Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

ΥΠΟΘΕΣΗ π.ΕΦΡΑΙΜ..ΜΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ 17 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ..ΠΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ "ΣΚΑΝΔΑΛΑ"

 ΜΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ 17 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ....



Πρακαολουθώ κι εγώ με θλίψη τις εξελίξεις στην υπόθεση της Ι.Μ.Μονής Βατοπαιδίου που έχει συγκλονίσει την Χώρα μας και γενικότερα την Ορθοδοξία μετά την ΑΔΙΚΗ και αρκετά ΠΑΡΑΝΟΜΗ προφυλάκιση του σεβαστού Καθηγουμένου της Ι.Μονής,Αρχιμανδρίτου π.Εφραίμ.Σήμερα που στο ΄Αγιο Όρος γιορτάζουν την Γέννηση του Θεανθρώπου,αισθάνομαι την ανάγκη ,αφ ενός μεν,για μια ακόμα φορά,να λάβω δημόσια θέση στο σοβαρό αυτό θέμα που γέμισε θλίψη τον Ορθόδοξο κόσμο και αφ ετέρου,να δημοσιοποιήσω κάποια γεγονότα που τα κρατούσα δέκα επτά ολόκληρα χρονια σφαλισμένα στο σκευοφυλάκιο της μνήμης και που αφορούν την προσωπικότητα του αγίου Καθηγουμένου αλλά και την ευκολία κατασκευής σκανδάλων στην πατρίδα μας για ευτελείς σκοπούς και εξυπηρέτηση πρόσκαιρων συμφερόντων,χωρίς ,πολλές φορές,υπευθυνότητα αλλά και σκέψη για το κακό που μπορεί αυτά να δημιουργήσουν τόσο στην Ελλάδα ,όσο και στην Ορθοδοξία.
Η αμφισβήτηση ,για παράδειγμα των Αυτοκρατορικών χρυσοβούλων και των σουλτανικών φιρμανίων,που με τόση ευκολία είδαμε να γίνεται στην πολύκροτη υπόθεση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της Βιστωνίτιδος λίμνης,θέτει σε μεγάλο κίνδυνο τα δικαιώματα των Πρεσβυγενών Πατριαρχείων Κωνσταντινουπόλεως,Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων όπως αυτά έχουν καταχωρηθεί μέσα από Αυτοκρατορικά χρυσόβουλα αλλά και φιρμάνια των κατά καιρούς Σουλτάνων.Είναι επικίνδυνο να σκεφθούμε πως οι κατά καιρούς Κυβερνώντες δεν γνωρίζουν,για παράδειγμα, πως η κυριότητα των Ελλήνων επί του Παναγίου Τάφου οφείλεται στον περίφημο AHTNAME του Σουλτάνου Ομάρ ( 636 μ.Χ. ).
Αν λοιπόν εμείς με τόση ευκολία αμφισβητούμε την ισχύ τους ,δίνουμε η δεν δίνουμε την ευκαιρία στους Ισραηλινούς η τους Τούρκους να πράξουν το ίδιο χωρίς βέβαια μετά να έχουμε την δυνατότητα της όποιας αντίδρασης;
Κάτι παρόμοιο συνέβη και με την εντός του Αγίου ΄Ορους σύλληψη του Καθηγουμένου Εφραίμ όπου παραβιάσθηκαν Διεθνείς Συνθήκες αλλά και αυτό ακόμα το Σύνταγμα της Ελλάδος και έδωσαν την αφορμή τόσο στην Ρωσία όσο και στις άλλες χώρες που έχουν σχέση με το 'Αγιο  ΄Ορος να παρέμβουν δυναμικά και να ζητήσουν σεβασμό στο αυτοδιοίκητο ,στους Κανόνες και στα συμφωνηθέντα.Και το αστείο της υποθέσεως είναι πως το Ελληνικό ΥΠ ΕΞ απάντησε σε αυτές της καθ όλα δικαιολογημένες αντιδράσεις με εκείνο το περίφημο "δεν δεχόμαστε υποδείξεις"  !!!! .'Οταν φίλοι του ΥΠ ΕΞ δεν ξέρετε το αντικείμενο που σας πληρώνουμε να υπηρετείτε, καλύτερα να πάτε στα σπίτια σας.
Δεν μπορεί στο όνομα των όποιων σκοπιμοτήτων να θέτουμε σε κίνδυνο τα Εθνικά μας συμφέροντα.Αυτό θα πρέπει κάποια στιγμή να το καταλάβουμε και να πάψουμε να αναζητάμε ευθύνες για τις ήττες μας "εκτός των τειχών".
Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΣΤΟ Μ.ΜΑΞΙΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ Α.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ Π.ΕΦΡΑΙΜ

 Τον π.Εφραίμ τον γνώρισα τον Ιανουάριο του 1995,όταν,ύστερα από ευγενική πρόσκληση της συζύγου του τότε Πρωθυπουργού,αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου,κ.Δήμητρας Λιάνη- Παπανδρέου,παρέστην σε μια καθαρά ιδιωτική επίσκεψη του Γέροντα στο Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου το πρωθυπουργικό ζεύγος να προσκυνήσει την Αγία Ζώνη της Παναγίας μας την οποία είχε μεταφέρει ιδιωτικά στην Αθήνα ο π.Εφραίμ.Στο περιθώριο αυτής της συναντήσεως παρακάλεσα τον άγιο Καθηγούμενο να φέρει και επίσημα το πολύτιμο αυτό ιερό κειμήλιο στην Αθήνα και συγκεκριμένα στον Ιερό Ναό της Διακονίας μου,στον ΄Αγιο Κοσμά Ν.Φιλαδέλφειας.Το σκεπτικό μου ήταν να δοθεί η ευκαιρία στον ευσεβή Λαό και ιδιαίτερα στις γυναίκες, που ως γνωστό δεν μπορούν να πάνε να προσκυνήσουν στο ΄Αγιο ΄Ορος,να γνωρίσουν το σεβαστό κειμήλιο, καθώς και η βοήθεια στην Αποπεράτωση του Ι.Ναού από τα όποια φιλότιμα προσέφεραν οι πιστοί.
Ο Ι.ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΣΤΗΝ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΟΤΑΝ ΗΡΘΕ Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ

Ο Ι.ΝΑΟΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΝΗΣ

Ο Γέροντας δέχθηκε περισσότερο για τον λόγο πως ο Ναός τιμάται στο όνομα του μεγάλου Εθναπόστολου και Εθνοιερομάρτυρα Κοσμά του Αιτωλού και πως θα πρέπει να υπάρχει στην Πρωτεύουσα του Ελληνικού Κράτους ένας Ναός αντάξιος,εν μέρει,των τεράστιων προσφορών του στο Γένος. Κι έτσι ύστερα από τις σχετικές διαδικασίες η Αγία Ζώνη ήρθε στην Αθήνα για το χρονικό διάστημα 25 έως 29 Μαΐου 1995.' Έγινε η προβλεπόμενη υποδοχή με τιμές Αρχηγού Κράτους στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτου και στην συνέχεια στην είσοδο της πόλεως της Ν.Φιλαδέλφειας.Πλήθη Λαού άρχισαν να καταφθάνουν προκειμένου να προσκυνήσουν την Χάρη της Παναγίας και να ακούσουν λόγους ενισχυτικούς στον αγώνα τους από τον π.Εφραίμ.Αυτό ενόχλησε ορισμένους μόνιμους επικριτές της Εκκλησίας που άρχισαν να σχολιάζουν αρνητικά την παρουσία του ιερού κειμηλίου στην Ν.Φιλαδέλφεια,γράφοντας πως "όλα γίνονται για το χρήμα",ενώ μόλις το ιερό κειμήλιο επισκέφθηκε για να προσκυνήσει και η σύζυγος του τότε Πρωθυπουργού.άρχισαν και την πολιτική εκμετάλλευση γράφοντας και λέγοντας ότι ο καθ ένας ήθελε.Εδώ και επειδή γράφουμε ιστορία,θα πρέπει να πω ότι τον πόλεμο τον ξεκίνησε δυστυχώς ένας τώρα κεκοιμημένος Ιεράρχης που έφτασε στο σημείο να βγει στην τηλεόραση με μια ταμπέλα που έγραφε" Μην ρίχνετε χρήματα" !!!
ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΕΚΕΙΝΗΣ

Ενώ ένας ,επίσης κεκοιμημένος τώρα καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, έφτασε στο έσχατο σημείο να μας αποκαλέσει"μάγους"με το σκεπτικό πως η Αγία Ζώνη δεν είναι ιερό αλλά ...μαγικό κειμήλιο!!!!!
Την σκυτάλη μετά την παρέλαβαν οι εσωκομματικοί αντίπαλοι του Ανδρέα Παπανδρέου που άρχισαν να φωνάζουν γιατί ο τότε Πρωθυπουργός δέχθηκε να προσκυνήσει το ιερό κειμήλιο και πως "αυτά όλα είναι ...αναχρονιστικά" !!!!( Σήμερα βιώνουμε όλοι τα αποτελέσματα των δικών τους εκσυγχρονιστικών αντιλήψεων).
Ο θόρυβος αυτός είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθεί ο αριθμός των πιστών που έφθανε πλέον από όλη την Ελλάδα για να προσκυνήσει την Παναγία μας.
Οι κακόβουλοι όμως δεν σταμάτησαν και λαϊκίζοντας άρχισαν να μιλάνε για τεράστια κέρδη που πάνε στις ..τσέπες των παπάδων και των καλογήρων που μεταφέρουν τα κειμήλια σε "εμποροπανηγύρια".Κανείς δεν έδωσε σημασία στις επίσημες ανακοινώσεις μας για ελεύθερο έλεγχο των εσόδων από το προσκύνημα , ούτε βέβαια στην διάθεση αυτών των εσόδων.
Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ

Και τώρα η αλήθεια που την έπνιξαν στον βωμό των συμφερόντων.
Τα έσοδα που αναλογούσαν στην Ι.Μονή Βατοπαιδίου ήταν 10.000.000 δρχ.,τα οποία παρέλαβε ο π.Εφραίμ και από αυτά ΔΙΕΘΕΣΕ 5.000.000 δρχ.ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ και τα άλλα 5.000.000 δρχ.ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Κανείς "ελεύθερος" δημοσιογράφος δεν το έγραψε ποτέ αυτό,όπως δεν έγραψε πως με τα έσοδα από το προσκύνημα σχεδόν αποπερατώθηκε ο Ι.Ναός που ήταν γιαπί όταν ήρθε η Αγία Ζώνη.Ενώ από αυτά τα έσοδα διαθέσαμε 500.000 δρχ.υπέρ των σεισμοπλήκτων του Αιγίου και άλλες 500.000 δρχ. υπέρ των σεισμοπλήκτων των Γρεβενών.(Εννοείται πως ούτε αυτό ενδιαφέρει τους "υπέρμαχους της ελεύθερης δημοσιογραφίας").
Έτσι κατασκευάζονται τα "σκάνδαλα" στην σύγχρονη Ελλάδα.'Ετσι καταρρακώνονται θεσμοί και βιάζονται προσωπικότητες.
Κάπως έτσι στήθηκε και το "σκάνδαλο" Βατοπαιδίου,όπου τον πρώτο λόγο για την διαλεύκανση του δεν είχε και δεν έχει,δυστυχώς,η Δικαιοσύνη αλλά τα κατευθυνόμενα Μ.Μ.Ε.
' Έπρεπε να θυσιαστεί κάποιος στον βωμό των συμφερόντων και το εύκολο θύμα βρέθηκε στο πρόσωπο του π.Εφραίμ.Από όλους τους κατηγορουμένους για αυτή την υπόθεση μόνο ο Γέροντας κρίθηκε "ύποπτος φυγής" και διατάχθηκε η προφυλάκιση του,αδιαφορώντας για την καταρράκωση των θεσμών του Αγίου Όρους και της Διεθνούς προσβολής της πατρίδος μας που για μια ακόμα φορά φαίνεται να " σκοτώνει τα παιδιά της". Αν η Μονή Βατοπαιδίου,με τα ανεκτίμητα ιερά και εθνικά κειμήλια είχε καταρρεύσει από την αδιαφορία του Ηγουμένου της θα φωνάζαμε πως πρέπει ο ανίκανος να καεί,τώρα που διασώθηκαν τα πάντα και η Μονή έγινε κέντρο ακτινοβολίας του Αγιορείτικου Μοναχισμού από το ανύστακτο ενδιαφέρον του Ηγουμένου της,τον κλείνουμε στην φυλακή σαν κακούργο και ύποπτο φυγής!
Δεν θέλω να ξύσω πληγές,όμως δεν μπορώ να μην ρωτήσω τους άρχοντες της ανεξάρτητης Δικαιοσύνης γιατί δεν δείχνουν το ανάλογο ζήλο στην εφαρμογή των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας τόσο για την Ι.Μονή Εσφιγμένου του Αγίου Όρους,όσο και για θέματα της Ελληνικής Εκκλησίας;
Δεν μπορώ να μην ρωτήσω τι θα γίνει με τους πολιτικούς που εμπλέκονται στο "σκάνδαλο" και που η Βουλή τους παρέδωσε λευκούς στην κοινωνία;
Δεν περιμένω απάντηση από κανένα.Εκείνο που περιμένω είναι να αποδοθεί Δικαιοσύνη και ο π.Εφραίμ να είναι σύντομα κοντά στα Πνευματικά του παιδιά στο Μοναστήρι του.Τώρα αν κάποιος του ζητήσει συγνώμη για όλη αυτή την ταλαιπωρία ειναι καθαρά θέμα αγωγής αυτών που των κατακρεούργησαν χωρίς ίχνος ντροπής.

π.Τιμόθεος Ηλιάκης
Ο Α.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΑΕΙ ΜΕ ΕΥΛΑΒΕΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΜΕ ΣΒΑΣΜΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ

ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΣΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΟΥ


ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΣΤΟΝ Ι.ΝΑΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ






Ο ΤΟΤΕ ΚΥΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΝΥΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Ν.ΙΩΝΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ Ο Π.ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΟΜΑ



ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΣΤΗΝ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΟΣΜΑ




Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ..


ΜΙΑ ΦΩΤΟΡΑΦΙΑ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
Εφημερίδα: Αδέσμευτος Τύπος / Φώτης Νάκος  15.16 (Romfea.gr)http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=10480:-video&catid=25:2009-12-18-08-37-46)
"Πριν από λίγους μήνες μου τηλεφώνησαν από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, για να δημοσιεύσουμε το αφιέρωμα για τα 5 χρόνια πατριαρχίας του Προκαθημένου της Σιωνίτιδος Εκκλησίας Θεόφιλου.

Για προσωπικούς μου λόγους αρνήθηκα ευγενικά.

Χθες αποφάσισα να γράψω για το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, όχι όμως για τα εκκλησιαστικά δρώμενα, αλλά για μια ανθρώπινη ιστορία.

Αυτές τις ημέρες παρακολουθούμε όλοι της εκκλησιαστικές αντιδράσεις για την προφυλάκιση του ηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου Εφραίμ...

Παραμονή Πρωτοχρονιάς πήρα στο τηλέφωνο τον πρώην Πατριάρχη Ιεροσολύμων Ειρηναίο, να του ευχηθώ αλλά και να προσευχηθώ να δοθεί τέλος στο μαρτύριο που του επιβλήθηκε (κατ' εμέ αδίκως), από τους Αγιοταφίτες αδελφούς του, αλλά και προσωπικά από τον Πατριάρχη Θεόφιλο, τον οποίο χειροτόνησε σε επίσκοπο.

Εδώ και πέντε χρόνια παραμένει έγκλειστος σε ένα δυαράκι στα Ιεροσόλυμα και στερείται ακόμα και τα βασικά, όπως την παρακολούθηση ιατρού.

Του απαγορεύεται να βγει από την κατοικία του, δεν μπορεί να ιερουργήσει αλλά και να δεχτεί επισκέψεις.

Ο όρος που του έχει τεθεί για να ελευθερωθεί είναι να αποδεχθεί τον τίτλο του πρώην Πατριάρχη.

Δεν θα υπεισέλθω στα εκκλησιαστικά, καθώς μπροστά στην αξία της ανθρώπινης ζωής ακόμα και αυτά δεν έχουν σημασία.

Εγώ για τον απολογισμό της πενταετίας του Πατριάρχη Θεόφιλου θα αναφερθώ σε αυτό και θα ξαναρωτήσω.

Είναι δυνατόν Προκαθήμενος Ορθόδοξης Εκκλησίας αλλά και οι Αγιοταφίτες να ρισκάρουν με τον εγκλεισμό ενός ηλικιωμένου ανθρώπου και ιεράρχη; Μπορούν και έχουν το δικαίωμα να αναλάβουν μια τέτοια ευθύνη;

Στη χριστιανική διδασκαλία νομίζω κυριαρχεί το μήνυμα της συγχώρησης και όχι της εκδίκησης και της τιμωρίας.

