει κατόπιν μεγαλοπρεπέστατο ναὸ ἐπ᾿ ὀνόματί της, τὸ μητροπολιτικὸ ναὸ τῆς Ἁγίας Φωτεινῆς. Ἡ Ἐκκλησία μας τὴν ἑορτάζει σήμερα, τετάρτη Κυριακὴ μετὰ τὸ Πάσχα.
Καταλάβατε, ἀγαπητοί μου, ποιά εἶνε ἡ δίψα τοῦ Θεανθρώπου; Ὁ Κύριος βάδισε χιλιόμετρα ὁλόκληρα γιὰ νὰ σώσῃ μία ψυχή. Κ᾿ ἐμεῖς; Δυστυχῶς ἀδρανοῦμε. Τί θά ᾿πρεπε νὰ κάνουμε; Μποροῦμε ὅλοι νὰ γίνουμε κήρυκες, ὁ καθένας στὸν κύκλο του, μέσα στὸ σπίτι μας, στὴ γειτονιά μας, στὴν ἐργασία μας, ἐκεῖ ποὺ περιμένουν ἀναρίθμητες ψυχὲς περιφρονημένες ἀπὸ τὸν κόσμο, κουρασμένες ἀπὸ τὶς θλίψεις καὶ τὰ βάσανα τῆς ζωῆς. Ἂς τὶς πλησιάσουμε καὶ ἂς τὶς ἀνακουφίσουμε μὲ τὰ ὡραῖα λόγια τοῦ Εὐαγγελίου. Νὰ τοὺς ποῦμε, ὅτι ὁ Χριστὸς εἶνε ἡ πηγὴ τοῦ ζῶντος ὕδατος, καὶ ἂν κάποιος πιῇ ἀπ᾿ τὸ δικό του τὸ νερό, δὲν θὰ ξαναδιψάσῃ ποτέ.
Ἀλλὰ γιὰ νὰ τὸ ἐπιτύχουμε αὐτό, πρέπει νὰ πιοῦμε ἐμεῖς πρῶτοι ἀπ᾿ τὸ νερὸ τοῦ Χριστοῦ. Καὶ θὰ πιοῦμε - πότε; Ὅταν ἐκτελοῦμε τὸ νόμο τοῦ Θεοῦ, ὅταν ἔχουμε ζωντανὴ σχέσι μὲ τὴν Ἐκκλησία, μὲ τὰ μυστήριά της, ὅταν διαδίδουμε τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ καὶ βοηθοῦμε τὰ πρόσωπα ἐκεῖνα ποὺ ἐργάζονται γιὰ τὴ διάδοσι τοῦ εὐαγγελίου. Ἔτσι καὶ ἐμεῖς θὰ ἔχουμε ἐλπίδα νὰ σωθοῦμε, ἀλλὰ καὶ θὰ μπορέσουμε κι ἄλλους νὰ σώσουμε, ὥστε ὅλοι νὰ κληρονομήσουμε τὴν οὐράνιο βασιλεία, τὴν ὁποία κληρονόμησε καὶ ἡ ἁγία Φωτεινή. Γένοιτο.

† ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
Ομιλία του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου στον ἱερό ναὸ Κοιμήσεως Θεοτόκου Νέας Μεσημβρίας Γεφύρας - Θεσ/νίκης 15-5-1955 
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’.
Τὸ φαιδρὸν τῆς Ἀναστάσεως κήρυγμα, ἐκ τοῦ Ἀγγέλου μαθοῦσαι, αἱ τοῦ Κυρίου Μαθήτριαι, καὶ τὴν προγονικὴν ἀπόφασιν ἀπορρίψασαι, τοῖς Ἀποστόλοις καυχώμεναι ἔλεγον· Ἐσκύλευται ὀ θάνατος, ἠγέρθη Χριστὸς ὁ Θεός, δωρούμενος τῷ κόσμῳ τὸ μέγα ἔλεος.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τῆς Μεσοπεντηκοστῆς.
Μεσούσης τῆς ἑορτῆς διψῶσάν μου τήν ψυχήν εὐσεβείας πότισον νάματα· ὅτι πᾶσι, Σωτήρ ἐβόησας· Ὁ διψῶν ἐρχέσθω πρός με καί πινέτω. Ἡ πηγή τῆς ζωῆς, Χριστέ ὁ Θεός, δόξα σοι.
Ἕτερον Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Τὸ ὕδωρ ὡς ἤντλησας, τῆς αἰωνίου ζωῆς, εὑροῦσα καθήμενον, παρὰ τὸ φρέαρ σεμνή, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἡμῶν, λόγοις σου θεηγόροις, καὶ ἐν ἄθλοις ἀνδρείοις, ᾔσχυνας τὴν ἀπάτην, Ἰσαπόστολε Μάρτυς· διὸ σὲ Ἀθληφόρε Φωτεινή, ὕμνοις γεραίρομεν.
Κοντάκιον. Ἦχος πλ. δ’. Πίστιν Χριστοῦ.
Πίστειν ἐλθοῦσα ἐν τῷ φρεάτι, ἡ Σαμαρεῖτις ἐθεάσατο, τὸ τῆς σοφίας ὕδωρ σε, ᾧ ποτισθεῖσα δαψιλῶς, βασιλείαν τὴν ἄνωθεν ἐκληρώσατο αἰωνίως ἡ ἀοίδιμος.
Μεγαλυνάριον.
Χαίροις Ἰσαπόστολε Φωτεινή, ἡ ἐκ Σαμαρείας, ἀνατείλασα ὡς ἀστήρ· χαῖροις ἡ τοῖς ῥείθροις, τοῦ νάματος τοῦ θείου, καὶ ἄθλοις μαρτυρίου, κόσμον εὐφράνασα. 



Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

ΜΝΗΜΗ ΑΛΩΣΕΩΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ( ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ )

             

      ΜΝΗΜΗ ΑΛΩΣΕΩΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ 


                                                            ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ  


  Την Κυριακή 1 Ιουνίου στις 10 π . μ . τελούμε στον Ιερό Ναό  
 Αγίου Κοσμά του Αιτωλού Ν.Φιλαδελφείας, Αρχιερατικό μνημόσυνο, 
 υπέρ αναπαύσεως, πάντων των ηρωικώς αγωνισαμένων
και πεσόντων  κατά την ΄Αλωσιν της Κωνσταντινουπόλεως ,
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ  ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ του ευσεβούς Αυτοκράτορος , και των συν Αυτώ .
 Θα ακολουθήσουν ομιλία υπό του Αρχιμανδρίτου-Ηγουμένου π.Νεκταρίου Μουλατσιώτη και εκκλησιαστική δοχή στην αίθουσα του Ι.Ναού.

                                   ΄Εχουμε την τιμή να σας προσκαλέσουμε .

                           ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
                  
                                                              Ο Πρόεδρος                                  
                                            Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Ηλιάκης




Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΠΕΙ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΣΗΕΑ Μ.ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ;


