Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ




Τήν Τετάρτην, 27ην τ. μ. Νοεμβρίου 2019, συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρείαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τάς προγραμματισθείσας δι᾿ ἕν τριήμερον ἐργασίας αὐτῆς.
Μετά τήν ἀνάγνωσιν τῶν Πρακτικῶν προγενομένων συνεδριῶν, ἤρξατο ἡ θεώρησις τῶν ἀναγεγραμμένων ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει θεμάτων.
Εἰδικώτερον, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος, ἀποδεχθεῖσα εἰσήγησιν τῆς Κανονικῆς Ἐπιτροπῆς ἀνέγραψεν εἰς τό Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τούς ἐγνωσμένης ὁσιακῆς βιοτῆς καί πολιτείας Ἱερομόναχον Ἱερώνυμον Σιμωνοπετρίτην, Καθηγούμενον χρηματίσαντα τῆς ἐν Ἁγίῳ Ὄρει Ἱερᾶς Βασιλικῆς, Πατριαρχικῆς καί Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Σίμωνος Πέτρας, καί ἀκολούθως Οἰκονόμον καί Πνευματικόν τοῦ Μετοχίου Ἀναλήψεως Βύρωνος Ἀττικῆς, καί Ἀρχιμανδρίτην Σωφρόνιον Σαχάρωφ, Καθηγούμενον χρηματίσαντα καί κτίτορα τῆς ἐν Ἔσσεξ Ἀγγλίας Ἱερᾶς Πατριαρχικῆς καί Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Τιμίου Προδρόμου.




Περαιτέρω, προτάσει τῆς Α. Θ. Παναγιότητος ἐξελέγησαν παμψηφεί ὡς Βοηθοί Αὐτοῦ Ἐπίσκοποι οἱ Ἡγούμενοι τῶν ἐν Κρήτῃ Ἱερῶν Πατριαρχικῶν καί Σταυροπηγιακῶν Μονῶν α) Κυρίας τῶν Ἀγγέλων Γουβερνέτου κ. Εἰρηναῖος Βερυκάκης ὑπό τόν τίτλον Εὐμενείας καί β) Ἁγίας Τριάδος Τζαγκαρόλων κ. Δαμασκηνός Λιονάκης ὑπό τόν τίτλον Δορυλαίου.




Αἱ χειροτονίαι αὐτῶν θά τελεσθῶσιν ἐν Φαναρίῳ, τοῦ μέν ἐψηφισμένου Εὐμενείας τῇ 8ῃ Δεκεμβρίου, τοῦ δέ ἐψηφισμένου Δορυλαίου τῇ 15ῃ Δεκεμβρίου ἐ.ἔ..
Ὡσαύτως, προτάσει τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀμερικῆς καί ἐκ τοῦ ὑπ᾿ αὐτῆς καταρτισθέντος τριπροσώπου ἐξελέγη ἐπίσης ὁμοφώ-νως ὡς Βοηθός τοῦ Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου καί ὑπό τόν τίτλον Ἀμισοῦ ὁ Πανοσιολ. Ἀρχιμ. κ. Ἰωακείμ Κοτσώνης, βυζαντινολόγος καί Διευθυντής τῆς Βιβλιοθήκης τῆς Ἱερᾶς Θεολογικῆς Σχολῆς Τιμίου Σταυροῦ Βοστώνης.



Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας

τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2019

Ο ΡΚαθολικός Αρχιεπίσκοπος Μάλτας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο



Ο ΡΚαθολικός Αρχιεπίσκοπος Μάλτας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο
Με εγκαρδιότητα έγινε δεκτός από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο ο ΡΚαθολικός Αρχιεπίσκοπος Μάλτας Charles Jude Scicluna, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα, Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, την Ιερά Καθέδρα της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας, συνοδευόμενος από τον Καθηγητή Οσιολ.π.Hector Scerri, υπεύθυνο της Αρχιεπισκοπής για τον Οικουμενισμό.
Κατά τη διάρκεια της συναντήσεώς τους, ο Παναγιώτατος και ο ΡΚ Ιεράρχης, είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν θέματα που άπτονται της πορείας του διαχριστιανικού διαλόγου, ιδιαιτέρως ανάμεσα στην Ρωμαιοκαθολική και την Ορθόδοξη Εκκλησία, με έμφαση στην συνύπαρξη και την συνεργασία στο νησιωτικό Κράτος της Μάλτας.
Ο Σεβ.Αρχιεπίσκοπος Scicluna προσκάλεσε επισήμως την Α.Θ.Παναγιότητα να επισκεφτεί την επαρχία του και ο καθορισμός του χρόνου της επισκέψεως θα γίνει αργότερα.
Στη συνάντηση παρέστη και ο Αρχιμ.Ναθαναήλ Φελεσάκης, Ιερατικώς Προϊστάμενος Μάλτας, της Ι.Μητροπόλεως Ιταλίας και Μελίτης, ο οποίος και συνόδευσε τον Σεβ.Αρχιεπίσκοπο Scicluna κατά την επίσκεψή του στο Οικουμενικό Πατριαρχείο





Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

Ο Δήμαρχος του Δήμου Φατίχ της Πόλεως επισκέφθηκε το Οικουμενικό Πατριαρχείο




Ο Δήμαρχος του Δήμου Φατίχ της Πόλεως επισκέφθηκε το Οικουμενικό Πατριαρχείο
Την Έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου επισκέφθηκε εθιμοτυπικώς, σήμερα, Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, για πρώτη φορά μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, τον περασμένο Απρίλιο, ο επί κεφαλής του Δήμου Φατίχ της Πόλεως, Δήμαρχος Mehmet Ergün Turan, ανταποδίδοντας την επίσκεψή του Πατριάρχου προς αυτόν μετά την εκλογή του. Να σημειωθεί ότι το Πατριαρχείο βρίσκεται μέσα στα όρια του Δήμου Φατίχ.
Ο κ.Turan, ο οποίος συνοδευόταν από τον Αντιδήμαρχο Mehmet Özçelik και την Σύμβουλό του κυρία Nilüfer Türütgen, έγινε δεκτός από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. 


Στη συνάντηση παρέστησαν επίσης, εκ μέρους του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, ο Άρχων Μ.Χαρτοφύλαξ Παντελεήμων Βίγκας, ο κ.Γεώργιος Παπαλιάρης, Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Υποστήριξης Ρωμαίικων Κοινοτικών Ιδρυμάτων (ΣΥΡΚΙ), και ο κ.Στέλιος Γκιουλγκιούν, Επίτροπος στην Εκκλησιαστική Κοινότητα Υψωμαθείων.
Μετά τη συνάντηση ο Παναγιώτατος παρέθεσε γεύμα προς τιμήν του κ.Δημάρχου. 
Ακολούθησε συνεργασία του κ.Turan με τους προαναφερθέντες λαϊκούς συνεργάτες του Παναγιωτάτου επί θεμάτων της αρμοδιότητας του Δημάρχου που αφορούν το Πατριαρχείο και τα ιδρύματά του στην περιοχή.


Νωρίτερα ο Δήμαρχος Turan, είχε επισκεφθεί τον Πατριαρχικό Ναό, όπου ενημερώθηκε για την ιστορία και τα κειμήλια που φυλάσσονται σε αυτόν, καθώς και την Πατριαρχική Βιβλιοθήκη. 




Πατριαρχικό Τρισάγιο για τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Στυλιανό




Πατριαρχικό Τρισάγιο για τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Στυλιανό
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, με αφορμή τον αυριανό εορτασμό της μνήμης του Αγίου Στυλιανού, ημέρα κατά την οποία εόρταζε τα ονομαστήριά του ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός, τέλεσε στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό, σήμερα, Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, μετά τον Eσπερινό, Τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του μακαριστού Αρχιερέως του Θρόνου, περιστοιχούμενος από κληρικούς της Πατριαρχικής Αυλής.


Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

Θερμοί λόγοι του Οικουμενικού Πατριάρχου για τον Προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Γεωργίας Ηλία