Ευθύνη φέρουν και οι Προκαθήμενοι και οι ιεράρχες της Ορθοδοξίας που έδειξαν τόσο όψιμο και ζωηρό ενδιαφέρον για τον ηγούμενο Εφραίμ, αλλά εδώ και 5 χρόνια αποδέχονται το ανθρώπινο μαρτύριο του πρώην Πατριάρχη Ιεροσολύμων Ειρηναίου και σιωπούν.

(Εξαίρεση αποτελεί ο μητροπολίτης Αιγιαλείας Αμβρόσιος, που έχει θέσει το θέμα στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας αλλά δεν συνάντησε ανταπόκριση)."



Adobe Flash Player not installed or older than 9.0.115!
Get Adobe Flash Player here
Απάντηση από τον Εκπρόσωπο Τύπου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στην Αθήνα:
Ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στην Αθήνα κ. Γιώργος Βασιλείου, επικοινώνησε με την Romfea.gr, τονίζοντας ότι στο εν λόγω κείμενο του δημοσιογράφου κ. Φώτη Νάκου, απαντώ με παλαιότερη ανακοίνωσή μου.
Η Ανακοίνωση έχει ως εξής:
Η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, σύμφωνα με τους κανόνες της κατ’ Ανατολάς Ορθόδοξης Εκκλησίας και το Νόμο του Πατριαρχείου, κήρυξε τον Πατριάρχη Ειρηναίο έκπτωτο από το αξίωμα του Πατριάρχη Ιεροσολύμων την 23η Απριλίου / 6η Μαΐου του έτους 2005.

Εξαιτίας όμως των συνεχιζόμενων αντικανονικών ενεργειών του έκπτωτου Πατριάρχη Ειρηναίου, η Αγία και Ιερά Σύνοδος, ακολουθώντας τις διατάξεις του Κανονικού Δικαίου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, συγκρότησε δωδεκαμελές Αρχιερατικό Δικαστήριο την 16η Ιουνίου του ιδίου έτους, το οποίο καθαίρεσε τον πρώην Πατριάρχη Ειρηναίο από το βαθμό της Αρχιεροσύνης και τον επανέφερε στην τάξη των μοναχών.

Ο μοναχός Ειρηναίος δεν είναι φυλακισμένος. Έχει επιλέξει με τη δική του ελεύθερη βούληση να κλειστεί εντός του κτιριακού συγκροτήματος του Πατριαρχείου.

Ταυτόχρονα, το Πατριαρχείο αποτελεί μοναστηριακό χώρο, και, όπως οι άλλες Ιερές Μονές του κόσμου, έχει νόμους και κανόνες, στους οποίους πρέπει να υπακούουν όλοι ανεξαιρέτως οι ιερείς που ανήκουν στην Αγιοταφιτική Αδελφότητα.

Ο μοναχός Ειρηναίος δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες της Εκκλησίας και επιμένει να προβάλλει τον εαυτό του ως Πατριάρχη, αντιποιούμενος τον τίτλο και το αξίωμα του νόμιμου Πατριάρχη Ιεροσολύμων, Θεοφίλου του Γ΄, και αρνούμενος να αναγνωρίσει τη δικαιοδοσία της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου των Ιεροσολύμων και το πνευματικό κύρος της εξουσίας του παρόντος Πατριάρχη Θεοφίλου του Γ΄.

Παρ’ όλα τα προαναφερθέντα, και μολονότι ο προειρημένος μοναχός, πρώην Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίος, αρνείται επίμονα να αναγνωρίσει τον νόμιμο Πατριάρχη Ιεροσολύμων, κ. Θεόφιλο τον Γ΄, το Πατριαρχείο, μέσω της καθοδήγησης της Α.Θ. Μακαριότητας του Πατριάρχη Θεοφίλου του Γ΄, κατέβαλε άοκνες προσπάθειες προκειμένου να συμπεριλάβει τον μοναχό Ειρηναίο στη διανομή του φαγητού το οποίο διαθέτει σε όλα τα μέλη του Πατριαρχείου.

Ο μοναχός Ειρηναίος το απέρριψε και συνεχίζει να αρνείται τα γεύματα που παρέχονται από το Πατριαρχείο.

Εμμένει στο να φροντίζει ο ίδιος το ζήτημα της διατροφής του και να επιλέγει ο ίδιος τον τρόπο με τον οποίο σιτίζεται.

Εκ του Γραφείου Τύπου του Πατριαρχείου των Ιεροσολύμων στην Ελλάδα κ. Γεώργιος Βασιλείου.
..................
Η ΠΟΡΤΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΚΕΛΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΗ ΑΠΟ ΕΞΩ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΤΟΝ κ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ..ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΕΧΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