Η σημερινή Πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ κ.Μαρία Αντωνιάδου έχει ειδικότητα στο εκκλησιαστικό ρεπορτάζ και άριστες σχέσεις με την "αμαρτωλή" Διεύθυνση Εκκλησιών του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών που έχει τεράστιες ευθύνες και για την κατάσταση που δημιουργήθηκε  στα Ιεροσόλυμα αλλά και γενικότερα στην αντιμετώπιση κρισίμων εκκλησιαστικών θεμάτων που κανένα δεν βρήκε μέχρι σήμερα την σωστή του λύση αφού οι διπλωμάτες που την στελεχώνουν λειτουργούν σύμφωνα με τις προσωπικές τους συμπάθειες και αντιλήψεις και όχι με γνώμονα τα συμφέροντα της Ελλάδας και της Ορθοδοξίας,για παράδειγμα αναφέρουμε την ανεπίτρεπτη ανάμειξη της "αμαρτωλής" Διεύθυνσης Εκκλησιών στην εκλογή Πατριάρχου στα Ιεροσόλυμα το 2001 και της απροκάλυπτης
παρέμβασής της υπέρ συγκεκριμένου υποψηφίου. 
Η Μαρία Αντωνιάδου λοιπόν μέσα στα πλαίσια της προσπάθειας για την πάση θυσία  στήριξη του κ.Θεόφιλου και προς εκφοβισμό των "αντιπάλων" του είχε δημοσιεύσει στο "Βήμα¨στις 19-6-2007 ένα άρθρο καταπέλτη κατά ορισμένων μελών της Αγιοταφιτικής Αδελφότητος που δεν διάγουν ,όπως φαίνεται," βίον ανάργυρον". Παρόμοιο άρθρο είχε δημοσιευθεί και πάλι από την ίδια δημοσιογράφο τις παραμονές της εκλογής του κ.Θεόφιλου ,ίσως για να λάβουν το μήνυμα οι συνυποψήφιοί  του και να μαζέψουν τα "όνειρά" του προσφέροντάς του  την απόλυτη πλειοψηφία .Όπως και να έχει εμείς εκείνο που θέλουμε να μάθουμε από την καλή δημοσιογράφο είναι τι έγινε τελικά με όλους αυτούς τους επίορκους ρασοφόρους που φωτογραφίζει τόσο όμορφα στο κείμενό της. Ελέγχθησαν,τιμωρήθηκαν,επέστρεψαν τα κλεμμένα η προήχθησαν  σε θέσεις περίοπτες και λαμπρές; Και κάτι ακόμα για την κ.Αντωνιάδου και για την "αμαρτωλή"φίλη της ,την Διεύθυνση Εκκλησιών του ΥΠΕΞ,για τον παράνομο εγκλεισμό του Πατριάρχη Ειρηναίου μέσα στο κελί του από τον κ.Θεόφιλο δεν μάθατε τίποτα;Με ποιο δικαίωμα  οι άνθρωποι του ΥΠΕΞ κρύβουν την αλήθεια και διαδίδουν ψευδέστατα ότι ο "Πατριάρχης παραμένει εκούσια έγκλειστος"; Δεν θα τους παραπέμψουμε σε ελληνικές δημοσιογραφικές πηγές τις οποίες η κ.Αντωνιάδου σαν Πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ πρέπει να γνωρίζει και που ξεκάθαρα λένε ότι ο Πατριάρχης ζει κάτω από άθλιες συνθήκες κλειδωμένος και φρουρούμενος στερούμενος επισκέψεων και κάθε ιατρικής περιθάλψεως,θα τους παραπέμψουμε στο εκτενέστατο ρεπορτάζ της Κρατικής Ισραηλινής τηλεοράσεως την 1 Φεβρουαρίου 2014 που τα λέει και τα δείχνει όλα,αν δεν το έχουν υπ όψη τους οι άνθρωποι της "αμαρτωλής"Διευθύνσεως Εκκλησιών τότε καλύτερα να πάνε σπίτια τους και αν η κ.Αντωνιάδου δεν "έτυχε" να το μάθει περιμένουμε τώρα που το ξέρει να δούμε τις δημοσιογραφικές της ευαισθησίες να λειτουργούν.  
http://www.mako.co.il/news-channel2/Friday-Newscast/Article-67b181c54e2f341004.htm&Partner=facebook_share  
https://www.facebook.com/photo.php?v=1410666339210335&set=vb.100008009468375&type=2&theater



