Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ



«Ετέθη ο Κύριος στον τάφο κι ευθύς αναστήθηκαν χιλιάδες νεκροί, που ήσαν χιλιάδες χρόνια πεθαμένοι, και εκήρυξαν ότι μόνος ο Χριστός είναι ο Υιός και Λόγος του Θεού και Θεός αληθινός και η ζωή των νεκρών. Πρέπει κι εμείς οι ευσεβείς χριστιανοί, από σήμερα και πέρα, να μη κλαίμε τους πεθαμένους, όπως κάνουν οι ασεβείς κι΄ άπιστοι, που δεν ελπίζουν ανάσταση. Αυτός ο κόσμος, αδελφοί μου, είναι σαν μια φυλακή. Πότε πρέπει να χαίρεται ο άνθρωπος ; Όταν μπαίνει στην φυλακή ή όταν ελευθερώνεται από την φυλακή ; ……… Όταν γεννιόμαστε, τότε πρέπει να κλαίμε, κι όταν πεθαίνουμε, τότε να χαιρόμαστε. Είναι μερικοί, που έχουν τον διάβολο στην καρδιά τους, και λένε, ότι δεν υπάρχει Ανάσταση………. Όλοι οι άνθρωποι, που είναι εδώ, πριν γεννηθούν δεν ήταν στην ανυπαρξία ; Καθώς μπόρεσε ο Κύριος και μας ανέστησε από την κοιλία της μητέρας μας, έτσι μπορεί να μας αναστήσει κι από την κοιλία της γης. Η κοιλία της μητέρας μας κι ο τάφος σε τί διαφέρουν ; ………….. Καθώς το σιτάρι που πέφτει στη γη, αν δεν σαπίσει από τη βροχή και δεν γίνει σαν χυλός, δεν φυτρώνει, έτσι κι εμείς που πεθαίνουμε και θαπτόμαστε στη γη. Αν δεν θαβόταν πρώτα στον τάφο ο Χριστός μας, δεν θα μας επότιζε την αιώνια ζωή και την Ανάσταση».



Επισκόπου ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ "Ο ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ"

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ




Η ΠΛΑΤΥΕΡΑ Ι.ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΑΙΤΩΛΟΥ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ 

Ο άγιος Κοσμάς, είχε μεγάλη και θερμή αγάπη στην Παναγία. είχε θεοτοκοφιλία. Και φυσικό ήταν αυτό γιατί ήταν αγιορείτης και γιατί βγήκε από Μοναστήρι, που είχε την θαυματουργό Εικόνα, την Παναγία Γλυκοφιλούσα.
( Ι.Μονή Φιλοθέου του Αγίου Όρους) .Σ’ αυτή την Εικόνα προσευχόταν, απ’ αυτή την Εικόνα έλαβε την ευχή για την ιεραποστολική του περιπέτεια και για την Παναγία, λοιπόν, μιλούσε πάντοτε ο άγιος στο ακροατήριο του. 

Η ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΦΙΛΟΘΕΟΥ 

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΑΙΤΩΛΟΥ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ

 Πρώτα-πρώτα ο άγιος μιλούσε για το όνομα της Παναγίας. Το όνομά Της είναι ΜΑΡΙΑ. Εξήντα δύο ερμηνείες έχουν δοθεί για το όνομα «Μαρία», αλλά η καλύτερα ερμηνεία είναι του αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Όπως το όνομα «Νικόλαος» για τον άγιο σημαίνει αυτόν που νικάει τα πάθη και τους δαίμονες, όπως το όνομα «Γεώργιος» σημαίνει αυτόν που είναι γεωργημένο φυτό και έχει λοιπόν καρπούς και αρετές και όπως πάλι το όνομα «Παρασκευή» σημαίνει αυτή που παρασκευάζεται, που προετοιμάζεται για τα αιώνια αγαθά, έτσι και το όνομα της Παναγίας έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία. Ο άγιος Κοσμάς το όνομα της Παναγίας ΜΑΡΙΑ το παράγει από το εβραϊκό ρήμα «χαγιά», που σημαίνει «υπάρχω», «ζω», «κυριεύω». Και το παράγει ο άγιος το θεομητορικό όνομα από το ρήμα «χαγιά», γιατί αρέσκεται στην ονομασία της Παναγίας από τον ευαγγελιστή Λουκά, που Την καλεί «ΜΑΡΙΑΜ». Μαριάμ – Μαριγιάμ είναι από το «χαγιά». Και όπως από το ίδιο ρήμα στην Παλαιά Διαθήκη καλούμε τον Θεό «Γιαχβέ», που σημαίνει «Κύριος», έτσι η Παναγία μας, που καλείται «Μαριάμ – Μαριγιάμ», από το ίδιο πάλι ρήμα, που ονομάζουμε τον Θεό, σημαίνει «Κυρία». «Κύριος» ο Θεός, «Γιαχβέ». «Κυρία» η Παναγία. «Μαριγιάμ» η «Μαρία», συντετμημένο το όνομά Της. «Κυρία»! Ωραίο όνομα! Βασίλισσα όλου του κόσμου! Έλεγε, λοιπόν, ο άγιος στα κηρύγματά του: «”Μαρία” θέλει να ειπή “κυρία”, ωσάν όπου* εμελλεν η Θεοτόκος να γίνη βασίλισσα του ουρανού και της γης και πάσης νοητής και αισθητής κτίσεως, να παρακαλη διά τας αμαρτίας μας». Δεν σας κάνει εντύπωση, αδελφοί μου, ο άγιος να θέλει να ερμηνεύει καλά τα ονόματα και να εξάγει από τις ερμηνείες πού δίνει αυτά τα ωραία πνευματικά νοήματα για την ωφέλεια των ακροατών του; «Κυρία», λοιπόν, σημαίνει το όνομα της Παναγίας μας «Μαρία», κατά τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό. Έτσι, «Κυρία», αρεσκόταν να ονομάζει και ο άγιος Νεκτάριος στην προσευχή του την Παναγία. Της μιλούσε μάλιστα και στον πληθυντικό αριθμό. Και όταν Αυτή του εμφανιζόταν στην προσευχή του — συχνή αύτη η θεοπτία στον άγιο Νεκτάριο — αυτός Της έλεγε: «Σεις, Κυρία»!