 ΚΑΙ ΤΏΡΑ Η ΔΙΚΉ ΜΑΣ ΑΠΆΝΤΗΣΗ
Πρώτα πρώτα θέλω να συγχαρώ τον εκλεκτό δημοσιογράφο του εκκλησιαστικού ρεπορτάζ κ.Φώτη Νάκο για το αντικειμενικό και ανθρώπινο δημοσίευμά του.' Όπως επίσης και το πρακτορείο Εκκλησιαστικών ειδήσεων Romfea.gr για την αναδημοσίευση και ανάδειξη του σοβαρού αυτού θέματος.
Σε ότι τώρα αφορά την "ανακοίνωση" του Γραφείου Τύπο του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στην Ελλάδα και υπογράφει ο κ.Γ.Βασιλείου.πριν προχωρήσω στην ανασκευή των λεγομένων ,έχω να παρατηρήσω πως ο εν λόγω υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, είναι ταυτόχρονα και υπεύθυνος τύπου της Ι.Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος!!!.(αν αυτό είναι νόμιμο η όχι δεν είναι δικό μου θέμα).Τον ρωτώ λοιπόν γιατί αυτή την παλιά ανακοίνωση(την έχει εκδώσει εδώ και ένα χρόνο με αφορμή το επιτόπιο και αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της κ.Μαρίας Γιαχνάκη στο κελί του Πατριάρχου Ειρηναίου),γιατί λοιπόν,
 δεν την έστειλε και στον Σεβ.Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ.Αμβρόσιο που με συχνά δημοσιεύματά του φέρνει στην επικαιρότητα το θέμα του εγκλεισμού του Πατριάρχου κ.Ειρηναίου; 
Δεν θα σχολιάσω τα περί "καθαιρέσεως" του Πατριάρχου κ.Ειρηναίου,θα πω μόνο πως αξίωμα του Κανονικού Δικαίου της Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι η αποδοχή των όποιων αποφάσεων της οποιασδήποτε Συνόδου,ακόμα και Οικουμενικής,από τον Λαό του Θεού.
Τώρα στο θέμα του εγκλεισμού.Πως είναι δυνατόν να πιστέψουμε την "ανακοίνωση" που λέει πως ο Μακαριώτατος "δεν είναι φυλακισμένος" και " έχει επιλέξει με δική του ελεύθερη βούληση να κλειστεί εντός του κτιριακού συγκροτήματος του Πατριαρχείου",όταν  το επιτόπιο ρεπορτάζ της κ.Μαρίας Γιαχνάκη,πέρυσι τον Ιανουάριο, απέδειξε το αντίθετο και η ίδια χρειάσθηκε την παρέμβαση της Ισραηλινής Αστυνομίας για να προσεγγίσει το κλειδωμένο απ΄έξω και φρουρούμενο κελί του Πατριάρχου κ.Ειρηναίου; 
Πως να πιστέψουμε τον διπλοθεσίτη εκπρόσωπο τύπου όταν οι δικηγόροι του Πατριάρχη κ.Ειρηναίου χρειάσθηκαν δικαστική απόφαση για να τους επιτραπεί η είσοδος στο κελί του πελάτη τους εντός του Πατριαρχείου; Όταν και σε αυτούς τους στενούς του συγγενείς που ταξίδεψαν από την Νέα Υόρκη δεν επετράπη η είσοδος,όταν ούτε μία φορά στα έξι σκληρά χρόνια του παράνομου εγκλεισμού δεν επισκέφθηκε τον ηλικιωμένο Πατριάρχη ένας γιατρός για να τον εξετάσει;
Είναι να γελάει η μάλλον να κλαίει κανείς διαβάζοντας αυτή την ανακοίνωση και ιδιαίτερα στο σημείο που λέει ότι :" το Πατριαρχείο, μέσω της καθοδήγησης της Α.Θ. Μακαριότητας του Πατριάρχη Θεοφίλου του Γ΄, κατέβαλε άοκνες προσπάθειες προκειμένου να συμπεριλάβει τον μοναχό Ειρηναίο στη διανομή του φαγητού το οποίο διαθέτει σε όλα τα μέλη του Πατριαρχείου.
Ο μοναχός Ειρηναίος το απέρριψε και συνεχίζει να αρνείται τα γεύματα που παρέχονται από το Πατριαρχείο.

Εμμένει στο να φροντίζει ο ίδιος το ζήτημα της διατροφής του και να επιλέγει ο ίδιος τον τρόπο με τον οποίο σιτίζεται."
Αντί πινακίου φακής λοιπόν θέλουν να δεχθεί ο Πατριάρχης Ειρηναίος όλες εκείνες τις βρώμικες κατηγορίες που του εξαπέλυσαν και που καμία δεν αποδείχθηκε γιαυτό και δεν δικάσθηκε ούτε βέβαια καταδικάσθηκε από κανένα δικαστήριο του κόσμου;
Αντί ο "μακρόθυμος" κ.Θεόφιλος να "καταβάλει άοκνες προσπάθειες"(αλήθεια ποιους προσπάθησε με τόσο..αγώνα να πείσει;),για την σίτιση του Προκατόχου και Γέροντός του δεν θα ήταν καλύτερα να πήγαινε ο ίδιος στο κελί του Πατριάρχη που τον χειροτόνησε Επίσκοπο να βάλει μετάνοια και να μην φύγει από εκεί αν δεν βρεθεί λύση σε αυτό το μεγάλο ηθικό πρόβλημα που δεν τιμά κανένα;Μπορώ εδώ να καταθέσω υπεύθυνα πως αν αυτό το είχε κάνει ο κ.Θεόφιλος την ημέρα της εκλογής του σήμερα θα ήταν όλα διαφορετικά,μάταια τον περίμενε ο Πατριάρχης Ειρηναίος με το εγκόλπιο που θα του προσέφερε ως δώρο,και αυτό το λέω με πλήρη γνώση των γεγονότων,δυστυχώς αντί αυτού δέχθηκε νέο πόλεμο καινούργια λάσπη.Αν προσέφυγε στην Δικαιοσύνη κατά των εις βέρος του κατηγοριών το έκανε για να υπερασπίσει την τιμή και την αξιοπρέπειά του,όπως θα έκανε κάθε άνθρωπος που τον καταρράκωσαν και ξεφτίλισαν.
Ασφαλώς και υπάρχουν κανονισμοί στο Πατριαρχείο και όλοι πρέπει να τους σέβονται και όταν λέμε όλοι εννοούμε ΌΛΟΙ και ΌΛΟΥΣ τους Κανονισμούς .
Ειλικρινά τα παραπάνω τα γράφω με λύπη είναι θέματα που δεν τιμούν ούτε την Ορθοδοξία ούτε την Ελλάδά μας,όμως δεν μπορώ να αφήσω έναν άνθρωπο και μάλιστα Πατριάρχη να ζει κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες.Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει ποιος είναι Πατριάρχης στα Ιεροσόλυμα,τον κ.Θεόφιλο δεν τον γνωρίζω ούτε ενδιαφέρομαι να τον γνωρίσω,όπως και εκείνος άλλωστε.Εκείνο που ζητάω και εγώ,και όσοι αγαπούν την Δικαιοσύνη του Θεού ,είναι να αλλάξουν οι συνθήκες διαβιώσεως το Πατριάρχη κ.Ειρηναίου .Να είναι ελεύθερος να βγει από το κελί του,να μπορεί να παεί σ ένα Ναό να εκκλησιασθεί,να μπορεί να τον επισκεφθεί ένας γιατρός,ένας φίλος, ένας συγγενείς του.Αν αυτά είναι παράλογα τότε είμαι Λάθος.Όμως, πιστέψτέ με,ΤΟ ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΑΘΟΣ!!!
π.ΤΙΜΟΘΕΟΣ ΗΛΙΑΚΗΣ
ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ "ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΩΡΑΣ" ΘΑ ΑΠΝΤΗΣΕΙ ΑΡΑΓΕ Ο κ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ?
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ κ .ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ κ.ΕΙΡΗΝΑΙΟ
ΣΤΟΝ ΙΟΡΔΑΝΗ ΠΟΤΑΜΟ