Η ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΞ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ "ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΚΛΕΙΔΩΘΗΚΕ"!!!!!!
Η ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΗ ΑΠΟ ΕΞΩ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΚΕΛΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΟΣΟ"ΕΚΟΥΣΙΑ"ΚΛΕΙΔΩΘΗΚΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ  ΟΠΩ ΛΕΕΙ ΤΟ ΥΠΕΞ 

http://www.romfea.gr/arthra-apopseis/23689-2014-04-16-09-29-39#.U05PDWDA9PM.facebook


"ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ" ΠΡΩΤΟ ΟΝΟΜΑ Η ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ  ΤΙ ΝΑ ΕΓΙΝΕ ΑΡΑΓΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ;


Ας δουμε τώρα το άρθρο της κ.Αντωνιάδου 
Στο Τάγμα των Σπουδαίων υπάρχουν μοναχοί με Rolex, πολυτελή αυτοκίνητα και τεράστιες περιουσίες
Πανάγιος Τάφος ΑΕ
Ο πλουτισμός αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες των κρίσεων στο Πατριαρχείο
ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ.
Μοναχοί με Rolex, πολυτελή αυτοκίνητα και τεράστια περιουσία. Οι Αγιοταφίτες, οι διάδοχοι της κληρονομιάς του Τάγματος των Σπουδαίων, που έλαμψαν με την πορεία και την προσφορά τους στις σελίδες της Ιστορίας του χριστιανισμού στην Αγία Γη, επιδίδονται τις τελευταίες δεκαετίες σε έναν αγώνα άκρατου πλουτισμού. Ορισμένοι ιεράρχες, εκμεταλλευόμενοι τη θέση τους, απέκτησαν τις τελευταίες δεκαετίες περιουσίες ιδιαίτερα μεγάλης αξίας. Και παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές υπηρεσίες του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων δυσκολεύονται να συγκεντρώσουν τα χρήματα για την καταβολή των μισθών των δασκάλων και των καθηγητών των σχολείων, οι ίδιοι διαθέτουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τουριστικές επιχειρήσεις, ξενοδοχεία, μετοχές σε πλοία, ενώ κάποιοι είναι και κληρονόμοι μεγάλων περιουσιών.Το φαινόμενο που ξεκίνησε επί Βενεδίκτου γιγαντώθηκε επί Πατριαρχίας Διοδώρου και συνεχίστηκε όταν Πατριάρχης ήταν ο κ. Ειρηναίος. Την κατάσταση γνωρίζει πολύ καλά και ο σημερινός προκαθήμενος της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος ο οποίος, όπως και ο κύριος αντίπαλός του στη διεκδίκηση του πατριαρχικού θρόνου Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντίνης κ. Αρίσταρχος, μαζί με τους δεκάδες αφιερωμένους Αγιοταφίτες παραμένουν σταθερά μακριά από τον πειρασμό του χρήματος. Ωστόσο το πρόβλημα του πλουτισμού αποτελεί μία από τις βασικές παραμέτρους των κρίσεων που κατά καιρούς ξεσπούν στο Πατριαρχείο και απειλούν να διασπάσουν τη συνοχή του.