Θερμοί λόγοι του Οικουμενικού Πατριάρχου για τον Προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Γεωργίας
“Είναι μία φωτεινή προσωπικότης όχι μόνον για την δική σας την Εκκλησία και την χώρα αλλά για όλη την Ορθοδοξία”
Στους μακραίωνας ιστορικούς δεσμούς Γεωργιανών και Ελλήνων, οι οποίοι στηρίζονται στην κοινή ορθόδοξη πιστή, αναφέρθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος υποδεχόμενος στο Φανάρι, το Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, Καθηγητές και φοιτητές του Πανεπιστημίου Sulkhan-Saba Orbeliani, με επι κεφαλής τον ΡΚαθολικό Επίσκοπο Καυκάσου Giuseppe Pasotto, και τον Πρύτανη Vaja Vardidze. Μεταξύ των Καθηγητών ήταν και ο ελληνομαθής Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου, Καθ.Gocha Barnovi.
“Οι λαοί μας, ο Γεωργιανός και ο Ελληνικός, έχουν ιστορικούς δεσμούς. Έχουμε διαφορετικά ήθη και έθιμα, διαφορετική γλώσσα, αλλά μας ενώνει η κοινή ορθόδοξος πίστις”, είπε ο Παναγιώτατος, απευθυνόμενος στην αντιπροσωπεία του Πανεπιστημίου, που εδρεύει στην Τιφλίδα. 
“Ο Μακαριώτατος Καθολικός Πατριάρχης Ηλίας είναι μία φωτεινή προσωπικότης όχι μόνον για την δική σας την Εκκλησία και την χώρα αλλά για όλη την Ορθοδοξία. Εγώ, όχι μόνο τον αγαπώ αδελφικά, αλλά και τον σέβομαι και τον θαυμάζω ως εθνικό ήρωα”.
“Εμείς θέλουμε οι σχέσεις των δύο Εκκλησιών μας να είναι στενές, να είναι αδελφικές και να προάγονται όλο και περισσότερο”, είπε σε άλλο σημείο του σύντομου χαιρετισμού του.
Ο Παναγιώτατος αναφέρθηκε και στη διακονία του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
“Είμαστε εδώ ριζωμένοι για πολλούς αιώνες. Συνεχίζουμε υπό τα σημερινά δεδομένα την παράδοση, την χριστιανική μαρτυρία που δίνει το Πατριαρχείο μας σε ένα περιβάλλον και μία χώρα ετερόθρησκη, και προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για την προβολή και την ενότητα της Ορθοδοξίας, όσο εξαρτάται από ημάς, που δεν είναι πάντοτε εύκολο, όπως βλέπουμε και από τη σημερινή κατάσταση των διορθοδόξων σχέσεων και πραγμάτων”.
Εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις καλές σχέσεις που έχει το Πανεπιστήμιο με την τοπική Ρωμαιοκαθολική Κοινότητα της Γεωργίας και επισήμανε ότι ο διάλογος με τους άλλους χριστιανούς και ιδιαιτέρως με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία είναι μία από τις προτεραιότητες του Οικουμενικού Πατριαρχείου, καθώς είναι αναγκαίο, ιδιαιτέρως σήμερα, να μπορούν οι χριστιανοί να έχουν μία κοινή μαρτυρία απέναντι στις προκλήσεις της εποχής.
Στο τέλος ο Παναγιώτατος προσέφερε σε όλους από ένα αντίτυπο του βιβλίου του,“Συνάντηση με το μυστήριο”, το οποίο προσφάτως εκδόθηκε και στην γεωργιανή γλώσσα. 



Οικουμενικός Πατριάρχης: Είμεθα βέβαιοι, ότι ο Θεός της αγάπης, της ειρήνης και της δικαιοσύνης θα ευδοκήση, να κυριαρχήση εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν η ειρήνη και η ενότης



