Παρατίθεται η Επιστολή που απέστειλε στις 14 Φεβρουαρίου 2022 ο Μακαριώτατος Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ Β΄ προς τον Πατριάρχη Ρωσίας Κύριλλο, σχετικά με την αντικανονική εισπήδηση του στην Αφρική. Στην Επιστολή δεν απάντησε μέχρι τώρα ο Κύριλλος ενώ απέφυγε και την γνωστοποίηση της .
Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022
Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022
Απάντηση του Σεβ. Μητροπολίτου Καμερούν κ. Γρηγορίου στον Σεβ. Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ
Δελτίο Τύπου
16/02/2022.
Δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της Ι. Μ. Πειραιώς και, εν συνεχεία, στα διαδικτυακά μέσα μαζικής ενημέρωσης, στις 14/02/2022, κείμενο από το «Γραφείο Αιρέσεων και Παραθρησκειών» της Ι. Μ. Πειραιώς με τον παραπλανητικό τίτλο: ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ «ΕΝ ΑΔΙΚΩ»; και υπότιτλο (Αναφορά στην εισήγηση του Σεβ. Μητροπολίτου Καμερούν κ. Γρηγορίου). Εξ αφορμής του, από πάσης απόψεως, απαράδεκτου αυτού κειμένου σημειώνονται τα εξής:
1. Οι ιθύνοντες νόες του «Γραφείου Αιρέσεων και Παραθρησκειών» της ως άνω Μητροπόλεως θα πρέπει να ασχοληθούν όντως με τις Αιρέσεις και τις Παραθρησκείες που δραστηριοποιούνται στον τόπο μας και να σταματήσουν να υβρίζουν, εργολαβικώς, τη Μητέρα Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως και να κρίνουν και να κατακρίνουν τις αποφάσεις των Πρεσβυγενών Πατριαρχείων.
2. Κατά τη γνωστή τους τακτική -τακτική που, άλλωστε, χρησιμοποιούν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και οι διάφορες σέκτες- οι απαρτίζοντες το συγκεκριμένο Γραφείο απομονώνουν λέξεις και φράσεις από τη συνάφεια ενός κειμένου, τις διαστρέφουν και τις ερμηνεύουν κατά τη δική τους λογική, παρουσιάζοντας μια ανεστραμμένη πραγματικότητα ή, επί το λαϊκότερο, το άσπρο ως μαύρο και τη μέρα ως νύκτα.
3. Οι αναφορές της Εισηγήσεώς μου στην Ιεραρχία του Αλεξανδρινού Θρόνου περί «εσωτερικού προβλήματος» κ. λπ. είχαν ως αφορμή δημοσιεύματα φιλορωσικών μέσων ενημέρωσης για Αρχιερείς του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας που δήθεν στηρίζουν τις ρωσικές θέσεις. Στην εν λόγω Σύνοδο δεν εκφράστηκε καμία απολύτως διαφωνία από τους αγίους Αρχιερείς για το θέμα της αναγνωρίσεως της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ουκρανίας εκ μέρους του Μακαριωτάτου Πάπα και Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ. κ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ, όσο και για τις αποφάσεις που έλαβε η Σύνοδος σχετικώς με το θέμα της Εισπηδήσεως του Πατριαρχείου της Ρωσίας στο κανονικό έδαφος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Τα υπόλοιπα αποτελούν προϊόν νοσηράς φαντασίας…
4. Τις θέσεις του Παλαιφάτου Πατριαρχείου Αλεξανδρείας εκφράζουν ο Πρώτος αυτού, Μακαριώτατος Πάπας και Πατριάρχης Αλέξανδρείας κ. κ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ, και τα αρμόδια Συνοδικά όργανα και όχι οι αναλύσεις δήθεν «εγκρίτων και αγωνιστικών» ιστολογίων και εμμονικών εγκεφάλων.
5. Καλείται ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς, ο οποίος έχει την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη για τα όσα εκπορεύονται από το συγκεκριμένο Γραφείο να ανακαλέσει πάραυτα το προαναφερθέν κείμενο, να επιπλήξει αυστηρότατα τους συντάκτες του και να εκζητήσει τη συγγνώμη του Αποστολικού Θρόνου του αγίου Μάρκου για το βαρύτατο σκανδαλισμό των πιστών με τα όσα απαράδεκτα και ψευδή αφήνονται να εννοηθούν μέσα από το δημοσίευμα αυτό, όσο και για την απρέπεια να υποδεικνύεται στο Δευτερόθρονο Πατριαρχείο πώς θα πρέπει να πορεύεται και να ενεργεί.