Μητροπολίτης με στενές σχέσεις με ανώτερους αξιωματούχους της περιοχής που ποιμαίνει, έφυγε σε νεαρή ηλικία από την Ελλάδα. Χωρίς ιδιαίτερες θεολογικές γνώσεις, ο ιεράρχης κατάφερε να αναδειχθεί στα ανώτερα αξιώματα της Αδελφότητας και μάλιστα ο ρόλος του είναι καίριος και καθοριστικός για το μέλλον του Πατριαρχείου. Επισκέπτεται συχνά την Ελλάδα και λέγεται ότι διαθέτει μια μεγάλη κινητή και ακίνητη περιουσία. Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει αρχίσει να καταβάλλει προσπάθειες στην ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού και βρίσκεται σε συνεργασία με ορισμένα τουριστικά γραφεία που πραγματοποιούν εκδρομές στη γη όπου γεννήθηκε, περπάτησε, βαπτίστηκε, κήρυξε και σταυρώθηκε ο Χριστός.Μητροπολίτης από τους πλέον γνωστούς και προβεβλημένους, που σήμερα δεν βρίσκεται στο προσκήνιο, αναπτύσσει κυρίως σχέσεις με ρώσους επιχειρηματίες και φέρεται να διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία. Το τελευταίο χρονικό διάστημα προσπάθησε σύμφωνα με πληροφορίες να ανεγείρει ένα ξενοδοχείο στην Ιερουσαλήμ και ζήτησε την παραχώρηση οικοπέδου του Πατριαρχείου που βρίσκεται κοντά στη Γεθσημανή για την ανάπτυξη τουριστικών επιχειρήσεων αλλά, όπως λέγεται, σκόνταψε στη σθεναρή αντίσταση των συνεργατών του Πατριάρχη. Ετερος ιεράρχης, από εκείνους που τους βλέπει κανείς διαρκώς δίπλα σε κάποιον Πατριάρχη, επιδίδεται, όπως λέγεται, στην ανάπτυξη του τουρισμού στην Αγία Γη και συνεργάζεται με τουριστικά πρακτορεία της Βόρειας και σε ορισμένες περιπτώσεις και της Νότιας Ελλάδας, γι' αυτό και σχεδόν καθημερινά ξεναγεί έλληνες προσκυνητές στα πανάγια προσκυνήματα. Αλλος ιεράρχης, ο οποίος τον τελευταίο καιρό βρίσκεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και δεν επιθυμεί να εμπλακεί στην κρίση που υπάρχει μεταξύ του Πατριαρχείου και της κυβέρνησης της Ιορδανίας, φρόντισε να κληρονομήσει μια ακίνητη περιουσία αξίας εκατομμυρίων ευρώ στα βόρεια προάστια της Αθήνας.Ορισμένοι μεγάλοι σε ηλικία ιεράρχες, όπως λέγεται, προτιμούν τη σιγουριά που προσφέρουν οι ελβετικές τράπεζες και ουδείς μπορεί να γνωρίζει το ύψος των τραπεζικών τους λογαριασμών. Απομονωμένοι στα κελιά τους παρακολουθούν τα όσα συμβαίνουν στην Αδελφότητα και ουσιαστικά έχουν αποσυρθεί από τα τεκταινόμενα, έχοντας τη σιγουριά ότι δεν θα πεινάσουν στα γεράματά τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι τραπεζικούς λογαριασμούς στην Ελβετία διέθετε, όπως ισχυρίζονται κληρικοί, και ο Πατριάρχης Διόδωρος, γι' αυτό και μετά την εκδημία του καταβλήθηκε προσπάθεια για να διαπιστωθεί αν υπήρχαν χρήματα και σε ποιους λογαριασμούς.