Άλλο θέμα που έθιγε ο άγιος Κοσμάς για την Παναγία ήταν η μνηστεία Της. Γιατί εμνηστεύθη η Παναγία, αφού δεν είχε σκοπό τον γάμο με τον Ιωσήφ; Γιατί ο λόγος Της προς τον αρχάγγελο Γαβριήλ, «πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω;», σημαίνει ότι δεν είχε σκοπό τον γάμο, γιατί διαφορετικά δεν στέκει το ερώτημα Της αυτό. Είναι μια ολόκληρη θεολογία αυτό, η μνηστεία της Παρθένου. Γιατί μνηστεύστε η Παρθένος; Ο άγιος Κοσμάς, μη θέλοντας φαίνεται να αναπτύξει όλη την θεολογία περί της μνηστείας της Παρθένου και να κουράσει το ακροατήριο του, που ήταν ακατήχητο, το ξεπερνούσε αυτό με αυτή την περίεργη έκφραση: «Αρραβώνιασαν την Παρθένο — έλεγε, «διά πολλάς οικονομίας». Από αυτή όμως την έκφραση φαίνεται καθαρά ότι ο άγιος είχε μελετήσει τους αγίους Πατέρες τι ακριβώς λέγουν για το θέμα αυτό, γιατί οι Πατέρες θεωρούν πράγματι ως «οικονομία Θεού» την μνηστεία της Παρθένου. Να πως ερμηνεύουν οι άγιοι Πατέρες το θέμα: “Ο προφήτης Ησαΐας είχε πει ότι ο Μεσσίας θα γεννηθεί από παρθένο. Ο διάβολος τώρα, που δεν είχε συμφέρον να γεννηθεί ο Μεσσίας, γιατί θα του έσπαγε το κεφάλι, θα του κατέλυε, δηλαδή, το έργο του, «έβαλε πείσμα», που το λέμε, όλες οι γυναίκες να έλθουν σε γάμου κοινωνία, για να μη υπάρξει παρθένος και να μη γεννηθεί ο Μεσσίας. Ο Θεός, όμως, είχε εκλέξει την Παρθένο Μαρία της Να­ζαρέτ για να γίνει η Μητέρα του Μεσσία. Και για να διαφύγει την προσοχή του διαβόλου η παρθενία Της και να νομίσει ο απατεώνας ότι και Αυτή θα πανδρευτεί. οικονόμησε ο Θεός να μνηστευθεί τον Ιωσήφ, ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο: Για την εξαπάτηση τού διαβόλου. Και λέγει από παλαιά ο άγιος Ιγνάτιος ο θεοφόρος: « Έλαθον τον άρχο­ντα του αιώνος τούτου η παρθενία Μαρίας, ο τοκετός αυτής και ο θάνατος του Κυρίου. Τρία μυστήρια κραυγής, άτινα εν ησυχία Θεού επράχθη». Και μετά από αυτόν οι άγιοι Πατέρες ομιλούν για οικονομία Θεού, όταν μιλούν για την μνηστεία της Παρθένου. Όλους αυτούς τους αγίους Πατέρες διάβασε ο αγιορείτης ιερομόναχος άγιος Κοσμάς και όταν μιλούσε για την μνηστεία της Παρθένου έλεγε την πατερική έκφραση ότι Αυτή εμνηστεύθη τον Ιωσήφ «διά πολλάς οικονομίας του Θεού». 





Και ένα άλλο θεολογικό πατερικό λόγο θα πω περί της Θεοτόκου, που έλεγε ο άγιος Κοσμάς, δείγμα και απόδειξη αυτό ότι ο άγιος μελετούσε τους αγίους Πατέρες και την δική τους διδασκαλία, απλοποιημένη όμως και μασημένη, έλεγε στα κηρύγματά του. Ο άγιος μιλούσε για την δημιουργία της γυναίκας. Και έλεγε αυτό που λέγει η Αγία Γραφή, ότι η γυναίκα έγινε από την πλευρά τού άνδρα. Αλλά αφού η γυναίκα έγινε από τον άνδρα, άρα χρεωστούσε στον άνδρα την πλευρά που έλαβε απ’ αυτόν για να δημιουργηθεί. Έπρεπε να την εξοφλήσει! Δηλαδή, όπως ο Αδάμ έκανε γυναίκα χωρίς γυναίκα, έτσι έπρεπε να βρεθεί γυναίκα να κάνει άνδρα χωρίς άνδρα. Πέρασαν εκατομμύρια γυναικών στο πέρασμα των αιώνων, αλλά δεν βρέθηκε καμμία γυναίκα τόσο αξία, για να εξοφλήσει αυτό το χρέος στο ανδρώο γένος. Μόνο η Μαρία Παναγία βρέθηκε αξία για να εξοφλήσει το χρέος αυτό, γιατί γέννησε παρθενικά τον Χριστόν. Λέγει επί λέξει ο άγιος: «Ο άνδρας, αδελφοί μου. εγέννησε την γυναίκα από την πλευράν του χωρίς γυναίκα, και πάλιν έγινε γερός. Εδανείσθη εκείνη την πλευράν από τον άνδρα και την εχρεωστούσε. Εγεννήθησαν ωσάν τα άστρα του ουρανού γυναίκες εις τον κόσμον, αλλά δεν εφάνη καμμία αξία να γεννήση άνδρα, να πληρώση την πλευράν όπου εχρεωστούσε, παρά η Δέσποινα Θεοτόκος, οπού ηξιώθη διά την καθαρότητά της και εγέννησε τον γλυκύτατον Χριστόν εκ Πνεύματος Αγίου, χωρίς άνδρα, παρθένος, και πάλιν έμεινε παρθένος, και επλήρωσεν εκείνην την πλευράν». Αυτήν όμως την ιδέα την διάβασε ο άγιος Κοσμάς στα βιβλία των Πατέρων. Την λέγει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος στην ομιλία του στο Γενέθλιο του Σωτήρας ημών Ιησού Χριστου. «Επειδή — λέγει ο ιερός Πατήρ — εχρεώστει το γυναικείον γένος τοις ανδράσι το χρέος, ως του Άδάμ άνευ γυναικός γυναίκα βλαστύσαντος, διά τούτο έτεκε σήμερον η Παρθένος υπέρ της Εύας εκτινύουσα τοις ανδράσι το χρέος».








http://www.in-agiounikolaoutouneou.gr/apps/gr/spag/3_1344428348.html

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

Η ΑΓΙΑ ΠΟΛΙΣ ΝΑΖΑΡΕΤ




H Ναζαρέτ, ή Νατσέρετ, ή Νάζαρα (IPA: /ˈnæzərəθ/) (Αραβικά الناصرة an-Nāṣira η ένδοξη· Εβραϊκά נָצְרַת) είναι μια αρχαία πόλη στην Βόρεια Περιφέρεια της Παλαιστίνης, που σήμερα περιλαμβάνεται στο Ισραήλ, με συνολική έκταση 14,12 τ.χλμ. και πληθυσμό 81.400 κατοίκους (2008). Κατά την Καινή Διαθήκη, στην Ναζαρέτ μεγάλωσε μετά την επιστροφή του από την Αίγυπτο ο Ιησούς Χριστός. Είναι η πόλη της Γαλιλαίας όπου Ευαγγελίστηκε η Θεοτόκος. Σήμερα αποτελεί κέντρο χριστιανικού προσκυνήματος, ένα από τα πολλά των Αγίων Τόπων.


Σημειώνεται ότι αυτή η πόλη υπό τα παραπάνω ονόματα δεν αναφέρεται σε κανένα αρχαίο κείμενο (αιγυπτιακό, σουμεριακό, βαβυλωνιακό, περσικό, αρχαίο ελληνικό ή ελληνιστικό), ούτε στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης παρά τη φημολογούμενη γεωγραφική ακριβολογία της. Επίσης δεν την αναφέρει ούτε το Ταλμούδ, ούτε ο Ιουδαίος ιστορικός Ιώσηπος Φλάβιος, αλλά ούτε και τα χειρόγραφα της Νεκρής Θάλασσας κάνουν λόγο γι΄ αυτήν. Για πρώτη φορά εμφανίζεται στα Ιερά Ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης, το αρχαιότερο κείμενο των οποίων ανάγεται στον 4ο αιώνα. Αλλά και η αρχαιολογική σκαπάνη παρότι έχει αποκαλύψει προϊστορικό οικισμό σε παρακείμενο βουνό, σε απόσταση περίπου μία ώρα με τα πόδια, σε σπήλαιο, στο λεγόμενο "Βουνό καταβαράθρωσης", στην ίδια την πόλη δεν έχει βρει τίποτε το αξιόλογο προ του 8ου αιώνα.
Συνεπώς η ιστορία της είναι γνωστή από τον 8ο αιώνα όπου και διαδοχικά καταλήφθηκε από Άραβες, Σταυροφόρους, πάλι Άραβες, από τον Φρειδερίκο τον Β' της Γερμανίας, τους Μαμελούκους, τους Τούρκους και τελευταία από τους Βρετανούς, που δημιούργησαν το κράτος κατ΄ εντολή της Παλαιστίνης, πριν την ίδρυση του Ισραήλ.