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Η ΑΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

                                        Η ΑΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΆΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ 


Είναι εντολή Θεού απαράβατη, να παιδαγωγεί η οικογένεια τα παιδιά· διότι αυτή είναι το φυσικό και πρώτο σχολείο τους.
Όμως ο λόγος του Θεού προσθέτει κάτι πολύ σημαντικό στην εντολή: «καλώς εκτρέφει πατήρ δίκαιος» (Παροιμίες, κεφ. 23, στίχ. 24), Ο ενάρετος πατέρας δίνει καλή ανατροφή στο παιδί του.
Οι ενάρετοι γονείς, οι καλοί πρόγονοι, αυτοί δημιουργούν μέσα στην οικογενειακή φωλιά την ατμόσφαιρα της Ιερότητος, χωρίς αυτό να καταργεί την ελευθερία των παιδιών, είναι το κλίμα της υγείας, όπου αναπτύσσονται ομαλά τα νέα βλαστάρια. 


Δεν είναι πολλές οι οικογένειες, παλαιές και σύγχρονες, που βεβαιώνουν την αλήθεια της παροιμίας, οικογένειες που με την αγιαστική τους πορεία έδωσαν στον κόσμο Αγίους «κατ' οίκον διδαχθέντας» [=που διδάχτηκαν από την οικογένειά τους]. Όμως κλασικό παραμένει το παράδειγμα δύο κυρίως οικογενειών του Δ' μ. Χ. αιώνα, οι οποίες έδωσαν στην Εκκλησία Αγίους όλα τα Μέλη τους . Η οικογένεια του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου και η οικογένεια του Μεγάλου Βασιλείου [οκτώ αγίους,εκτός των προπάππων Μακρίνας και Βασιλείου ].
Επειδή όμως «Η Αγία Οικογένεια του Μ. Βασιλείου» ορίστηκε από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος (8 Σεπτ. 1998) ως προστάτης της Οικογένειας, η οποία τιμάται τη δεύτερη Κυριακή του Ιανουαρίου, είναι ευκαιρία να την επισκεφθούμε με το σημείωμα αυτό και να χαρούμε το περιβάλλον της.



Την ατμόσφαιρα της πνευματικής υγείας την δημιούργησαν στην οικογένεια του Μ. Βασιλείου οι πρόγονοι. Διάχυτο το κλίμα της ευλάβειας από τον Μάρτυρα Γρηγόριο παππού, τον πατέρα της Εμμέλειας, της οικοδέσποινας και μητέρας των 10 παιδιών της, επισκίασε με το Χριστιανικό του μαρτύριο τις άλλες «λαμπρότητες των λόγων» και τα στρατηγικά και τα πολιτικά αξιώματα που έφθαναν μέχρι τα βασιλικά ανάκτορα, τις δημόσιες τιμές και τις περιουσίες, που πλεόναζαν στο Καππαδοκικόν «μητρώον» γένος, από την πλευρά της Εμμέλειας [αγία Εμμέλεια: η μητέρα του αγίου Βασιλείου· μητρώων γένος: η γενιά της μητέρας· Καππαδοκικό: από την περιοχή της Καππαδοκίας της Μικράς Ασίας].
Η μαρτυρική χάρις [η θεία χάρη που είχε έρθει με το μαρτύριο του παππού, δηλ. με το ότι τον σκότωσαν οι Ρωμαίοι επειδή ήταν χριστιανός] ήταν το μέγα κληροδότημα στην οικογένεια του Βασιλείου [άγιος Βασίλειος ο Παλαιός, πατέρας του Μ. Βασιλείου] και της Εμμέλειας με τα 10 παιδιά. 