Κάποιοι κληρικοί που υπηρετούν σε καίριες θέσεις φέρονται να διαθέτουν ξενοδοχεία στη νησιωτική Ελλάδα και μετοχές σε πλοία.Στο «παιχνίδι του χρήματος» συμμετέχουν και ορισμένοι αραβόφωνοι κληρικοί. Ετσι, παρά τον πενιχρό μισθό τους μπορούν να ζουν πολυτελώς και να ταξιδεύουν διαρκώς στο εξωτερικό.Πολλοί ιεράρχες έχουν αδυναμία στα βαρύτιμα εγκόλπια, στα ακριβά ωρολόγια τύπου Rolex και στα πολυτελή αυτοκίνητα. «Αν δεν έχεις μεγάλο αυτοκίνητο, δεν σε σέβονται»υποστηρίζουν ορισμένοι κληρικοί και η απόδειξη του γεγονότος είναι οι μεγάλου κυβισμού Μερτσέντες που διατηρούν ορισμένοι ιεράρχες, αλλά και η δωρεά μιας Τζάγκουαρ που χάρισε Ελληνας του εξωτερικού στον Πατριάρχη κ. Θεόφιλο, διότι τα αυτοκίνητα του Πατριαρχείου βρίσκονται ακόμη στην κατοχή του κ. Ειρηναίου.Οι πηγές των εσόδων των εν λόγω κληρικών είναι «πολυεθνικές». Οι προσκυνητές από την Ελλάδα, πλούσιες Ελληνίδες που επιθυμούν να αφιερώσουν ένα κομμάτι της περιουσίας τους στον Πανάγιο Τάφο, ρώσοι επιχειρηματίες που επενδύουν ή επιθυμούν να επενδύσουν στην περιοχή, πλούσιοι Παλαιστίνιοι και Άραβες χριστιανοί ορθόδοξοι που ζουν στην Ευρώπη, στη Βόρεια και στη Νότια Αμερική αποτελούν τις κύριες πηγές άντλησης των εσόδων τους.Ο κ. Θεόφιλος και πολλοί Αγιοταφιίτες θεωρούν ότι το φαινόμενο πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, όμως οι εν λόγω κληρικοί έχουν αποκτήσει μεγάλη δύναμη και με τις κινήσεις τους μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και στο κλυδωνισμό του θρόνου του εκάστοτε Πατριάρχη. Πυρετός διαβουλεύσεων επικρατεί μεταξύ Αθήνας, Ιερουσαλήμ και Αμμάν καθώς, όπως όλα δείχνουν, την Τρίτη η υπουργός Εξωτερικών κυρία Ντόρα Μπακογιάννη επισκέπτεται επισήμως την Ιορδανία. Η κυρία Μπακογιάννη και το στενό της επιτελείο επιθυμούν εντός των επομένων ωρών να δοθεί λύση στο αδιέξοδο που έχει σημειωθεί στις σχέσεις του Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλου με την ιορδανική κυβέρνηση, η οποία πριν από περίπου έναν μήνα ήρε την αναγνώρισή του. Από το πρωί της περασμένης Δευτέρας οι δικηγόροι του Πατριαρχείου με εντολή του κ. Θεόφιλου και του αρμόδιου υφυπουργού Εξωτερικών για τα εκκλησιαστικά ζητήματα κ. Θ. Κασσίμη συγκέντρωναν όλα τα οικονομικά στοιχεία και τα συμβόλαια που αποδεικνύουν, όπως επισημαίνουν, ότι ο κ. Θεόφιλος δεν πούλησε ούτε ενοικίασε ακίνητα. Οι Ιορδανοί δηλώνουν στους έλληνες αξιωματούχους ότι δεν αμφισβητούν την εντιμότητα του κ. Θεόφιλου, άλλωστε γνωρίζουν ότι ζει σε ένα σπίτι, στερούμενος ακόμη και ενός αξιοπρεπούς βίου. Αλλά την ίδια στιγμή, στηριζόμενοι στις καταγγελίες δικηγόρου που συνδέεται με τον έκπτωτο