• Τι διδαχθήκαμε από τον Στ. Χόκινγκ •
Η απώλεια του Στίβεν Χόκινγκ συνιστά ένα βαρύ πλήγμα για την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα. Υπήρξε ένας μεγάλος επιστήμονας, ο οποίος άνοιξε νέους δρόμους στην εξερεύνηση του διαστήματος. Δίδαξε πολλά στην ανθρωπότητα. Πρόσφερε πολλές ψηφίδες γνώσης στα αχαρτογράφητα μέρη του σύμπαντος. Άνοιξε νέους δρόμους στην επιστήμη του. Αμφισβήτησε τα πάντα. Ακόμη και τον Θεό και την ύπαρξή Του. Με την ευφυία του κατάφερε να αγγίξει πολλά αχαρτογράφητα πεδία. Έφτασε όμως μέχρι εκεί που συναντώνται η επιστήμη και η θεολογία. Στο σημείο που η συνύπαρξή τους γίνεται απαραίτητη. Αλληλοσυμπληρώνονται. Προσφέρουν απαντήσεις στα καίρια ερωτήματα της δημιουργίας του κόσμου. Η Εκκλησία δεν τοποθετείται στο πως δημιουργήθηκε ο κόσμος και ο άνθρωπος. Επικεντρώνεται με τη διδασκαλία Της στον σκοπό που επιφυλάσσει για τον άνθρωπο. Στην πορεία του για τη θέωση, στη συνύπαρξή του με το διπλανό του με απώτερο στόχο την κατάκτηση της εσωτερικής πληρότητας.
Η επιστήμη δεν αναιρεί την θεολογία και η θεολογία δεν πολεμά την επιστήμη. Ο Θεός δεν προσεγγίζεται μόνο με τη λογική, αλλά με το πραγματικό βίωμα. Ας διδαχθούμε από τον Χόκινγκ την επιμονή του και την αγάπη του για τη ζωή και τις πολλές δυνατότητες που προσφέρει μια σωματική αναπηρία, που δεν βάζει όρια στο μυαλό και δεν αποκλείει, αλλά ανοίγει νέους και ανεξερεύνητους δρόμους που με ασφάλεια οδηγούν στο Θεό.
Ὁ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Ν.ἸΩΝΙΑΣ και ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛ
Η απώλεια του Στίβεν Χόκινγκ συνιστά ένα βαρύ πλήγμα για την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα. Υπήρξε ένας μεγάλος επιστήμονας, ο οποίος άνοιξε νέους δρόμους στην εξερεύνηση του διαστήματος. Δίδαξε πολλά στην ανθρωπότητα. Πρόσφερε πολλές ψηφίδες γνώσης στα αχαρτογράφητα μέρη του σύμπαντος. Άνοιξε νέους δρόμους στην επιστήμη του. Αμφισβήτησε τα πάντα. Ακόμη και τον Θεό και την ύπαρξή Του. Με την ευφυία του κατάφερε να αγγίξει πολλά αχαρτογράφητα πεδία. Έφτασε όμως μέχρι εκεί που συναντώνται η επιστήμη και η θεολογία. Στο σημείο που η συνύπαρξή τους γίνεται απαραίτητη. Αλληλοσυμπληρώνονται. Προσφέρουν απαντήσεις στα καίρια ερωτήματα της δημιουργίας του κόσμου. Η Εκκλησία δεν τοποθετείται στο πως δημιουργήθηκε ο κόσμος και ο άνθρωπος. Επικεντρώνεται με τη διδασκαλία Της στον σκοπό που επιφυλάσσει για τον άνθρωπο. Στην πορεία του για τη θέωση, στη συνύπαρξή του με το διπλανό του με απώτερο στόχο την κατάκτηση της εσωτερικής πληρότητας.
Η επιστήμη δεν αναιρεί την θεολογία και η θεολογία δεν πολεμά την επιστήμη. Ο Θεός δεν προσεγγίζεται μόνο με τη λογική, αλλά με το πραγματικό βίωμα. Ας διδαχθούμε από τον Χόκινγκ την επιμονή του και την αγάπη του για τη ζωή και τις πολλές δυνατότητες που προσφέρει μια σωματική αναπηρία, που δεν βάζει όρια στο μυαλό και δεν αποκλείει, αλλά ανοίγει νέους και ανεξερεύνητους δρόμους που με ασφάλεια οδηγούν στο Θεό.
Ὁ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Ν.ἸΩΝΙΑΣ και ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