Η πόλη βρίσκεται νοτιοδυτικά της Κανά, περίπου στο ενδιάμεσο της απόστασης Χάιφας και νοτίου άκρης της λίμνης της Τιβεριάδας και σε απόσταση 110 χλμ. βόρεια της Ιερουσαλήμ. Είναι κτισμένη αμφιθεατρικά σε μια νοτιοανατολική ομαλή πλαγιά ενός μικρού υψώματος - λόφου του λεγόμενου Ντζέμπελ ελ Σικχ σε υψόμετρο 350 μ. μέσα σε ένα κοίλωμα - οροπέδιο, περιμετρικά του οποίου υψώνονται λόφοι και κάποια μεγαλύτερα βουνά. Ο πληθυσμός της αποτελείται από Άραβες Παλαιστίνιους, κατά ποσοστό θρησκεύματος, 69% Μουσουλμάνοι και 31% Χριστιανοί κυρίως Μαρωνίτες, Ορθόδοξοι, Καθολικοί και Διαμαρτυρόμενοι, διαμένοντας σε χωριστές συνοικίες και διατηρώντας ναούς κατά δόγμα και τζαμιά, με κύριες ασχολίες γεωργία, κτηνοτροφία και τουρισμό.
Για την ετυμολογία του ονόματος Ναζαρέτ που αναφέρεται 10 φορές στις ευαγγελικές περικοπές, ή του ονόματος Νάζαρα, που αναφέρεται δύο φορές, δεν έχει δοθεί μία σαφή απάντηση. Έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες, πλην όμως αποτελούν μόνο θεωρίες, χωρίς αποδεικτική εγκυρότητα, λόγω ακριβώς έλλειψης ιστορικών στοιχείων. Συνέπεια όλων των παραπάνω είναι να έχουν γεννηθεί πλείστα ερωτήματα και αμφιβολίες στους ιστορικούς ερευνητές της Καινής Διαθήκης κατά πόσον υπήρχε αυτή η πόλη στην εποχή του Ιησού Χριστού, ή επρόκειτο για άλλο γεωγραφικό τόπο - πόλη κατά τις περιγραφές των σχετικών ευαγγελικών περικοπών.


Παρότι η αρχαιότητα αγνοεί τελείως την ύπαρξη αυτής της πόλης αξιοσημείωτη είναι η πλούσια σε εκπληκτικές ιστορίες χριστιανική παράδοση που στόλισε τη Ναζαρέτ κυρίως ο Μεσαίωνας και οι νεότερες εποχές. 
Σήμερα είναι η μεγαλύτερη Αραβική πόλη του Ισραήλ, όπου για αιώνες Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι έζησαν αρμονικά. Αποτελεί έδρα Μητροπόλεως του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου με αραβόφωνο στην πλειοψηφία ποίμνιο 20.000 πιστών.
Μητροπολίτης Ναζαρέτ είναι ο κ.Κυριακός.




Ο Ελληνορθόδοξος Ναός του Ευαγγελισμού βρίσκεται πάνω από το πηγάδι , όπου η Παρθένος ερχόταν όπως όλες οι γυναίκες για να πάρει νερό και εδώ κατά την παράδοση έγινε η φανέρωση του απόκρυφου μες στους αιώνες και άγνωστου στους Αγγέλους μυστήριων.






Ο πρώτος Ναός χτίστηκε το 327 μ.Χ. από την Αγία Ελένη για να καταστραφεί και ξαναχτιστεί πολλές φορές. Η σημερινή εκκλησία είναι του 1750 και χτίστηκε από την Αγιοταφιτική Αδελφότητα. Θαυμάσιες τοιχογραφίες καλύπτουν το Καθολικό από το οποίο ο προσκυνητής κατεβαίνει στην Πηγή της Παρθένου, η οποία και σήμερα εξακολουθεί να αναβλύζει αγίασμα, δροσιά ψυχής για τους πιστούς. 


Πάνω από την πηγή αξίζει να προσέξουμε την εικόνα του Αρχαγγέλου που φέρνει στην Παρθένο το χαρμόσυνο άγγελμα και η κόρη σκύβει ελαφρά συγκατανεύοντας στο θέλημα του Θεού και μέσα στην κοιλιά της απεικονίζεται το Θείο Βρέφος.




Εργαστήριο του Αγίου Ιωσήφ
Με την ονομασία Εργαστήριο του Αγίου Ιωσήφ του επιλεγόμενου θεομνήστωρα, φέρεται φραγκισκανικός καθολικός ναός που βρίσκεται στη Ναζαρέτ, που σύμφωνα με τη χριστιανική παράδοση κτίσθηκε στο σημείο ακριβώς που είχε το ξυλουργικό εργαστήριό του ο Ιωσήφ, όπως αναφέρεται στις ευαγγελικές περιγραφές. Ο Ιερός αυτός ναός νεορωμανικού ρυθμού, που κτίσθηκε μόλις το 1914, σε ερείπια παλαιότερου ναού, βρίσκεται στην παλαιά πόλη, περίπου 100 μέτρα βορειότερα από τον υπέροχο και μεγάλο ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου της Ναζαρέτ. Ο Ναός Εργαστήριο του Αγίου Ιωσήφ, καλούμενος και Ι. Ναός του Αγίου Ιωσήφ αποτελεί σήμερα σπουδαίο χριστιανικό προσκύνημα της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

Το μονοπάτι του Ναζωραίου
Το επιλεγόμενο μονοπάτι του Ναζωραίου, είναι μια σύγχρονη θεώρηση που εισήλθε στη χριστιανική παράδοση προβαλλόμενο ότι ήταν εκείνο που χρησιμοποίησε ο Ιησούς Χριστός στις μετακινήσεις του σε διάφορες βιβλικές πόλεις. Πρόκειται για ένα χωματόδρομο μήκους 65 χλμ. (περίπου 40 μίλια) που ξεκινώντας από τη Ναζαρέτ και διερχόμενος από την Κανά (βορειοανατολικά) και την Καπερναούμ καταλήγει ανατολικά στη λίμνη της Τιβεριάδας.
Το μονοπάτι αυτό, φέροντας και ειδική σήμανση, έχει αναχθεί σήμερα σε πεζοπορικό προσκύνημα εξυπηρετώντας ταυτόχρονα άθληση και ανάπτυξη του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή της ιστορικής Γαλιλαίας. 



Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ:ΣΙΩΠΗΤΗΡΙΟ ΕΝΟΧΩΝ



Πριν λίγες μέρες είχαμε μια σημαντική εξέλιξη στο θέμα του Πατριάρχη κ. Ειρηναίου,που όπως ξέρουμε,από τον Φεβρουάριο του 2008,παραμένει με άνωθεν εντολή έγκλειστος μέσα στο κελί του εντός των χώρων του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.Ο Μητροπολίτης Δωδώνης κ.Χρυσόστομος που βρισκόταν στα Ιεροσόλυμα ως Πρόεδρος της Συνοδικής Επιτροπής Θρησκευτικού Τουρισμού,κατάφερε ,ύστερα από πιέσεις που άσκησε,να μπει στο κελί του Πατριάρχη και να τον επισκεφθεί. Η ενέργεια αυτή του Μητροπολίτη Δωδώνης έδωσε τέλος στις ψεύτικες αναφορές και ανακοινώσεις του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων που μιλούσαν για "αυτοεγκλεισμό " του Πατριάρχη Ειρηναίου και έκαναν λόγο για φρούρησή του από την Αστυνομία του Ισραήλ η οποία ,κατά το Πατριαρχείο,"έχει την ευθύνη των επισκέψεων παρ Αυτώ". Την πόρτα του κελιού την ξεκλείδωσε ένας Διάκονος με εντολή του κ.Θεόφιλου και πουθενά δεν υπήρξε παρέμβαση η παρουσία της Αστυνομίας.Το γεγονός δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα εκκλησιαστικών ειδήσεων Romfea.gr,δεν διαψεύσθηκε,
το είδαν και το έμαθαν όλοι εκτός από τους ορισμένους δημοσιογράφους που σε όλα τα άλλα θέματα  παρουσιάζονται λαλίστατοι  και παντογνώστες.Οι ένοχοι βλέπετε δεν ομιλούν.Δυστυχώς στο θέμα του Πατριάρχη Ειρηναίου υπάρχουν ένοχοι και μέσα στον δημοσιογραφικό χώρο.Είναι όλοι αυτοί που έπαιξαν με το αζημίωτο το παιχνίδι των αντιπάλων του Πατριάρχη,αυτοί που έπαιρναν και συνεχίζουν να παίρνουν γραμμή από την αμαρτωλή Διεύθυνση Εκκλησιών του Υπουργείου Εξωτερικών.Αυτοί που με λίγα λόγια περνάνε από μαύρα ταμεία και πλουτίζουν σε βάρος της αλήθειας και κάθε έννοιας ηθικής. 
Τότε έπεσαν όλοι με μανία επάνω στον στόχο, εξετέλεσαν στο ακέραιο τις εντολές των χορηγών τους κατασπάραξαν το θύμα τους και τώρα κήρυξαν σιωπητήριο. Σιωπητήριο ενόχων.Τρέμουν την αποκάλυψη του βρώμικου ρόλου τους που μόνοι τους με την ένοχη σιωπή τους αποκαλύπτουν.
π.Τιμόθεος Ηλιάκης    


ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΗ ΠΟΡΤΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΛΑΛΙΣΤΑΤΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ;




http://www.romfea.gr/epikairotita/30660-2015-03-11-14-49-20

http://www.mako.co.il/news-channel2/Friday-Newscast/Article-67b181c54e2f341004.htm

Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ





Η τρίτη Κυριακή των Νηστειών ονομάζεται "Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως". Μετά από τη μεγάλη Δοξολογία στον όρθρο, ο Σταυρός μεταφέρεται σε μια σεμνή πομπή στο κέντρο του ναού και παραμένει εκεί όλη την υπόλοιπη εβδομάδα, οπότε στο τέλος κάθε ακολουθίας γίνεται προσκύνηση του Σταυρού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το θέμα του Σταυρού, που κυριαρχεί στην υμνολογία αυτής της Κυριακής, παρουσιάζεται όχι μέσα στα πλαίσια του πόνου, αλλά της νίκης και της χαράς.
Βρισκόμαστε στη μέση της Μεγάλης Σαρακοστής. Από τη μια πλευρά η φυσική και πνευματική προσπάθεια, αν είναι συστηματική και συνεχής, αρχίζει να μας γίνεται αισθητή, το φόρτωμα να γίνεται πιο βαρύ, η κόπωση πιο φανερή. Έχουμε ανάγκη από βοήθεια και ενθάρρυνση. Από την άλλη πλευρά, αφού αντέξουμε αυτή τη κόπωση και έχουμε αναρριχηθεί στο βουνό μέχρι αυτό το σημείο, αρχίζουμε να βλέπουμε το τέλος της πορείας μας και η ακτινοβολία του Πάσχα γίνεται πιο έντονη.
Η Σαρακοστή είναι η σταύρωση του εαυτού μας, είναι η εμπειρία - περιορισμένη βέβαια - που αποκομίζουμε από την εντολή του Χριστού που ακούγεται στο ευαγγελικό ανάγνωσμα αυτής της Κυριακής: "όποιος θέλει να με ακολουθεί, ας απαρνηθεί τον εαυτό του ας σηκώσει το σταυρό του, και έτσι ας με ακολουθεί" (Μαρκ.8,34).
Αλλά δεν μπορούμε να σηκώσουμε το σταυρό μας και ν' ακολουθήσουμε το Χριστό αν δεν ατενίζουμε το Σταυρό που Εκείνος σήκωσε για να μας σώσει. Ο δικός Του Σταυρός είναι εκείνος που δίνει νόημα αλλά και δύναμη στους άλλους. Αυτό μας εξηγεί το συναξάρι της Κυριακής.
Στη διάρκεια της νηστείας των σαράντα ημερών, κατά κάποιο τρόπο, και μείς σταυρωνόμαστε, νεκρωνόμαστε από τα πάθη, έχουμε την πίκρα της ακηδίας και της πτώσης, γι' αυτό υψώνεται ο τίμιος και ζωοποιός Σταυρός, για αναψυχή και υποστήριξή μας. Μας θυμίζει τα πάθη του Κυρίου και μας παρηγορεί.. Είμαστε σαν τους οδοιπόρους σε δύσκολο και μακρινό δρόμο που, κατάκοποι, κάθονται για λίγο να αναπαυθούν. Με το ζωοποιό Σταυρό γλυκαίνει την πίκρα που νοιώθουμε από τη νηστεία, μας ενισχύει στη πορεία μας στην έρημο έως ότου φθάσουμε στην πνευματική Ιερουσαλήμ με την ανάστασή Του.. Επειδή ο Σταυρός λέγεται Ξύλο Ζωής και είναι εκείνο το ξύλο που φυτεύθηκε στον Παράδεισο, γι' αυτό και οι θείοι Πατέρες τοποθέτησαν τούτο στο μέσο της Σαρακοστής, για να μας θυμίζει του Αδάμ την ευδαιμονία και την πτώση του από αυτή, να μας θυμίζει ακόμα ότι με τη συμμετοχή μας στο παρόν Ξύλο δεν πεθαίνουμε πια αλλά ζωογονούμαστε. 

«Χαίροις, ὁ ζωηφόρος Σταυρός, τῆς Ἐκκλησίας ὁ ὡραῖος παράδεισος, τό ξύλον τῆς ἀφθαρσίας, τό ἐξανθῆσαν ἡμῖν, αἰωνίου δόξης τήν ἀπόλαυσιν• δι’ οὗ τῶν δαιμόνων, ἀποδιώκονται φάλαγγες, καί τῶν Ἀγγέλων συνευφραίνονται τάγματα, καί συστήματα, τῶν πιστῶν ἑορτάζουσιν• ὅπλον ἀκαταγώνιστον, κραταίωμα ἄῤῥηκτον, τῶν βασι- λέων τό νῖκος, τῶν Ἱερέων τό καύχημα• Χριστοῦ νῦν τά πάθη, καί ἡμῖν δίδου προφθάσαι, καί τήν Ἀνάστασιν.»


Τον Σταυρόν σου προσκυνούμεν Δέσποτα και την Αγίαν σου Ανάστασιν υμνούμεν και δοξάζομεν







Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΚΑΤΗΧΗΤΗΡΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Μ.ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ




                 + Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ 
ΕΛΕῼ ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ 
ΠΑΝΤΙ Τῼ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΧΑΡΙΣ ΕΙΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΠΑΡ᾿ HΜΩΝ ΔΕ ΕΥΧΗ, ΕΥΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΗΣΙΣ 
«Τὸ στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέῳκται· οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε» (στιχηρὸν ἰδιόμελον τοῦ Τριῳδίου, Κυριακὴ τῆς Τυρινῆς).
Ἀδελφοὶ καὶ Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς ἐγκεντρίζει ἡμᾶς εἰς τὸ σῶμα Του καὶ μᾶς καλεῖ νὰ γίνωμεν ἅγιοι «ὅτι ἐγώ», λέγει, «ἅγιός εἰμι» (Α΄ Πέτρ. α΄, 16). Ἐπιθυμεῖ ὁ Πλάστης μας νὰ ἔχωμεν κοινωνίαν μαζί Του καὶ νὰ γευθῶμεν τῆς χάριτός Του, νὰ μετάσχωμεν δηλαδὴ τῆς ἁγιότητός Του. Ἡ κοινωνία μὲ τὸν Θεὸν εἶναι ζωὴ μετανοίας καὶ ἁγιότητος, ἡ δὲ ἀπομάκρυνσις ἐξ Αὐτοῦ, ἡ ἁμαρτία, ταυτίζεται ἀπὸ τοὺς Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας μὲ τὴν «κακίαν τῆς καρδίας». Ἡ «ἁμαρτία οὐκ ἔστι τῆς φύσεως, ἀλλὰ τῆς κακῆς προαιρέσεως» (Θεοδωρήτου Κύρου, Διάλογος Α΄- Immutabilis, P.G. 83, 40D) ἢ τοῦ κακοῦ πνεύματος καὶ «οὐδεὶς πίστιν ἐπαγγελλόμενος ἁμαρτάνει», κατὰ τὸν Θεοφόρον Ἰγνάτιον.
Ἡ ἁγιότης εἶναι ἰδιότης τοῦ Κυρίου, ὁ Ὁποῖος εἶναι ὁ «προσφέρων καὶ προσφερόμενος καὶ προσδεχόμενος καὶ διαδιδόμενος». Ὁ κατὰ χάριν ἱερουργὸς τοῦ Μυστηρίου τῆς Θείας Εὐχαριστίας προσφέρει εἰς τοὺς πιστοὺς «τὰ ἅγια τοῖς ἁγίοις», Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ, καὶ λαμβάνει ἀμέσως παρὰ τοῦ πληρώματος τῶν Ὀρθοδόξων τὴν ἀπόκρισιν εἰς τὴν προσφορὰν ὅτι: «εἷς ἅγιος, εἷς Κύριος, Ἰησοῦς Χριστός, εἰς δόξαν Θεοῦ Πατρός», ὁ «ἐσθιόμενος καὶ μηδέποτε δαπανώμενος, ἀλλὰ τοὺς μετέχοντας ἁγιάζων».
Εἰς τὸν ἀγῶνα τοῦ ἀνθρώπου νὰ ἐπιτύχῃ τὸ «καθ᾿ ὁμοίωσιν» μὲ τὸν Θεόν, διὰ τὸ ὁποῖον ἐδημιουργήθη, τὴν ἁγιότητα δηλαδή, ἡ ἀποβλέπουσα ἀποκλειστικῶς καὶ μόνον εἰς τὴν σωτηρίαν τοῦ ἀνθρώπου Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία «θεοπρεπῶς ἐδογμάτισε» μίαν περίοδον τοῦ ἔτους ὡς περίοδον ἰδιαιτέρας προσευχῆς καὶ δεήσεως πρὸς κατευνασμὸν τῶν παθῶν τῆς ψυχῆς καὶ τοῦ σώματος.
Ἡ περίοδος αὕτη εἶναι ἡ ἀρχομένη ἀπὸ τῆς αὔριον σωτήριος προετοιμασία διὰ τὸ «Πάσχα τὸ μέγα καὶ ἱερώτατον Χριστοῦ». Εἶναι ἡ Ἁγία καὶ Μεγάλη Τεσσαρακοστή, τὴν ὁποίαν πρέπει νὰ βιώσωμεν «δέησιν προσάγοντες καὶ ἄφεσιν αἰτοῦντες», ὥστε νὰ γευθῶμεν ἀληθῶς τὸ Πάσχα «μετὰ πάντων τῶν Ἁγίων», γινόμενοι «ἅγιοι», διὰ τῆς ὁμολογίας ἐνώπιον Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων ὅτι εἴμεθα «σκεύη κεραμέως» συνθλιβόμενα ὑπὸ τοῦ πονηροῦ καθ᾿ ἡμέραν, «πίπτοντες καὶ ἀνιστάμενοι». Νὰ ὁμολογήσωμεν δηλαδὴ τὴν ἀνθρωπίνην ἀτέλειαν καὶ ἀδυναμίαν μας καὶ τὴν ἐνώπιον Θεοῦ μηδαμινότητά μας, μετανοοῦντες καὶ ἐπαναλαμβά-νοντες ἐν ἑσπέρᾳ καὶ πρωὶ καὶ μεσημβρίᾳ καὶ ἐν παντὶ καιρῷ καὶ πάσῃ ὥρᾳ, καίτοι «ἅγιοι» διὰ τοῦ βαπτίσματος, ὅτι «εἷς Ἅγιος, εἷς Κύριος, Ἰησοῦς Χριστός, εἰς δόξαν Θεοῦ Πατρός».