Πατριάρχη κ. Ειρηναίο, κατηγορούν τον κ. Θεόφιλο και τον νομικό του σύμβουλο κ. Ράμι Μούγκραμπι για εκποιήσεις ακινήτων. Στα μέσα της εβδομάδας και μετά την παρέμβαση του βασιλιά Αμπντάλα ο κ. Θεόφιλος απέστειλε στον πρωθυπουργό της Ιορδανίας πολυσέλιδο υπόμνημα με το οποίο απαντά σε όλες τις κατηγορίες που διατυπώθηκαν σε βάρος του. Συγκεκριμένα:* Για το οικόπεδο στην Παλαιά Πόλη για το οποίο κατηγορήθηκε ότι παραχώρησε σε Ισραηλινούς, παρουσίασε έγγραφο που δείχνει ότι το Πατριαρχείο το έχει χάσει εξαιτίας μια υποθήκης από το 1936.* Για τα καταστήματα στην Παλαιά Πόλη τα οποία δηλωνόταν από ιορδανικής πλευράς ότι ενοικιάστηκαν σε ισραηλινών συμφερόντων εταιρείες, ο κ. Θεόφιλος παρέδωσε έγγραφα σύμφωνα με τα οποία ζήτησε βοήθεια για την αξιοποίησή τους από το Τάγμα των Φραγκισκανών Μοναχών ύστερα από διαπραγματεύσεις με τον Κουστωδό του Πάπα στην Αγία Γη.* Για τα δύο σπίτια και το ξενοδοχείο που βρίσκονται στην Παλαιά Πόλη και φερόταν ότι ενοικίασε και πάλι σε Ισραηλινούς, ο κ. Θεόφιλος εμφανίζει έγγραφα σύμφωνα με τα οποία βρισκόταν στη διαδικασία ενοικίασης προ της εκλογής του και ο ίδιος σταμάτησε τις παραχωρήσεις.* Για το οικόπεδο που παραχωρήθηκε σε ξένη διπλωματική αρχή, και πάλι παρουσιάζει στοιχεία σύμφωνα με οποία η πράξη παραχώρησης έγινε στο παρελθόν.
Θεόφιλος προς πρωθυπουργόΣτην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό της Ιορδανίας ο κ. Θεόφιλος δηλώνει τη μεγάλη του λύπη για τις κατηγορίες σε βάρος του, οι οποίες, όπως επισημαίνει, προέρχονται από «ψευδή και κατασκευασμένα στοιχεία». «Οι καταγγελίες» προσθέτει, διατυπώθηκαν «από ανθρώπους που δεν ενδιαφέρονται για το καλό του Πατριαρχείου. Από την πρώτη ημέρα της εκλογής μου έπρεπε να αντιμετωπίσω χρέη ύψους 15 εκατομμυρίων δολαρίων τα οποία ξεπέρασα με τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και ανθρώπων που αγαπούν τον Πατριαρχείο». Ταυτόχρονα ο κ. Θεόφιλος διαβεβαιώνει τον Ιορδανό πρωθυπουργό: «Δεν έχω παραχωρήσει κανένα πληρεξούσιο σε δικηγόρους ή άλλο παράγοντα με το οποίο να δίνω το δικαίωμα αγοραπωλησιών. Τα μόνα πληρεξούσια που παρέδωσα ήταν για την παρουσία και την εκπροσώπηση του Πατριαρχείου έναντι των δικαστηρίων». Τα στοιχεία του κ. Θεόφιλου προκάλεσαν αίσθηση στην ιορδανική πλευρά και, όπως έλεγαν έλληνες διπλωμάτες, αναμένεται να βοηθήσουν στην ενίσχυση της προσπάθειας για την εξεύρεση μιας λύσης και την απομόνωση των ακραίων στοιχείων που προκάλεσαν την κρίση, στηριζόμενοι σε καταγγελίες. 
http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=181544 
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  10/06/2007 00:00 