Οικουμενικός Πατριάρχης: Είμεθα βέβαιοι, ότι ο Θεός της αγάπης, της ειρήνης και της δικαιοσύνης θα ευδοκήση, να κυριαρχήση εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν η ειρήνη και η ενότης επισήμανε στην ομιλία του μετά την Θεία Λειτουργία και το Ι.Μνημόσυνο που τελέστηκε με αφορμή την 86η επέτειο των τραγικών γεγονότων του “Χολομοντόρ” στην Ουκρανία.
Το στοργικό ενδιαφέρον της Μητρός Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως για όλα τα τέκνα της, ανεξαρτήτως καταγωγής, υπογράμμισε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, στην ομιλία του, μετά τη Θεία Λειτουργία, στην οποία χοροστάτησε, στον Ι.Ναό Αγίου Νικολάου Τζιβαλίου, όπου, παρουσία της Διπλωματικής Αντιπροσωπείας της Ουκρανιας στην Τουρκία και της Ουκρανικής Παροικίας της Πόλεως και της Προύσας, τελέστηκε Ι.Μνημόσυνο, με αφορμή την 86η επέτειο του “Χολοντομόρ”, της προκληθείσας επισιτιστικής κρίσεως στην Ουκρανία, από την οποία χιλιάδες άνθρωποι έχασαν την ζωή τους από την πείνα, αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στη σύγχρονη ιστορία της χώρας αυτής.
Στην ομιλία του ο Παναγιώτατος, απευθυνόμενος στο εκκλησίασμα, και ιδιαιτέρως προς τα μέλη της Ουκρανικής Κοινότητας, σημείωσε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
“Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον είναι η Εκκλησία του μαρτυρίου του Σταυρού και της μαρτυρίας της Αναστάσεως, εν τη αδιασπάστω αυτών ενότητι. Συγκλονιστική είναι η περιγραφή, την οποίαν δίδει διά τον σταυροαναστάσιμον χαρακτήρα της Κωνσταντινουπολίτιδος Εκκλησίας, ο μακαριστός Μητροπολίτης Χαλκηδόνος και πνευματικός ημών Πατήρ Μελίτων: «Γνώριμοι είναι εις την εσταυρωμένην Εκκλησίαν οι εμπτυσμοί, οι κολαφισμοί, αι μάστιγες, τα ραπίσματα και ο ακάνθινος στέφανος και η χολή μετά όξους και η λόγχη ... Ο Σταυρός είναι δικός της. Της Μεγάλης Εκκλησίας. Το πρώτον και το ύστατον, το μέγιστον προνόμιόν της. Θεού δύναμις και Θεού σοφία.
Εις την όλην αυτήν συμφωνίαν της Σταυρώσεως και συσταρώσεως, μία μόνον παραφωνία υψούται από της εσταυρωμένης Εκκλησίας: ῾Ου τετέλεσται᾿... Διότι εδώ ουδέποτε επιστεύσαμεν εις την ισχύν του θανάτου, αλλά πάντοτε εις την αλήθειαν της Αναστάσεως. Εν τη Μεγάλη Εκκλησία, ο Επιτάφιος δεν είναι θρήνος, αλλά προεόρτια της Αναστάσεως»
Αι συγκυρίαι και αι ιστορικαί περιπέτειαι ωδήγησαν υμάς, προσφιλέστατα τέκνα εν Κυρίω, εις την Πόλιν ημών, ή αλλαχού εις την Τουρκίαν. Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον ενδιαφέρεται και φροντίζει διά την πνευματικήν και λειτουργικήν σας ζωήν και διά την κατά Χριστόν διαποίμανσίν σας”.
Υπενθυμίζεται, ότι ο Ι.Ναός του Αγίου Νικολάου Τζιβαλίου, με μέριμνα της Μητρός Εκκλησίας, έχει παραχωρηθή για την εξυπηρέτηση της Ουκρανικής Παροικίας της Πόλεως. Για τον λόγο αυτό, ο Παναγιώτατος, εξέφρασε την ευαρέσκειά του προς τον Αρχιερατικώς Προϊστάμενο της Περιφερείας Φαναρίου – Κερατίου Κόλπου, Επίσκοπο Αλικαρνασσού κ. Αδριανό, ο οποίος έχει στην εποπτεία του τον Ι.Ναό αυτό, και στον π. Χαραλάμπη Νίτσεφ, ιερατικώς υπεύθυνο για την Ουκρανική Κοινότητα, για την αγάπη και το πνευματικό ενδιαφέρον που δείχνουν προς αυτήν.