Η ΑΓΙΑ ΕΜΜΕΛΕΙΑ 

Και από την πλευρά του «πατρώου» γένους από τον Πόντο, εισόρμησε στην πολύτεκνη οικογένεια μία άλλη φλέβα μαρτυρικής ευλογίας, το επτάχρονο μαρτύριον του πάππου και της γιαγιάς, των γονέων του πατέρα, που τον έλεγαν κι αυτόν Βασίλειο [όπως είπαμε πιο πάνω]. Το ευτύχημα είναι ότι η γιαγιά Μακρίνα, όπως και ο άνδρας της, επέζησαν του φοβερού διωγμού του Μαξιμίνου (305-313 μ. Χ.), που τους ανάγκασε να ζουν μαρτυρικά αυτοί, οι πάμπλουτοι άρχοντες, στα κρύα και στις ζέστες της υπαίθρου και τις βροχές· «η τε άφιλος ερημία» [η ερημιά, χωρίς φίλους] με τη στέρηση της συναναστροφής και επικοινωνίας, τους έτρεφε μέσα στα χαμόκλαδα των βουνών του Πόντου, όπου είχαν καταφύγει, με τα ελάφια που παρουσιάζονταν μπροστά τους, όταν έτελείωναν την προσευχή τους. 
Επτά χρόνια πρόσφυγες, άστεγοι, πτωχοί, στα όρη και στα βουνά, έτοιμοι κάθε ώρα και κάθε στιγμή να χύσουν και το αίμα τους χάριν του Χρίστου. Αλλά ο Χριστός δεν τους το ζήτησε, διότι ήθελε οι ζωντανοί αυτοί Μάρτυρες, ισότιμοι μ' εκείνους που πέθαναν, να μεταδώσουν την πείρα τους στους νεωτέρους, «έμπνοοι στήλαι» και «σιγώντα κηρύγματα»

Η ΑΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (Εργο Αναστασίου Δρακόπουλου)΄
ΛΕΙΨΑΝΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ και ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ 

Και να που το ζωντανό τους κήρυγμα εκαρποφόρησε εις «εκατόν» στα εγγόνια τους, τα παιδιά του γιου τους Βασιλείου και της νύφης τους Εμμέλειας. Διότι η γιαγιά Μακρινά, που είχε μαθητεύσει στον Άγιο Γρηγόριο τον Θαυματουργό, και είχε ρουφήξει την «γνήσια εκκλησιαστική παράδοση» κοντά του, τα ατέλειωτα βράδυα στο αρχοντικό του γιου της, πότε στη Νεοκαισάρεια του Πόντου και πότε στην Καισάρεια της Καππαδοκίας «γεμάτη μνήμες, πείρα και σύνεση» έστάλαζε στα εγγονάκια της, κυρίως τα δύο πρώτα, την Μακρίνα καί τον Βασίλειο, της ευσέβειας τα νάματα. Συγκινητική η απόδειξης:
«... εν γε τούτο τολμώ καυχάσθαι εν Κυρίω, ότι ουδέποτε πεπλανημένας έσχον τας περί Θεού υπολήψεις, ή έτέρως φρονών μετέμαθον ύστερον. Αλλ' ην εκ παιδός έλαβον έννοιαν περί Θεού παρά της μακαρίας μητρός μου και της μάμμης Μακρίνης, ταύτην αυξηθείσαν έσχον εν εμαυτώ» βεβαιώνει, επίσκοπος πλέον ώριμος, φτασμένος (375 μ. Χ.), ο Μέγας Βασίλειος [νεοελληνικά: "την περί Θεού ιδέα που έλαβα ως παιδί από τη μακαριστή μητέρα μου και τη γιαγιά μου Μακρίνα, αυτήν, ανεπτυγμένη, έχω μέσα μου"].
Η Μητέρα του και η Γιαγιά του τον εδίδαξαν «κατ' οίκον» την αληθινή Θεολογία. Όχι μόνον αυτόν, αλλά και όλα τα αδέλφια. Η Μητέρα τους ήταν όνομα και πράγμα Εμμέλεια, δηλαδή κοσμιότης, αρμονία και κάλλος. Ο πατέρας τους Βασίλειος ήταν στον Πόντο «κοινός παιδευτής (=διδάσκαλος) αρετής». Στο οικογενειακό τους σχολείο τα παιδιά διδάχτηκαν «την εγκύκλιον παίδευσιν», τα πρώτα γράμματα, και εξασκήθηκαν στην «θεοσέβειαν».



Και από τα δύο γένη — πατρικό και μητρικό — πήραν τα μαθήματα της αγάπης, της φιλοξενίας, της φιλανθρωπίας και έμαθαν να συμπαρίστανται στο έργο της Εκκλησίας. Όλα τα παιδιά, όχι ένα μόνο ή δύο ή τρία. Όλα - και ήταν δέκα!
Η Μακρίνα πρώτη (ίδιο όνομα με τη γιαγιά της), η δεύτερη μάνα των παιδιών, αυτή που ενέπνευσε στο Βασίλειο τη μεγάλη του κλήση [δηλ. να γίνει ιερέας], παρηγόρησε τη Μητέρα στο μεγάλο πένθος τους για τον Ναυκράτιο και ανέθρεψε εξ ολοκλήρου τον μικρότερο Πέτρο (328-380).
Ο Μέγας Βασίλειος, Αρχιεπίσκοπος Καισαρείας (330-379).
Ο Ναυκράτιος, νομικός (332-358).
Ο Γρηγόριος, Επίσκοπος Νύσσης (334-394).
Ο Πέτρος, Επίσκοπος Σεβαστείας (345/7-392).
Τα άλλα (5 ή 4) ήταν κορίτσια, που ευδοκίμησαν στον έγγαμο βίο όπως η αγία Θεοσέβεια η διακόνισσα, σύζυγος του αγίου Γρηγορίου Νύσσης η οποία έφυγε νωρίς για την ουράνιο Βασιλεία.