Ο Μητροπολίτης Καμερούν ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022
Ακαδημία Πλάτωνος: Η ιστορία της Παναγίας της Μουσταπίδαινας
Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς " Τα Αθηναϊκά "
Στην παλαιά και ακμαία οικογένεια των Τριδημαίων, νοικοκυραίων περιβολάρηδων της σημερινής περιοχής Ακαδημίας Πλάτωνος, ανήκει ακόμη ο ναΐσκος της Παναγιάς της Μουσταπίδαινας. Γύρω του δεν απλώνονται πλέον περιβόλια, αλλά υψώνονται άχαρα τσιμεντένια κτίρια. Σε τίποτε δεν θυμίζει την εικόνα που συναντούσαν οι επισκέπτες της περιοχής περίπου έναν αιώνα νωρίτερα, όταν εκεί έβλεπαν ν’ ανθίζουν «μυγδαλιές, βερυκοκιές, ροδακινιές, κερασιές, βυσσινιές, ροδιές, αχλαδιές και πορτοκαλιές» και όταν αφθονούσαν «τα αηδόνια εις τας πανύψηλους και παχύκορμους λεύκας, αποτελούσας λαμπράς συστάδας»!
Όλο τον χρόνο οι κηπουροί εργάζονταν με επιμέλεια οργώνοντας, σκάβοντας, φυτεύοντας, ποτίζοντας, σκαλίζοντας και μαζεύοντας. Και οι φαμίλιες που είχαν στο κτήμα τους τη Μουσταπίδαινα έκαναν μια ανάπαυλα κάθε 21 Νοεμβρίου –ημέρα που γιορτάζει ο ναϊσκος αφού τιμάται στη μνήμη της Ζωοδόχου Πηγής– για να τον περιποιηθούν, να τον στολίσουν και να υποδεχτούν τους Αθηναίους που έρχονταν για τη γιορτή. Απασχόλησε αρκετούς το εκκλησάκι και το περίεργο προσωνύμιό του. Ο Γεώργιος Λαμπάκης θεωρούσε ότι το προσωνύμιο Μουσταπίδαινα προήλθε από τη σύνθεση του μούστου και των απιδιών. Ο Δημ. Γρ. Καμπούρογλους υποστήριξε ότι η προσωνυμία οφειλόταν στην οικογένεια Μουσταπίδα, παρουσιάζοντας και προεπαναστατικά έγγραφα. Συμπλήρωσε ακόμη ότι η τροπή αυτή ενός επωνύμου ως παρωνυμίου της Θεοτόκου ήταν συνήθης στην Αθήνα και παρέθεσε τα παραδείγματα της Δουρβέγαινας και της Χρυσορροΐδαινας. Με την άποψή του συμφώνησε και ο Αναστάσιος Ορλάνδος και συντάχθηκε ο Δημ. Χατζόπουλος, ο οποίος πρόσθεσε ακόμη την πληροφορία ότι το εκκλησάκι ανοικοδομήθηκε το 1912 αλλά διατηρήθηκαν οι τοιχογραφίες του «υπό χαμηλάς αψίδας δεξιά και αριστερά του τέμπλου». Στη δεξιά τοιχογραφία ο Χατζόπουλος κατέγραφε την παράσταση των Εισοδίων της Θεοτόκου και στην αριστερή του Αγίου Δημητρίου, ενώ οι οφθαλμοί των μορφών είχαν καταστραφεί στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Βάσει ανέκδοτων εγγράφων ας ξεδιπλώσουμε την ιστορία της Μουσταπίδαινας στα νεότερα χρόνια, από τότε που απελευθερώθηκε ο τόπος. Το 1839 ο Φυλακτός Γαρδέλης, ιδιοκτήτης της Μουσταπίδαινας και της περιοχής της, δίνει την ευχή και την περιουσία του στην κόρη του Επιστήμη, η οποία παντρεύτηκε τον Δημήτριο Τζούνα. Η περιοχή αλλάζει σταδιακά χαρακτήρα. Οι αμπελώνες μετατρέπονται σε αγρούς. Η Επιστήμη Τζούνα πωλεί την περιουσία της στην Ειρήνη Ιωάννη Δελήγιαννη (1894) και εκείνη με τη σειρά της στη γνωστή αθηναϊκή οικογένεια του Στυλιανού Φιλιππίδη (1896). Η περιοχή αναγνωρίζεται πλέον στα επίσημα συμβολαιογραφικά έγγραφα ως «θέση Κουμάρι Κολοκυνθούς ή Μουσταπίδαινα» και θ’ αλλάξει μία ακόμη φορά χέρια –ιδιοκτήτης ο Ευάγγελος Γεωργίου Φύτιζας– πριν φτάσει (1931) στα χέρια της οικογένειας που έχει την ιδιοκτησία της μέχρι σήμερα, στην οικογένεια του Πέτρου Δήμου Τριδήμα. Όπως αναφέρεται στα σχετικά συμβόλαια το κτήμα περιλαμβανόταν και «ο παλαιός Ναός γνωστός υπό το όνομα Παναγία Μουσταπήδενα». Καταρρέει, αλλά οι αρμόδιοι αδιαφορούν! Γράφτηκαν πολλά και θα ακολουθήσουν περισσότερα για την Μουσταπίδαινα που βρέθηκε εντέλει χωμένη μες τη γη να δυσκολεύεται να ανασάνει, εκτεθειμένη στις λεηλασίες και τις αρπαγές. Ο σύντροφός της ο Κηφισός, λένε οι παλιοί, όταν θύμωνε πλημμύριζε την περιοχή με τα νερά του. Έτσι, χτίστηκε, μπαζώθηκε και υψώθηκε η γύρω περιοχή και η Παναγίτσα έμεινε να υπομένει όχι πλέον τους θυμούς του Κηφισού, αλλά τις πράξεις των άστοργων ανθρώπων. Η οικογένεια Τριδήμα τη λειτουργούσε μέχρι τη δεκαετία του 1970 και σήκωσε αναλημματικό τοίχο για να την προστατέψει. Αλλά ο σεισμός του 1999 άνοιξε πληγή στη στέγη της. Εντωμεταξύ υπήχθη εκκλησιαστικώς στην ευθύνη της Μητρόπολης Περιστερίου, η οποία –ως φαίνεται εκ των πραγμάτων– πέφτει μακριά. Έτσι όπως στέκει, κακοποιημένη και λεηλατημένη, η μικρή εκκλησίτσα φαίνεται σαν να κλαίει ζητώντας βοήθεια από τους λίγους περαστικούς.