Καλοῦμεν, λοιπόν, πάντας τοὺς Ὀρθοδόξους πιστούς, κληρικούς, μοναχοὺς καὶ μοναχάς, ἀδελφοὶ καὶ τέκνα, νὰ μεταβάλωμεν τὴν ζωήν μας, πάντοτε μέν, ἰδιαιτέρως δὲ κατὰ τὴν περίοδον αὐτὴν τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, εἰς ἀγαπητικὴν πρὸς τὸν πλησίον προσπάθειαν προπαρασκευῆς διὰ τὴν μετοχὴν ἐκτυπώτερον ἀπὸ τοῦδε εἰς τὴν ἀνέσπερον Βασιλείαν τοῦ Κυρίου, τὸ «καινὸν Πάσχα». Προσκαλοῦμεν τοὺς πάντας εἰς ζωὴν ἁγιότητος καὶ πνευματικοῦ ἀγῶνος διὰ νὰ χαρισθῇ εἰς τὸν κόσμον καὶ εἰς ἡμᾶς ὡς «δόσις ἀγαθὴ» καὶ ὡς «δώρημα τέλειον» ἡ δυνατότης τῆς ὑπερβάσεως τῆς ἁμαρτίας, διότι «πᾶς ὁ γεγεννημένος ἐκ τοῦ Θεοῦ ἁμαρτίαν οὐ ποιεῖ [...] καὶ οὐ δύναται ἁμαρτάνειν, ὅτι ἐκ τοῦ Θεοῦ γεγέννηται» (Α ́  Ἰωάν. γ΄, 9-10).
Ἂς εἰσέλθωμεν, λοιπόν, μὲ ὅλην τὴν ψυχήν μας, μὴ σκυθρωπάζοντες, ἀλλὰ χαίροντες καὶ ἀγαλλόμενοι, εἰς τὸ πνευματικὸν τοῦτο στάδιον τῶν ἀρετῶν καὶ ἂς καθοπλισθῶμεν «ἀγάπης τὴν λαμπρότητα, προσευχῆς τὴν ἀστραπήν, ἁγνείας τὴν καθαρότητα, εὐανδρίας τὴν ἰσχύν», καὶ ἂς συνοδοιπορήσωμεν μὲ τὸν Κύριον, δεόμενοι Αὐτοῦ νὰ μὴ «παρίδῃ ἡμᾶς κινδυνεύοντας τὴν ἀπ᾿ Αὐτοῦ διάστασιν» (Δοξαστικὸν τῆς Σταυροπροσκυνήσεως), ἀλλὰ νὰ μᾶς ἀξιώσῃ «ὅπως λαμπροφόροι προφθάσωμεν εἰς τὴν ἁγίαν καὶ τριήμερον Ἀνάστασιν, τὴν καταλάμπουσαν ἀφθαρσίαν τῷ κόσμῳ» (ποίημα Θεοδώρου, ἀκολουθία Δευτέρας Α΄ Ἑβδομάδος Νηστειῶν).
Ἀδελφοὶ καὶ τέκνα ἐν Χριστῷ,
Ἡ Ἁγία καὶ Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ εἶναι ὡς περίοδος προετοιμασίας καὶ μετανοίας φωνὴ τῆς συνειδήσεώς μας, ἡ ὁποία, ἐσωτερικὴ καὶ ἀνέκφραστος, εἶναι προσωπικὴ κρίσις. Ὅταν μᾶς εὑρίσκῃ σφάλλοντας διαμαρτύρεται ἐντονώτατα, καθότι «οὐδὲν αὐτῆς βιαιότερον ἐν κόσμῳ», κατὰ τὸν βιωματικὸν κήρυκα τῆς μετανοίας Ἅγιον Ἀνδρέαν Κρήτης. Ὅθεν, πρέπει νὰ εἰρηνεύῃ μὲ τὴν συνείδησίν του ἕκαστος, διὰ τῆς μετανοίας, ὥστε «ἐν τῷ πυρὶ τῆς συνειδήσεως νὰ προσφέρωμεν μυστικὴν ὁλοκάρπωσιν», θυσιάζοντες τὰ πάθη μας καὶ προσφέροντες αὐτὰ θυσίαν ἀγάπης πρὸς τὸν συνάνθρωπον, ὅπως ὁ Κύριος ἑαυτὸν ὑπὲρ «τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς καὶ σωτηρίας». Τότε μόνον θὰ ἀνατείλῃ καὶ δι᾿ ἡμᾶς ἐκ τοῦ τάφου ἡ συγγνώμη καὶ θὰ ζήσωμεν ὡς ἀνθρωπότης ἐν ἀλληλοσεβασμῷ καὶ ἀγάπῃ μακρὰν τῶν ὅσων βλέπομεν κατὰ τὰς ἡμέρας ταύτας φρικτῶν ἐγκλημάτων νὰ πλήττουν τὴν οἰκουμένην ἅπασαν. Εἰς τὸν ἀγῶνα τοῦτον ἔχομεν συμμάχους καὶ πρεσβευτὰς πάντας τούς Ἁγίους καὶ μάλιστα τὴν Παναγίαν Μητέρα τοῦ Κυρίου μας, τὴν διὰ τῶν ἱκεσιῶν της ὡς ἄλλος λουτὴρ «ἐκπλύνουσαν συνείδησιν».
Ὅθεν, προτρεπόμεθα καὶ παρακαλοῦμεν, ὡς πνευματικὸς Πατὴρ τῶν ἀνὰ τὴν οἰκουμένην Ὀρθοδόξων πιστῶν μας, ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους, νὰ δράμωμεν μετὰ σπουδῆς εἰς τὸ ἀπὸ τῆς αὔριον ἀρχόμενον στάδιον τῶν ἀρετῶν, «μὴ ἄτοπα λογιζόμενοι, μὴ παράνομα πράττοντες», ἀλλὰ πορευόμενοι ἐν Χάριτι νὰ ἐκπλύνωμεν τὰς συνειδήσεις «γνώμῃ ἀγαθῇ» διὰ τῆς μετανοίας, ἔχοντες τὴν βεβαιότητα ὅτι οἱ οὐρανοὶ καὶ ἡ γῆ καὶ πάντα «τὰ ὁρατὰ καὶ ἀόρατα» θὰ καταυγασθοῦν ἐν τέλει ὑπὸ τοῦ φωτὸς τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου.
Ἡμεῖς δέ, «πρὸ τῶν θυρῶν τοῦ Ναοῦ τοῦ Κυρίου» ἱστάμενοι, ἐὰν ἀξίως πολιτευθῶμεν, θὰ περιβληθῶμεν χιτῶνα φωτεινὸν μιμήσεως τοῦ Χριστοῦ καὶ θὰ ἀξιωθῶμεν τοῦ «καινοῦ πόματος» ἐκ τῆς Πηγῆς τῆς ἀφθαρσίας, γευόμενοι τῆς χαρᾶς τοῦ ὀλβίου τάφου τοῦ Κυρίου καὶ συνωθούμενοι ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ «ἕως τῶν κεράτων τοῦ θυσιαστηρίου», ἐν τόπῳ ὅπου «τὰ φοβερὰ τελεσιουργεῖται». Γένοιτο.
 Ἁγία καὶ Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ ,βιε´
  † Ὁ Κωνσταντινουπόλεως
διάπυρος πρὸς Θεὸν εὐχέτης πάντων ὑμῶν.






Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ η "ΑΥΤΟΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ";


Στις μέρες που πέρασαν ζήσαμε όλοι μια τραγική κωμωδία που και προβληματίζει αλλά και προκαλεί θλίψη και γέλιο. Είναι στους πάντες πλέον γνωστή η υπόθεση του Πατριάρχου κ.Ειρηναίου που από τις 16 Φεβρουαρίου του 2008 παραμένει με εντολή  της διαδόχου στα Ιεροσόλυμα εκκλησιαστικής καταστάσεως και με την ανοχή των εκάστοτε ελληνικών Κυβερνήσεων,έγκλειστος μέσα στο απέριττο 
κελί του εντός των χώρων του Πατριαρχείου,φρουρούμενος από αγνώστου εθνικότητας και θρησκεύματος μισθοφόρους ,που δεν του επιτρέπουν την έξοδο από αυτό αλλά ούτε και την είσοδο σε όποιον θα ήθελε να τον επισκεφθεί,μηδέ των στενών του συγγενών εξαιρουμένων αλλά ούτε των συνηγόρων και ιατρών του.Η τροφοδοσία του γίνεται με τρόπο κινηματογραφικό με ένα καλαθάκι που ρίχνει από τον εξώστη της κατοικίας του και ένας άραβας παντοπώλης αναλαμβάνει τον εφοδιασμό του με τα αναγκαία που πληρώνουν φίλοι από την Ελλάδα και την Κύπρο. Τα παραπάνω είναι γνωστά,έχουν δημοσιοποιηθεί τα έχουν προβάλει μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα στην Ευρώπη, την Αμερική,το Ισραήλ και βέβαια στην Ελλάδα και τα έχουν δημοσιεύσει έγκριτες εφημερίδες έντυπες και ηλεκτρονικές. Για όλα αυτά έχουν ενημερωθεί κατά καιρούς πολιτειακοί και εκκλησιαστικοί παράγοντες στην Ελλάδα και στις Ορθόδοξες Χώρες ενώ το θέμα απασχόλησε και την Ελληνική Βουλή ύστερα από ερώτηση που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ.κ.Γιάννης Δημαράς και Γαβριήλ Αβραμίδης προς τον τότε Υπουργό εξωτερικών κ. Ευάγγελο Βενιζέλο,για να εισπράξουν μια ψευδέστατη και παραπλανητική απάντηση από τον τότε Υφυπουργό κ.Κ. Γεροντόπουλο,όπως θα δούμε παρακάτω. Όλοι λοιπόν τα γνωρίζουν,οι πάντες "λυπούνται" αλλά δεν κάνουν τίποτα για να τελειώσει το μαρτύριο του Πατριάρχη. Πρόσφατα και συγκεκριμένα τον Ιανουάριο η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος,ύστερα από εισήγηση του Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου που σημειωτέων δεν έπαψε στιγμή να φωνάζει την Αλήθεια και να εκδηλώνει την συμπαράστασή του στον μάρτυρα Πατριάρχη,αποφάσισε να δει αδελφικά το θέμα και να προσφέρει τις καλές υπηρεσίες της για να τελειώσει ειρηνικά και με γνώμονα την Χριστιανική αγάπη αλλά και το καλό συμφέρον της Εκκλησίας που διασύρεται από τα καμώματα ορισμένων ανεύθυνων ρασοφόρων.Την είδηση ,που δεν διαψεύσθηκε,μετέδωσε το εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων Romfea.gr και η δημοσιοποίησή της προκάλεσε αισθήματα χαράς και ανακουφίσεως στον ορθόδοξο κόσμο. Ας δούμε την είδηση : 
"Να συσταθεί τριμελής επιτροπή αρχιερέων από την Εκκλησία της Ελλάδος που θα ενεργήσει για την απελευθέρωση του έγκλειστου Πατριάρχη Ιεροσολύμων αποφάσισε η Ιερά Σύνοδος.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Romfea.gr στην επόμενη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου θα συσταθεί η επιτροπή που θα εξετάσει τους τρόπους να λήξει η πολυετής παραμονή του πρώην Πατριάρχη Ιεροσολύμων Ειρηναίου στο κελί του στο Πατριαρχείο.
Την πρόταση για τη σύσταση της επιτροπής κατέθεσε στα μέλη της Δ.Ι.Σ. ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, ο οποίος έχει δώσει μεγάλο αγώνα για την απελευθέρωση του κ. Ειρηναίου. 
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος ζήτησε αρχικά από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να συσταθεί μία τετραμελής επιτροπή με επικεφαλής τον Αρχιεπίσκοπο κάτι που ο Αρχιεπίσκοπος δεν δέχτηκε λέγοντας πως δεν θέλει να δημιουργηθούν προστριβές με τις άλλες αδελφές Εκκλησίες. 
Έτσι αποφασίστηκε να οριστεί μία τριμελής επιτροπή, η οποία θα μεταβεί στα Ιεροσόλυμα για να πράξει τα δέοντα ώστε να λήξει το εν λόγω ζήτημα.
Στην επόμενη συνεδρίαση της ΔΙΣ αναμένεται να οριστούν και τα μέλη που θα απαρτίζουν την Επιτροπή."( http://www.romfea.gr/epikairotita/29639-2015-01-20-01-19-13) 
Ενώ λοιπόν όλοι περιμέναμε την ¨σύσταση της Επιτροπής" ,που τονίζουμε ότι θα ενεργούσε με την σύμφωνο γνώμη της Εκκλησιαστικής Ηγεσίας των Ιεροσολύμων και σε καμία περίπτωση δεν θα διέπραττε "εισπήδηση" , έπεσε ο εν αιθρία κεραυνός.Από τα Ιεροσόλυμα ήρθε ένα βροντερό ΟΧΙ συνοδευόμενο από το γνωστό περί "αυτοεγκλεισμού" κατάπτυστο ψέμα και μια απρέπεια σε βάρος της ελεύθερης δημοσιογραφίας. Το πρακτορείο εκκλησιαστικών ειδήσεων Romfea.gr,δημοσίευσε στις 4 Φεβρουαρίου την είδηση περί "Δυσφορίας του κ.Θεόφιλου στην επιθυμία της εκκλησίας της Ελλάδος να συμβάλει στην απελευθέρωση του Πατριάρχου κ.Ειρηναίου". Η είδηση συμπληρωνόταν με την σημείωση πως υπήρξε επιστολή σχετική του κ.Θεόφιλου προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και έχει ως εξής:
"Την έντονη διαμαρτυρία του εκφράζει ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων για την πρόθεση της Εκκλησίας της Ελλάδος να παρέμβει στην υπόθεση του πρώην Πατριάρχη Ειρηναίου.
Σε επιστολή που παρέλαβε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων και απευθύνεται στον Αρχιεπίσκοπο και τα μέλη της Δ.Ι.Σ. ο Πατριάρχης κατηγορεί την Εκκλησία της Ελλάδος ότι δεν έχει δικαίωμα να παρέμβει στα εσωτερικά της Εκκλησίας.
Επισημαίνει πως πρόκειται για εκκλησιαστική εισπήδηση και δεν προτίθεται να συναινέσει ούτε να συμφωνήσει σε μία τέτοιου τύπου παρέμβαση.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Romfea.gr ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος θα έχει τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πατριάρχη για να διευθετήσουν το ζήτημα.
Νεότερη ενημέρωση 14.07
Σε ανακοίνωσή της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος διαψεύδει την ύπαρξη επιστολής με την οποία διαμαρτύρεται το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων για παρέμβαση της Εκκλησίας της Ελλάδος στα εσωτερικά της. 
Η ενημέρωση που έχουμε εμείς από συνοδικό ιεράρχη είναι πως υπήρξε έντονη διαμαρτυρία του Πατριάρχη Ιεροσολύμων για ωμή παρέμβαση στα εσωτερικά της θέματα, την οποία εκ παραδρομής ο ιεράρχης ίσως εκτίμησε ότι έγινε μέσω επιστολής όπως και αναφέραμε.
Ωστόσο ο Αρχιγραμματέας Επίσκοπος Μεθώνης Κλήμης, ο οποίος προθύμως έσπευσε με επίσημη ανακοίνωση της Δ.Ι.Σ. να μας "διαψεύσει" ας απαντήσει στα εξής:
- Ισχύει ναι ή όχι ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έχει προγραμματίσει να έχει τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων για να εξετάσει την περίπτωση του πρώην Πατριάρχη Ειρηναίου για "ανθρωπιστικούς λόγους";
- Ισχύει ναι ή όχι το αίτημα αρχιερέων της Εκκλησίας της Ελλάδος να συστήσουν επιτροπή που θα εξετάσει την περίπτωση του κ. Ειρηναίου; Και αν όχι, Άγιε Αρχιγραμματέα τότε γιατί δεν διαψεύσατε και τότε την σχετική μας είδηση;
- Ισχύει ναι ή όχι ότι υπάρχει δυσφορία από αρχιερείς του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων για την πρόθεση της Εκκλησίας της Ελλάδος να ασχοληθεί με την περίπτωση του πρώην Πατριάρχη;(http://www.romfea.gr/epikairotita/29926-2015-02-04-09-19-29) 
'Όπως είδαμε η είδηση περί υπάρξεως επιστολής διαψεύσθηκε από την ΔΙΣ αφήνοντας όμως πολλά ερωτηματικά,ενώ υπήρξε ταυτόχρονη διάψευση και από το "ευαίσθητο"σε θέματα τύπου Πατριαρχείο Ιεροσολύμων που έχει ως ακολούθως:
"Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων διαψεύδει κατηγορηματικῶς τό ἀπό 22ης Ἰανουαρίου / 4ης Φεβρουαρίου 2015 δημοσίευμα τοῦ ἠλεκτρονικοῦ πρακτορείου «Ρομφαία», ὅτι δῆθεν ὁ Μακαριώτατος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων κ. Θεόφιλος διεμαρτυρήθη δι' ἐπιστολῆς Αὐτοῦ πρός τόν Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμον δι' ἐπέμβασιν Αὐτοῦ εἰς τά πράγματα τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων.
Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων διαμαρτυρόμενον ἐντόνως διά τό ἄηθες δημοσίευμα τοῦτο, ἐπιφυλασσόμενον νά προβῇ εἰς τάς δεούσας ἐνεργείας, δηλώνει πρός πάντα φίλον τῆς ἀληθείας, ὅτι οὐδεμία ὑπῆρξεν ἐπικοινωνία μεταξύ τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων κ. Θεοφίλου καί τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν κ. Ἱερωνύμου.
Αἱ 2 Ἐκκλησίαι καί οἱ 2 Προκαθήμενοι διατηροῦν ἀγαστάς σχέσεις μεταξύ Αὐτῶν."
Πραγματικά εδώ ταιριάζει η παροιμία "φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης" . Δεν φτάνει που είναι ένοχοι,δεν φτάνει που ψεύδονται απειλούν κιόλας αντί να λουφάξουν. Γιατί μπορεί να μην υπήρξε γραπτή αντίδραση υπήρξε όμως προφορική όπως αποκάλυψε ο Συνοδικός Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ.Αμβρόσιος και κανένας δεν τόλμησε να τον διαψεύσει:
"Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015  Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος:
ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΤΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ!
ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΦΑΣΗ!
Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ
Θα το επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά! Η περίπτωση του Μακαριωτάτου Πατριάρχου πρ. Ιεροσολύμων κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ, ο Οποίος παραμένει κλειδωμένος στο διαμέρισμα- κελλί του εκεί κάτω στα Ιεροσόλυμα αποτελεί στίγμα για όλη την Ορθοδοξία!
Ένοχοι είναι όλοι ανεξαιρέτως οι Πατριάρχες και Αρχιεπίσκοποι της Ορθοδόξου Εκκλησίας, οι οποίοι είτε σιωπούν, είτε αδιαφορούν!
Ο Μάρτυρας Πατριάρχης κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ παραμένει έγκλειστος χωρίς καμμιά Δικαστική και κυρίως καταδικαστική Απόφαση!
Η διάδοχος εκκλησιαστική Διοίκηση των Ιεροσολύμων, ως φαίνεται, Τον φοβείται και γι' αυτό Τον κρατάει σε πλήρη απομόνωση! Και το πολύ χειρότερο: αν ταξιδεύσετε ως προσκυνητής στα Ιεροσόλυμα και θελήσετε να επισκεφθήτε τον έγκλειστο Πατριάρχη, ΔΕΝ θα σας το επιτρέψουν!
Γράφουμε, λοιπόν, το σημείωμα αυτό για να καταγγείλουμε δημοσίως την συμπεριφορά του Εξάρχου του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα, του Πανοσιολ. Αρχιμ. π. Δαμιανού, ο οποίος -προφανώς- με εντολή του Μακαριωτάτου Πατριάρχου κ. Θεοφίλου, επισκέφθηκε προσφάτως τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, για να τον διαβεβαιώση, ότι ο άγιος αυτός Πατριάρχης κ. Ειρηναίος "δεν είναι "έγκλειστος", αλλά "αυτοέγκλειστος". Αυτό όμως είναι ένα μεγάλο ψέμα! " 
Ο άγιος και μαρτυρικός Πατριάρχης κ. Ειρηναίος, χωρίς τη θέλησή Του διατελεί σε πλήρη απομόνωση!
Καταγγέλλουμε, λοιπόν, αυτήν την αχαρακτήριστη συμπεριφορά της διαδόχου εκκλησιαστικής Διοικήσεως εκεί κάτω στην Αγία Γη!
Το ψέμα ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ στους εκκλησιαστικούς ανθρώπους! Είναι το όπλο όσων αισθάνονται ένοχοι! Εκφράζουμε την λύπη μας και -γιατί όχι;- και την αγανάκτηση μας.
Αποτέλεσμα της παρεμβάσεως του εν Αθήναις Πανοσ. Εξάρχου κ. Δαμιανού είναι, ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος στη Συνεδρίαση της 5ης Φεβρουαρίου ε.έ. αποφάσισε να ανακληθή η αποστολή της τριμελούς Αντιπροσωπείας στα Ιεροσόλυμα με σκοπό να προσφέρει εκεί εκ μέρους της Εκκλησίας μας μια αδελφική παρέμβαση αγάπης και γαληνεύσεως των πνευμάτων στην αγία Γη των Ιεροσολύμων.
Ώστε, λοιπόν, η παρέμβαση του εν Αθήναις Εξάρχου των Ιεροσολύμων κ. Δαμιανού μας ωθεί σε περαιτέρω αγώνες!
Δεν θα αφήσουμε να κυριαρχήσουν ούτε η αδικία, ούτε και το ψέμα! Κουράγιο, Μακαριώτατε κ. Ειρηναίε! "(http://mkka.blogspot.gr/2015/02/blog-post_60.html)
Δυστυχώς ο Σεβασμιώτατος Καλαβρύτων έχει απόλυτο δίκιο :"Το ψέμα ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ στους εκκλησιαστικούς ανθρώπους! Είναι το όπλο όσων αισθάνονται ένοχοι! Εκφράζουμε την λύπη μας και -γιατί όχι;- και την αγανάκτηση μας." 
Ποιό είναι το μεγάλο ψέμα με το οποίο οι Ιεροσολυμίτες παραπλανούν τον κόσμο; Οτι δήθεν ο Μακαριώτατος Ειρηναίος δεν ειναι έγκλειστος αλλά αυτοέγκλειστος. Έχει δηλ. μόνος του κλειδωθεί στο κελί του σαν μια μορφή αντίστασης στα όσα σε βάρος του έγιναν.Αυτό είπε και ο κ.Γεροντόπουλος στην Βουλή,ότι δηλ. παραμένει "εκούσια στους χώρους του Πατριαρχείου".Στο απύθμενο αυτό ψέμα συμπληρώνουν με έμφαση " μπορεί όποτε θέλει να σηκωθεί να φύγει κανένας δεν θα τον εμποδίσει"!!! Αυτό ακριβώς θέλουν να φύγει από τα "πόδια" τους ο Ειρηναίος και ας πάει όπου θέλει αρκεί να φύγει. Αυτό του πρότειναν και οι ελληνικές Κυβερνήσεις ,αυτό του λένε "φιλικά" και διάφοροι εκκλησιαστικοί παράγοντες χωρίς να σταθούν στο γεγονός ότι έχει πάνω από 50 χρόνια στους αγίους Τόπους και κανένας δεν μπορεί να τον διώξει από εκεί, και το κυριότερο πως έχει κάθε δικαίωμα σαν ελεύθερος άνθρωπος και μάλιστα Πατριάρχης να αγωνίζεται με κάθε νόμιμο τρόπο για να αποδείξει την αθωότητά του. Για τον μακαριώτατο Ειρηναίο η λύση είναι κατά τους Ιεροσολυμίτες μονόδρομος, η φεύγει η παραμένει κλειδωμένος από τους ίδιους μέσα στο κελί του.Και βέβαια αυτό το τελευταίο δεν το λένε,αλλά παραποιούν με κουτοπονηριές την πραγματικότητα, ισχυριζόμενοι πως είναι "αυτοέγκλειστος". Και ειλικρινά είναι να λυπάται κανείς βλέποντας ανθρώπους και μάλιστα ηγέτες να τους πιστεύουν.
Όλοι ακούν την "άλλη πλευρά" και κανένας δεν βρήκε το θάρρος να ακούσει και τον Ειρηναίο. Όλοι όλα "τα ξέρουν" και τα " βλέπουν" εκτός από την κλειδαμπαρωμένη από έξω πόρτα του κελιού του Πατριάρχη. Ξέρετε εσείς κανένα "αυτοέγκλειστο" με κλειδωμένη από έξω την πόρτα του σπιτιού του και τα κλειδιά σε ξένα χέρια; Κανένας από όσους αγαπούν τον Πατριάρχη Ειρηναίο δεν ζητάει τίποτα παρά πάνω από το να μπορεί να τον επισκέπτεται όποτε θέλει ,από το να μπορεί ο Πατριάρχης να ζει κάτω από ανθρώπινες συνθήκες. Να ελπίσουμε ότι σύντομα κάποιος θα βρεθεί να βάλει στην θέση τους όσους ασχημονούν σε βάρος της Αλήθειας και της Δικαιοσύνης;
π.Τιμόθεος Ηλιάκης  
Η ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΗ ΑΠΟ ΕΞΩ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΚΕΛΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ

Η "ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ"


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ.ΓΕΡΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: "O ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΚΟΥΣΙΩΣ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ"


ΜΕ ΤΗΝ κ,ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΧΝΑΚΗ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΡΑΗΛΙΝΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ






   

Ο Άγιος Νεκτάριος και η χειροθεσία Υποδιακονισσών.

  Ο Άγιος Νεκτάριος και η χειροθεσία Γυναικών Υποδιακονισσών. Στο Μοναστήρι της Αγίας Τριάδος, που είχε ιδρύσει ο Άγιος στην Αίγινα  είχε ο ...