Πρώτος έφυγε για τον ουρανό ο Άγιος Ναυκράτιος, ο γλυκός αδελφός, στα 26 του χρόνια. Είχε γίνει μοναχός και ψάρευε στον ποταμό Ίριν, για να προσφέρει τα ψάρια του στους γύρω γέροντας άσκητάς· εκεί και πνίγηκε (358).
Δεύτερος μετετέθη στο ουράνιο θυσιαστήριο ο Μ. Βασίλειος (379), 49 ετών.
Τρίτη κοιμήθηκε (380) η Αγία Μακρίνα (52 ετών), μοναχή σε μονή του Πόντου, την οποία είχε ιδρύσει μαζί με τη Μητέρα της κοντά στον Ίριν ποταμό. Ο αδελφός της Γρηγόριος έπλεξε το εγκώμιό της με το έργο του «Εις τον βίον της Οσίας Μακρίνας».
[Η Αγία Θεοσέβεια κοιμήθηκε το 385 μ. Χ.]
Κατόπιν ανεχώρησε για τα ουράνια σκηνώματα στα 47 του χρόνια ο Άγιος Πέτρος, Επίσκοπος Σεβαστείας (το 392).
Και τελευταίος (394) ο Άγιος Γρηγόριος, ο φιλοσοφικώτατος Θεολόγος, Επίσκοπος Νύσσης.


Έξι Άγιοι Αδελφοί, «κατ' οίκον διδαχθέντες» την αγιότητα από τους Αγίους Γονείς τους και τους Προγόνους τους, χτυπούν την καμπάνα της σωτηρίας:
Αν θέλετε να σώσετε τη Νεολαία, σώστε πρώτα την Οικογένεια. Στραφείτε στην «κατ' οίκον εκκλησίαν» [=την Εκκλησία που σχηματίζεται από τα μέλη μιας οικογένειας (είναι το πιο μικρό κομματάκι -κύτταρο- της Ορθόδοξης Εκκλησίας)], με την έννοια ότι οι γονείς πρώτοι οφείλουν να γίνουν συνεπείς Χριστιανοί και να θεμελιώσουν την ανατροφή των παιδιών του επάνω στην αγιαστική χάρη και διδαχή της Εκκλησίας του Χριστού.

    
 Ακολουθία της Αγίας Οικογενείας του Μεγάλου Βασιλείου συνέταξε ο μακαριστός Υμνογράφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Οσιος  ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΙΚΡΑΓΙΑΝΝΑΝΙΤΗΣ.   



                     ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ ΑΓΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ  
                                      
                                            Ήχος δ΄ Ταχύ Προκατάλαβε

Όκτάριθμον σύστημα των θεραπόντων Χριστού , Βασίλειον  μέλψωμεν και Εμμελείαν ομού , τον Μέγαν Βασίλειον,  Γρηγόριον συν τω Πέτρω και Ναυκράτιον θείον, Μακρίναν την Θεοφόρον, Θεοσέβειαν άμα, ως θεία γεννεά γαρ Χριστώ ευηρέστησαν . 






Ἀπολυτίκιον Αγίας Εμμέλειας 
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Σωφρόνως τὸν βίον σου κατ' ἐναντίον Θεοῦ, ἐτέλεσας πρότερον σὺν Βασιλείω σεμνῶ, Ἐμμέλεια πάνσεμνε, εἴτα δὲ ἐν ἐρήμῳ, ἀναβάσεις διέθου ἅμα τοὶς σοὶς ἐκγόνοις, ὡς τὰ ἄνω ποθοῦσα, διὸ σὲ ὁ Χριστὸς πανοικοί, ὑπερεδόξασε.



           ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ ΑΓΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 
Οκτάριθμος δήμος θεοειδής,σύν δυσί τοκεύσι,οι εξάριθμοι αδελφοί,εκλάμπουσι κόσμω των αρετών τη αίγλη, αυτών τη φωταυγεία,δεύτε προσέλθωμεν.






                   ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ  Β ΄ ΚΥΡΙΑΚΗ  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
                                                   ( ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ ) 

Η ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ  Ι.ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ Ν.ΙΩΝΙΑΣ 


Ι.ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ ΤΟ Ι.ΛΕΙΨΑΝΟ ΤΟΥ Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (Κατά την εορτή της Αγίας Οικογενείας ο Μ.Βασίλειος "χοροστατεί"από του Θρόνου)

ΠΡΩΤΗ ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟ 2000 Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΣΤΟΝ.Ι.Ν.ΑΓ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Κ ΚΟΣΜΑ ΑΙΤΩΛΟΥ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ

ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΠΑΤΡΩΝ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ,Ν.ΙΩΝΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ,τότε ΔΙΑΥΛΕΙΑΣ, ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ,ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ  ΣΤΟΝ Ι.ΝΑΟ ΑΓΙΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΚΟΣΜΑ ΑΙΤΩΛΟΥ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ 2000







ΕΟΡΤΗ ΑΓ.ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2019 ΔΙΑΝΟΜΗ ΔΩΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ Ν.ΙΩΝΙΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛ





ΕΟΡΗ ΑΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ  Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ 2012 ΔΙΑΝΟΜΗ ΔΩΡΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟ ΜΟΥΛΑΤΣΙΩΤΗ,ΤΙΜΟΘΕΟ ΗΛΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΙΜΟΘΕΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟ

ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2012


ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ  2012 
  




Ο Άγιος Νεκτάριος και η χειροτονία- χειροθεσία Υποδιακονισσών.

  Ο Άγιος Νεκτάριος και η χειροτονία- χειροθεσία Γυναικών Υποδιακονισσών. Στο Μοναστήρι της Αγίας Τριάδος, που είχε ιδρύσει ο Άγιος στην Αίγ...