Σε άλλο σημείο της ομιλία του ο Πατριάρχης ανέφερε:
“Τιμώμεν σήμερον την 86ην επέτειον του Χολοντομόρ, και τελούμεν ευλαβώς το μνημόσυνον των τραγικών θυμάτων της απανθρώπου ταύτης γενοκτονικής πράξεως του σταλινικού καθεστώτος κατά του λαού της Ουκρανίας. Ασύλληπτος αριθμός Ουκρανών πολιτών, παιδίων, ανδρών και γυναικών, απεβίωσαν από πείναν και εξάντλησιν, αμέτρητοι εξετελέσθησαν, επειδή ηγωνίζοντο διά την διάσωσιν της ταυτότητός των ως έθνους, διά την γλώσσαν των και τον πολιτισμόν των.
Δυστυχώς, το κακόν συνεχίζει την ζοφεράν και κασταστροφικήν αυτού δράσιν εις τον κόσμον. Χρέος όλων ημών είναι να αγωνιζώμεθα εναντίον του κακού και διά την επικράτησιν του αγαθού, με κραταιάν την πεποίθησιν και βεβαίαν την πίστιν ότι την ιστορίαν δεν κατευθύνουν οι Ηρώδαι και οι δυνάσται, αλλά ο Θεός της αγάπης και της δικαιοσύνης”.
Ο Παναγιώτατος επισήμανε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, υπακούοντας στα θεία προστάγματα, αγωνίζεται παντού και πάντοτε για την προστασίαν του κατ᾿ εικόνα και καθ᾿ ομοίωσιν Θεού πλασθέντος ανθρώπου.
“Δεν διαχωρίζει η Μεγάλη Εκκλησία και η αγάπη της, μεταξύ ημετέρων και ξένων, δεν αγνοεί, εν ονόματι της λειτουργικής και πνευματικής αποστολής της, την εντολήν της αγάπης προς τον πλησίον, προς τον πάσχοντα, τον πεινώντα,τον εν φυλακή, τον γυμνόν, τον περιπεσόντα εις τους ποικιλωνύμους ληστάς, πολλοί εκ των οποίων σήμερον λυμαίνονται τας ψυχάς των ανθρώπων, δεν αντιπαρέρχεται, όπως ο ιερεύς και ο Λευίτης της παραβολής, τον εν ανάγκαις, αλλά επιχέει «έλαιον και οίνον» επί τας πληγάς[…]
Εν τω πνεύματι τούτω, το Οικουμενικόν Πατριαρχείον απεφάσισε να χορηγήση Αυτοκεφαλίαν εις τον εν Ουκρανία λαόν του Θεού, ώστε ούτος να οργανώνη τα κατ᾿ αυτόν επί τη βάσει των κανόνων της Εκκλησίας και των παραδόσεών του, με σεβασμόν προς την Μητέρα Εκκλησίαν και εν κοινωνία μετ᾿ αυτής και με τας λοιπάς ορθοδόξους Εκκλησίας. Είμεθα βέβαιοι, ότι ο Θεός της αγάπης, της ειρήνης και της δικαιοσύνης θα ευδοκήση, να κυριαρχήση εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν η ειρήνη και η ενότης, ώστε να δίδωμεν άπαντες εν ενί στόματι και μια καρδία την καλήν μαρτυρίαν της πίστεως, εις ένα κόσμον, ο οποίος τυρβάζεται περί πολλά και αγνοεί το «εν, ου εστι χρεία»”.
Αμέσως μετά μίλησε ο Πρέσβης της Ουκρανίας στην Άγκυρα κ.Andrii Sybiha, ο ο-ποίος, αφού εξέφρασε τις θερμές ευχαριστίες του προς τον Παναγιώτατο για την επιμνημόσυνη δέηση που τελέστηκε για τα θύματα του “Χολοντομόρ”, αναφέρθηκε στα δραματικά ιστορικά γεγονότα της εποχής εκείνης.
Εκκλησιάστηκαν, από το Ι.Βήμα, ο Μητροπολίτης Κυδωνιών Αθηναγόρας και ο Επίσκοπος Αλικαρνασσού Αδριανός. Παρέστησαν, εκτός από τον προαναφερθέντα Πρέσβη της Ουκρανίας στην Άγκυρα, ο Γενικός Πρόξενος της ίδιας χώρας στην Πόλη κ.Oleksandr Gaman, καθώς και οι Γενικοί Πρόξενοι του Καναδά Brahim Achtoutal, της Μολδαβίας Alexandru Prigorschi, και της Πολωνίας Joanna Pilecka, αλλά και πλήθος πιστών από την Ουκρανική Παροικία και την Ομογένεια της Πόλεως.