Τρίτη 13 Μαΐου 2014

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΛΛΑΔΙΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟ: "ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ..."


Ένας από τους πλέον επιφανείς αγιοταφίτες Ιεράρχες υπήρξε και ο μακαριστός Μητροπολίτης Πτολεμαΐδος Παλλάδιος .Απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης και άριστος γνώστης του προσκυνηματικού καθεστώτος των Αγίων Τόπων. 
Ο  Ιεράρχης αυτός  ήταν ένας από τους λίγους που είχαν το σθένος να ομολογήσουν το λάθος τους και να διορθώσουν το σφάλμα τους απέναντι στον Πατριάρχη Ειρηναίο.
Έτσι με ιδιόχειρη επιστολή του  παραδέχεται  το λάθος του,ανακαλεί την εναντίον του Πατριάρχη υπογραφή του και ομολογεί ότι "παρασύρθηκε". 
Η  ομολογία αυτή του Μητροπολίτου Παλλαδίου,δυστυχώς,δεν προβλημάτισε κανένα αρμόδιο,την έκρυψαν έκαναν ότι μπορούσαν για να μείνει στα "απόκρυφα" του ανίερου πολέμου κατά του Πατριάρχη Ειρηναίου. 
Σαν μνημόσυνο στην αγιασμένη αυτή μορφή,που στα τελευταία χρόνια της ζωής του δοκιμάστηκε σκληρά αλλά και προς αποκατάσταση της αλήθειας,την φέρνουμε 
σήμερα στην δημοσιότητα,ελπίζοντας ότι ίσως κάποιοι επιτέλους δουν με υπευθυνότητα το δράμα που παίζεται εννιά χρόνια τώρα στη αγία Πόλη. 
Η ΣΥΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΛΛΑΔΙΟΥ 







Ο μακαριστός Μητροπολίτης Πτολεμαΐδος . Παλλάδιος (κατά κόσμον Βασίλειος) Αντωνίου, εγεννήθη τω 1935 εν Αμαλιάδι Ηλείας Πελλοπονήσου. Εις Ιεροσόλυμα αφίκετο τω 1955.
Απεφοίτησε της Πατριαρχικής Σχολής. Εκάρη Μοναχός και εχειροτονήθη εις Διάκονον τω 1957. Εσπούδασε την Ιεράν Επιστήμην εν τη κατά Χάλκη Θεολογική Σχολή.
Εχειροτονήθη Πρεσβύτερος τω 1964 και προήχθη εις Αρχιμανδρίτην τω 1965. Τω 1968 απεστάλη δια μετεκπαίδευσιν και εκμάθησιν της Αγγλικής γλώσσης εν Αγγλία και τω 1972 διωρίσθη Μέλος της Αγίας και Ιεράς Συνόδου.
Υπηρέτησεν ως Γραμματεύς εν τοις Πατριαρχικοίς Γραφείοις, μέλος της Σχολικής Εφορείας των εν Ιεροσολύμοις Σχολείων και τη 23η/5/1975 διωρίσθη Έξαρχος του Παναγίου Τάφου εν Ελλάδι.
Τον Οκτώβριον του 1976 εξελέγη και εχειροτονήθη Αρχιεπίσκοπος Ιορδάνου. Διετέλεσε Πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Δικαστηρίου και τη 28η/4/1981 διωρίσθη Πατριαρχικός Επίτροπος εν Βηθλεέμ. Τω 1983 διωρίσθη Πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Εφετείου. Τω 1985 διωρίσθη μέλος της Εξελεγκτικής Επιτροπής. Τω 1998 ωνομάσθη Μητροπολίτης Πτολεμαΐδος.
Μετέσχεν ως μέλος της Πατριαρχικής Αντιπροσωπείας εις την Δ Γενικήν Συνέλευσιν του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών εν Ουψάλα. 

Ο Πατριάρχης Ειρηναίος είχε συζητήσει με τον μακαριστό μητροπολίτη Πτολεμαΐδος κυρό Παλλάδιο τη σύγχρονη επανέκδοση του πονήματός του με τίτλο «ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ» στην ελληνική, ρωσική, αγγλική και ιταλική γλώσσα με το σκεπτικό να προσφέρεται από τον Μακαριώτατο μαζί με άλλες ιεροσολυμιτικές ευλογίες. 
Εκοιμήθη εν Κυρίω την 21η Ιουλίου 2010 εις την Ιερά Μονή του Αβά Γερασίμου,όπου εφησύχαζε.  









Ο Άγιος Νεκτάριος και η χειροθεσία Υποδιακονισσών.

  Ο Άγιος Νεκτάριος και η χειροθεσία Γυναικών Υποδιακονισσών. Στο Μοναστήρι της Αγίας Τριάδος, που είχε ιδρύσει ο Άγιος στην Αίγινα  είχε ο ...