Αιφνιδιαστική αυτοψία της Υπ. Πολιτισμού κ. Λίνας Μενδώνη στην Παναγία Μουσταπίδαινα στον Ελαιώνα και στον Άγιο Στέφανο Κηφισού.
- Post published:17 Μαρτίου 2021Αυτοψία της Υπουργού Πολιτισμού κ. Λίνας Μενδώνη στην Παναγία Μουσταπίδαινα στον Ελαιώνα και στον Άγιο Στέφανο Κηφισού. Σήμερα το πρωί η κ. Υπουργός Πολιτισμού πραγματοποίησε αιφνιδιαστική αυτοψία στο ξεχασμένο εκκλησάκι της Παναγίας Μουσταπίδαινας στη περιοχή του Ελαιώνα. Μου έκανε την τιμή να ζητήσει να βρίσκομαι εκεί λόγω της ενημέρωσης που φρόντισα να έχει για το θέμα. Την θαύμασα για τα αντανακλαστικά και το άμεσο ενδιαφέρον της. Είδε ιδίοις όμμασι την θλιβερή εικόνα της εκκλησίας, ζήτησε ιστορικά στοιχεία και έδωσε επί τόπου εντολές. Η Παναγία θα φτιαχτεί μου είπε με αποφασιστικότητα και θα έρθουμε μαζί να την λειτουργήσουμε. Πρότεινα να πάμε να δούμε και τον Άγιο Στέφανο στη περιοχή του Βοτανικού στο Κηφισό, δέχθηκε αμέσως. Πήγαμε και εκεί. Μπήκαμε μέσα, ψηλάφισε τις φθαρμένες αγιογραφίες, έλεγξε όλο το κτήριο, συγκινήθηκε για την ερείπωση, επικοινώνησε επί τόπου με τις αρμόδιες Υπηρεσίες, έδωσε εντολές, παίρνει κι αυτό το ξεχασμένο εκκλησάκι τη σειρά του για να σωθεί. Την ευχαρίστησα όσο θερμά μπορούσα και την επαίνεσα συγκινημένος. Διευκρινίζω πως ενεργώ ως Έλληνας πολίτης και πονάω ως Κληρικός. Φρόντισα να ενημερωθεί η κ. Υπουργός γιατί ήξερα πως κανείς δεν θα την είχε ενημερώσει. Για το θέμα της Παναγίας Μουσταπίδαινας ενημέρωσα και την Ι. Μητρόπολη Περιστερίου στη εκκλησιαστική δικαιοδοσία της οποίας ανήκει, η Μητρόπολη κάνει κι εκείνη τις απαιτούμενες ενέργειες και το εκκλησάκι θα σωθεί. Δόξα τω Θεώ. Θέλω κλείνοντας να ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλαν στην καλή έκβαση της προσπάθειας, με αναδημοσιεύσεις και προβολή του θέματος, με ηθική στήριξη και καλά λόγια. Όλοι μαζί, ο καθ ένας από το μετερίζι του, μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Η Παναγία να μας στηρίζει όλους. Λίγες μέρες αργότερα εγκαταστάθηκε στο εκκλησάκι συνεργείο καθαριότητος που το καθάρισε , το έκανε να λάμπει και του έβαλε ειδικά προστατευτικά για να το προστατεύσει από περίεργες επιδρομές. Το εκκλησάκι θα γίνει και πάλι όπως ήταν και η Παναγιά θα ευλογεί τους περαστικούς . Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Ηλιάκης
- Αρχιμ. Τιμόθεος Ηλιάκης.
Κάποια Χριστούγεννα...
Κάποια Χριστούγεννα... ''Πήγε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στα γραφεία της εφημερίδας «Ἀκρόπολις» για να παραδώσει ένα χριστουγεννιά...
-
Ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι Οι Ολυμπιακοί αγώνες αποτελούν κορυφαίο α...
-
Ιστορικές μαρτυρίες για το Άγιο Φως Η ιστορία καταδικάζει τους αρνητές τού θαύματος Συνέντευξη τής κας Αγγελι...
-
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυδωνιών κ. Αθηναγόρας προέβη σε δήλωση με αφορμή βίντεο που κυκλοφόρησε για το συμβάν της Δευτέρας, 1ης Απρι...