Επέλεξαν τυχαία την Ιορδανία Θεόφιλος και Ρώσοι σαν τόπο" συνάντησης" των Προκαθημένων;




Πρόσφατα γίναμε μάρτυρες μιας πρωτοφανούς για τα εκκλησιαστικά δεδομένα ενέργειας του Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Θεοφίλου να εξαγγείλει από την Μόσχα την πρωτοβουλία του να "προσκαλέσει και να φιλοξενήσει " στην Ιορδανία τους Προκαθημένους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών προκειμένου να συζητήσουν για την "διατήρηση της ενότητας και της Ευχαριστιακής Κοινωνίας" και εξεύρεσης λύσης του Ουκρανικού . Βέβαια η πράξη αυτή του Ιεροσολύμων είναι άνευ ουσίας αν την δούμε σαν πράξη απλής πρόσκλησης έστω και καλής θέλησης προς φιλοξενία και ξενάγηση και τούτο γιατί μόνο ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει το αποκλειστικό προνόμιο να συγκαλεί Πανορθόδοξο Σύσκεψη Προκαθημένων η Οποία μπορεί να πάρει αποφάσεις. Δεν γνωρίζουμε αν η πρωτοβουλία αυτή τελούσε εν γνώσει του Οικουμενικού Πατριάρχη η αν ήταν αποτέλεσμα των συνομιλιών που είχε ο κ.Θεόφιλος στη Μόσχα με τον Πρόεδρο Πούτιν και τον Πατριάρχη Κύριλλο, το γεγονός όμως πως πουθενά ούτε καν στην Θεία Λειτουργία που τέλεσαν οι κ.κ. Θεόφιλος και Κύριλλος δεν αναφέρθηκε το όνομα του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου, μας δίνει το δικαίωμα να σκεφθούμε πως ο κ. Θεόφιλος, που έχει διατελέσει Έξαρχος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στη Μόσχα, ενήργησε μόνος του η κατ εντολή η προτροπή αν θέλετε των Ρώσων. Αν ο κ.Θεόφιλος έλεγε πως μετά από συνεννόηση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη είναι διατεθειμένος να συμβάλλει στην επικράτηση της ενότητας και ευχαρίστως να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει τους Προκαθημένους στην αγία Γη και όλοι μαζί υπό την Προεδρία του Οικουμενικού Πατριάρχη συζητήσουν εν πνεύματι αγάπης για το θέμα αυτό τότε τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά, δεν είπε όμως αυτό.
Η επιλογή μάλιστα της Ιορδανίας ως τόπο συνάντησης και όχι η Ιερουσαλήμ μας ενισχύει την άποψη πως ο κ.Θεόφιλος μπλέχτηκε  για λόγους που ο ίδιος γνωρίζει στα γρανάζια της πονηρής εξωτερικής πολιτικής του Πατριαρχείου Ρωσίας και τούτο γιατί στην Ιορδανία υπάρχει με την ανοχή του Ρωσικός προσκυνηματικός οίκος πολύ κοντά στον Ιορδάνη ποταμό που τον εγκαινίασε ο Πρόεδρος Πούτιν και εντάσσεται στην πολιτική της Μόσχας να φανεί σαν ο μοναδικός προστάτης των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή όπως θα δούμε στη συνέχεια στη αποκαλυπτική διπλωματική εργασία του κ. Κοτρώτσιου Άγγελου, "Η πολιτική της Ρωσίας από το 1999-σήμερα (περίοδος Πούτιν) ". 
Δεν γνωρίζουμε ποια θα είναι η τύχη της "πρόσκλησης" του κ.Θεόφιλου αν βέβαια αυτή γίνει πράξη όλα όμως δείχνουν πως δεν θα βρει ανταπόκριση από τους παραλήπτες Ορθοδόξους Προκαθημένους και τούτο γιατί καμία Εκκλησία δεν αμφισβήτησε τα ιστορικά Κανονικά Δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου άσχετα με την θέση που μέχρι σήμερα τηρεί στο Ουκρανικό ζήτημα, ούτε ακολούθησε η στήριξε τον Πατριάρχη Κύριλλο στην αντιεκκλησιαστική του απόφαση να διακόψει την μνημόνευση των ονομάτων του Οικουμενικού Πατριάρχη και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών επειδή αναγνώρισαν την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, ακόμα και οι κατ ανάγκη προσκείμενες στη Μόσχα Εκκλησίες της Πολωνίας και της Τσεχίας δεν θα δεχθούν ανατροπή της Κανονικής Τάξεως γιατί καλύτερα από κάθε άλλον γνωρίζουν τι εστι Ρωσική μπότα ισχύος και κατοχής. Προσωπικά πιστεύουμε πως ο Ιεροσολύμων δεν θα μπορέσει να κάνει πράξη τα όσα είπε και η πολυπόθητη για τους Ρώσους πρόσκληση στους Προκαθημένους για συνάντηση στην Ιορδανία δεν θα φύγει ποτέ από την Αγία Πόλη. Άλλα και αν ακόμα φύγει η πρόσκληση το πιο πιθανό είναι να συναντηθούν ο ίδιος , ο Ιλαρίων και ίσως κάποιος διακονητής Μοναχός για να απολαύσουν μια μουσική βραδιά  υπό το φως των αστεριών της ερήμου του Ιορδάνη. 



Ας δούμε τώρα τα όσα ο κ. Κοτρώτσιος αποκαλύπτει στην μελέτη που προαναφέραμε απόσπασμα της οποίας δημοσιεύουμε στη συνέχεια ενώ όσοι επιθυμούν να την διαβάσουν ολόκληρη μπορούν να την βρουν στον σύνδεσμο που ακολουθεί . 
Αρχιμ. Τιμόθεος Ηλιάκης 



Η πολιτική της Ρωσίας από το 1999-σήμερα (περίοδος Πούτιν)Η Ορθοδοξία ως πτυχή της ρωσικής εξωτερικής πολιτικής.Η Εξωτερική πολιτική της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ο ρόλος του Πατριαρχείου Μόσχας
Σχέσεις με κράτη Μέσης Ανατολής - Ορθοδοξία και Ισλάμ
Η παρουσία της  Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας ( ΡΟΕ ) στην Μέση Ανατολή και η Προώθηση της ρωσικής ήπιας ισχύος στη Μέση Ανατολή
Στην μετα-σοβιετική εποχή, το Κρεμλίνο και η ΡΟΕ εργάζονται από κοινού για να
προωθήσουν μια θρησκευτική αναβίωση επηρεάζοντας την ρωσική κοινωνικο-πολιτική δυναμική καθώς και τις εξωτερικές σχέσεις. Αυτό έχει οδηγήσει στην αναζωογόνηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της αυτοκρατορικής Ρωσίας ως "ο προστάτης των Ορθοδόξων Χριστιανών στη Μέση Ανατολή". Τα τελευταία χρόνια (την περίοδο Πούτιν),η Μόσχα έχει καταβάλει αυξημένη προσοχή σε αυτές τις κοινότητες με τον ισχυρισμό ότι έχει ένα προστατευτικό ρόλο (mospat.ru/en/09/02/2012). Από την εκλογή του Βλαντιμίρ Πούτιν τον Μάιο του 2012, η υποστήριξη των χριστιανικών κοινοτήτων έχει καταστεί πυλώνας της εξωτερικής πολιτικής της Ρωσίας. Για να εξυπηρετήσει το σκοπό αυτό, η Ρωσία έχει βασιστεί σε ιδρύματα ιστορικά και επιρροής, των οποίων ο ρόλος έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. 
Η αναβίωση της Ορθόδοξης Αυτοκρατορικής Εταιρείας Παλαιστίνης (IPPO ή IOPS)(που ιδρύθηκε το 1882), ήταν στον πυρήνα αυτής της πρωτοβουλίας (El Ghoul B., 96:2015). Από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, στην IPPO έχει δοθεί μια νέα ώθηση, ειδικά υπό την ηγεσία του προέδρου της, του (πρώην) πρωθυπουργού της Sergei Stepashin, ο οποίος ανέλαβε το 2007. Η διάδοση της ρωσικής γλώσσας και του πολιτισμού, καθώς και η προώθηση της Ορθόδοξης πίστης βρίσκονταν στο επίκεντρο των ανησυχιών του (Khadder Κ. and Zippori M., 2011).Επιπλέον, έχει ξεκινήσει το κτίσιμο πολιτιστικών έργων σε πόλεις με υψηλή συμβολική και θρησκευτική αξία. Για παράδειγμα, στις 18 Ιανουαρίου του 2011, ένα
ρωσικό μουσείο και ένα πάρκο, εγκαινιάστηκαν από τον (τότε) Ρώσο πρόεδρο Ντμίτρι Μεντβέντεφ και τον Παλαιστίνιο πρόεδρο Μαχμούντ Αμπάς στην Ιεριχώ (Khadder Κ.and Zippori M., 2011). Στις 26 Ιουνίου του 2012, ο πρόεδρος Βλάντιμιρ Πούτιν και ο Μαχμούντ Αμπάς άνοιξαν ένα ρωσικό Κέντρο για την Επιστήμη και τον Πολιτισμό χτισμένο σε δύο οικόπεδα που είχαν παραχωρηθεί από την Παλαιστινιακή Αρχή. Με την ευκαιρία αυτή, ο Ρώσος πρόεδρος δήλωσε: «Η Βηθλεέμ, μία πολύ γνωστή και σεβαστή πόλη σε όλο τον κόσμο, όπου ο Ιησούς Χριστός γεννήθηκε, χαιρετίζει σήμερα ένα ρωσικό κέντρο για την επιστήμη και τον πολιτισμό. [Το ρωσικό Κέντρο για την Επιστήμη και τον Πολιτισμό] ενσαρκώνει τη διαδοχή των πνευματικών και ανθρώπινων δεσμών που συνδέουν τη Ρωσία και την Αγία Γη για αιώνες, και καταδεικνύει τιςπρονομιακές σχέσεις μεταξύ των δύο λαών μας» (en.kremlin.ru/26/06/2012).
 Ορθόδοξη Αυτοκρατορική Εταιρεία Παλαιστίνης (ή IOPS=International Orthodox Palestine Society ή IPPO από το ρωσικό Императорское православное палестинское общество) αποτελεί την παλαιότερη ρωσική επιστημονική και ανθρωπιστική οργάνωση, νόμιμοι στόχοι της οποίας είναι η υποστήριξη της Ορθοδοξίας στην Παλαιστίνη, τη Συρία και το Λίβανο, να προωθήσει και να διευκολύνει το προσκύνημα των χριστιανών ορθοδόξων πιστών στους Αγίους Τόπους, να ενισχύσει την πνευματική επιρροή της Ορθόδοξης Εκκλησίας και την επιστημονική και ανθρωπιστική συνεργασία με τους λαούς της Μέσης Ανατολής. Επίσης Ανάμεσα στα πιο σημαντικά καθήκοντα της IOPS, υπό την διεύθυνση του Sergey Stepashin, είναι η ανάκτηση της περιουσίας και της γης. Ιδρύθηκε στις 21 Μαϊου του 1882, σταμάτησε το 1917 με διάταγμα του αυτοκράτορα Αλεξάνδρου Γ’ και αναβίωσε το 1992 με πρωτοβουλία των κρατικών
αρχών. Στις 3 Σεπτεμβρίου 2014, η IPPO άνοιξε ένα υποκατάστημα στο Ορθόδοξο
Κέντρο της Ναζαρέτ. 
Έξω από το Ισραήλ και τα παλαιστινιακά εδάφη, ο πρόεδρος Πούτιν συμμετείχε στα εγκαίνια ενός προσκυνητικού οίκου σε οικόπεδο που δώρισε ο βασιλιάς της Ιορδανίας Αμπντάλα ο Β’ το 2006, κοντά στο αρχαιολογικό και θρησκευτικό χώρο της Al-Maghtas (ή αλλιώς Βηθανία πέραν του Ιορδάνη) όπου ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, βάφτισε τον Ιησού από τη Ναζαρέτ. 
Επιπλέον, ο πρόεδρος της IPPO ανακοίνωσε την έναρξη ενός ρωσικού σχολείου στη Δαμασκό κατά τη διάρκεια μιας ακαδημαϊκής συζήτησης στη Μόσχα στις 11 Νοεμβρίου 2014 (Moussa Β., Eyon M., 2014). Το Κρεμλίνο έχει επίσης αξιοποιήσει το δίκτυο των επιστημονικών και πολιτιστικών κέντρων, το οποίο ενισχύθηκε το 2008 με τη δημιουργία της Rossotrudnichestvo (=Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για την Κ.Α.Κ., των συμπατριωτών Ρώσων που ζουν στο εξωτερικό, και της Διεθνούς Ανθρωπιστικής Συνεργασίας), στόχος της οποίας είναι η προώθηση της ρωσικής ήπιας ισχύος στο εξωτερικό (El Ghoul Β., 97: 2015).

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ 

http://dione.lib.unipi.gr/xmlui/bitstream/handle/unipi/10918/Kotrotsios_Aggelos.pdf?sequence=1&isAllowed=y







Τα Δώρα των Τριών Μάγων, ανεκτίμητο κειμήλιο της Ιεράς Μονής Αγίου Παύλου του Αγίου Όρους

«Και ελθόντες εις την οικίαν είδον το παιδίον μετά Μαρίας της μητρός αυτού, και πεσόντες προσεκύνησαν αυτώ, και ανοίξαντες τους θησαυρούς αυ...